Loppan84 skrev 2016-10-11 21:08:17 följande:
Oj det låter stressigt. Skönt att få stanna tills man landat lite och fått kläm på andningen iaf. Plus att det kan va skönt att få göra läkarkontrollen dagen efter utan att behöva åka fram och tillbaka liksom. Skrev också det där med KS pga jag hört att drt sjukhuset jag ska till vilö undvika KS men istället får många sena KS gör att de prövar så länge med andra metoder :-O
Enligt min kompis som är bm i Malmö så läser de breven väldigt noga och gör egna anteckningar från det så ska va värt att skriva ner några rader iaf om man har några önskemål.
Ja det dom tydligen gör är att man får träffa läkare och få igång amningen sen är man mer än välkommen att åka hem igen. :/ Med andra barnet är det säkert jätteskönt men med första vill jag gärna vara kvar ett dygn iaf om jag känner för dig, inte bli hemsparkad!
Då förstår jag att du skrev med KS, känns lite som om man skriver det man hört dåligt om sjukhuset. Haha. Men måste man verkligen skriva saker som "Jag vill spricka så lite som möjligt, jag vill ha barnet så fort som möjligt hos mig" etc. Är inte det så dom alltid tänker sålänge inget avviker och man måste ta till andra åtgärder?
Har inte hört att förlossningspresent är så vanligt i Sverige men har sedan start försökt att sälja in den idén till sambon. Haha ;D