Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-10-10 10:57:24 följande:

Förlåt att jag spammar nu! Men måste bara säga HURRA för att jag återigen kan andas. Alltså lättnaden när han flyttar från lungorna och ner i magen är otrolig! Hände ju förra gången han flyttade ner också men sen när han flyttat upp har det återgått till andningsproblem nästan utan att jag märkt det. Nu när jag kan andas nästan fritt igen märker jag hur blockerat det varit. Av allt som hänt under 9 månader måste jag säga att känslan av att plötsligt kunna andas fritt är det absolut skönaste.

Halleluja baby boy, nu stannar du där nere denna gången <3

Hhahah! Sötaste! Va skönt för dig att få tillbaka dina lungor! Håller helt med att han får stanna där nere nu, även fast han tycker att det är tråkigt att ligga still med huvudet fastklämt. ;)
  • GästenT
    columbus skrev 2016-10-10 11:39:54 följande:

Inskrivningen klar! :) tid för KUB bokat 3 november och RUL 16 december. Känns skönt att ha det bokat så man har någonting att se fram emot. Nu vill jag snabbspola oktober!

Va kul!! 3e november är ju inte alls långt kvar till! :) Va mysigt!
  • GästenT

Ni som är erfarna eller bara kloka, har som molande mensvärk i mage och rygg och liksom ner mot hålet. Haft i helgen också. Det är inte som att det stretchas utan mer molvärk. Känns lite mer nu än igår. Exakt samma känsla som när mensen är påväg. Är det en del av att ha förvärkar eller är det bara att livmodern växer typ?

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-10 13:27:26 följande:

Har haft det till och från sista veckorna och det har tilltagit på nätterna sista veckan, är tydligen förvärkar enligt bm igår. De blir starkare och starkare och när riktiga värkarna sätter igång är det den känslan men mycket starkare.

Hmmm okej. Hade hoppats på växtvärk. xD Måste man inte ha som sammandragningar samtidigt för att det ska vara förvärkar alltså?
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-10 13:45:05 följande:

Inte som jag förstått iaf. Hade en del sd innan men de har nästan försvunnit och märker bara det om jag lyfter eller går väldigt mycket. nu är det molvärk i mage och ut mot ryggen, starkast på nätterna. Samt en del hugg i bäckenet och att det känns "tungt" i bäckenet.

Aah då låter det ju liknande det jag har iaf. Blir förvirrad av alla dessa nya termer och symptom. ^^
  • GästenT
    columbus skrev 2016-10-10 13:55:56 följande:

Verkligen inte! Det bör ju kunna gå relativt snabbt tycker jag :D

Vet att man inte ska hålla på och jämföra, men ni som har gjort KUB.. Hur gamla är ni och vad fick ni för risk? (ni som vill dela med er)

Jaa jag tror och hoppas att tiden kommer att springa iväg för dig! :) Just kub ultraljudet var nog det bästa och mysigaste tyckte jag.

Jag är 26, var 25 när jag gjorde kub. ;) fick 1:20000 på alla 3 trisomier. Kändes ju lite för bra för att vara sant.
  • GästenT

Tog hem mina favorit raggisar från jobbet idag och tänkte tvätta upp och packa ner. Hahah. Nörden. Behöver köpa ett par mjuka lite större trosor att ha efteråt har jag kommit fram till. Kanske kastar på ett par nya mjukisar då också. ^^ Dom såg schysta ut! Skrev förlossningsbrevet med sambon idag. Typ 3 rader långt.... nödvändigt. xD

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-11 20:54:21 följande:

Skrev också förlossningsbrev idag, hade inte så mkt heller men skrev typ att jag vill vara involverad och informerad i det som sker och att jag är väldigt rädd för att få KS sent om nått går fel (urakut) och att jag vill att det man hellre tar KS lite tidigare isåfall än tvekar och försöker med andra metoder (för) länge om det skulle uppstå komplikationer. Och att jag blir väldigt rationell och saklig när jag är stressad och att jag inte vill att någon ska uppfatta det som kall eller hård det är bara mitt sätt att hantera pressade situationer. Ska man skriva nått om bedövning och sånt också? Vet ju inte så mkt om vad jag vill under förlossningen känner jag eftersom jag aldrig upplevt det innan.

Vad skrev du?

Lät ju som väldigt vettiga saker att ha med! :) Otroligt svårt tycker jag och jag vet inte hur noggrant dom ens läser pappret?

Jag skrev bara min allergi högst upp som viktig info, att jag helst vill undvika epidural men litar på personalens bedömning utifrån situationen och sen att jag inte vill bli hemtvingad mot min vilja utan vill stanna ett dygn tillsammans med sambo. Hört mycket negativt om Akademiska nämligen, för dom har ju sitt såkallade "BB påväg" eller vad det heter. Att man skickas hem efter 6-8timmar om allt ser okej ut och så har dom en barnmorska som ringer dagen efter och kanske kommer hem till en om man vill och dom har möjlighet.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-11 21:08:17 följande:

Oj det låter stressigt. Skönt att få stanna tills man landat lite och fått kläm på andningen iaf. Plus att det kan va skönt att få göra läkarkontrollen dagen efter utan att behöva åka fram och tillbaka liksom. Skrev också det där med KS pga jag hört att drt sjukhuset jag ska till vilö undvika KS men istället får många sena KS gör att de prövar så länge med andra metoder :-O

Enligt min kompis som är bm i Malmö så läser de breven väldigt noga och gör egna anteckningar från det så ska va värt att skriva ner några rader iaf om man har några önskemål.

Ja det dom tydligen gör är att man får träffa läkare och få igång amningen sen är man mer än välkommen att åka hem igen. :/ Med andra barnet är det säkert jätteskönt men med första vill jag gärna vara kvar ett dygn iaf om jag känner för dig, inte bli hemsparkad!

Då förstår jag att du skrev med KS, känns lite som om man skriver det man hört dåligt om sjukhuset. Haha. Men måste man verkligen skriva saker som "Jag vill spricka så lite som möjligt, jag vill ha barnet så fort som möjligt hos mig" etc. Är inte det så dom alltid tänker sålänge inget avviker och man måste ta till andra åtgärder?

Har inte hört att förlossningspresent är så vanligt i Sverige men har sedan start försökt att sälja in den idén till sambon. Haha ;D
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend