Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-10-17 21:29:46 följande:

Exakt! Gillar att det enda man kan göra är att bara lämna det till ödet även om det inte passar min personlighet (aka control freak)

Kontrollfreak här med! ^^ Det är fan riktigt psykiskt påfrestande att vara kontrollfreak och gravid..
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-10-18 07:59:33 följande:

Verkligen!!!!!

Hur sover du förresten? Jag vaknar många ggr per natt.. skulle aldrig orka jobba

Jag sover knappt en blund. Max 4-6 timmar natt och då absolut inte sammanhängande. Uppe på toa 3-4ggr/natt, kan knappt vända mig om för att det gör så ont i bäckenet utan vaknar ofta. Spänner i magen och alla ställningar är obekväma. Bläääää. Men på något konstigt vänster klarar jag mig på att vila. Ligga och blunda och koppla av, speciellt tidigt på kvällarna. :)
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-10-18 09:38:49 följande:

Åh stackaren... låter precis som mig.. ja sover dock bättre utan min man..ber han sova i bebisen rum på madrass känner att jag kan slappna O vrida mig O Gå upp mer fritt om jag e ensam i våran king size hehe...

Vad jobbar du för tider?

Haha jag sover också bättre själv, men våran säng är alldeles för mjuk så kan knappt vända mig där så jag och soffan har blivit bästa vänner. :) Riktigt jobbigt när inte sömnen fungerar. Jag jobbar 8-16 mån-fredag. Har 5-10min till jobbet med bil. Har haft möjlighet att styra tiderna lite själv emellanåt också. :)
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-10-18 09:43:54 följande:

Juste han typ bara sitter tyst när vi äter middag O har aldrig typ sagt att Maten e god... mamma typ anstränger sig att laga frukost till han men de vill han inte ha heller...

Ibland får man fan bara vara vuxen och svälja sitt missnöje! Sjukt respektlöst och barnsligt beteende tycker jag. (Ursäkta hårda ord) En eloge till din mamma som gör så gott hon kan och hoppas hon slipper känna av din sambos missnöje. Tråkigt att du ska behöva ta det bara.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-18 11:19:23 följande:

Är lite nere idag. Känner mig så ensam och isolerad och att inte gå till jobbet gör ju att man känner sig så onyttig och inte behövd :( Ändrar sig kanske så fort bebisen kommer, men just nu längtar jag bara till Sthlm där de flesta ac mina vänner är eller tom tillbaka till Tromsö för att ha jobbet och kollegorna.

Sorry för klagning, är säkert bara hormoner men känner mig så ledsen och rädd för hur det ska bli i hela mammaledigheten plötsligt :(

Såklart man får klaga! Helt naturligt att känns rädsla för mammaledigheten när man inte alls har någon tidigare erfarenhet av det och sen ha vännerna spridda. Är övertygad om att du löser det och får en superbra mammaledighet sen. :)

Sitter själv i samma sits och är superängslig inför ledigheten. Försöker att förtränga den stressen varje dag. :/
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-19 01:23:05 följande:

Och.. spamming. Här har jag legat och tajmat värkar, riktigt täta men inte så väldigt onda, inte ens de ondaste jag haft, så förstod att det inte var skarpt läge. Nu har det upphört (eller var 11 min mellan 2 sista så räknar med att det planar ur).

Är det vanligt med så täta förvärkar? Hur länge ska de va täta för att jag ska veta att det är tillräckligt länge? Detta varade väl i ca 45 min med i snitt 2-3 min mellan och några på 6 min och några på 1,5. Mer än 3 per 10 minuter hela tiden iaf som ju ska va riktmärket. Vet i tusan vad jag ska klocka efter nu om inre det var tätt nog?

Meeehh hallå?!!?! Hur går det?? Hur mår du? Shit va spännande! <3
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-10-18 23:08:36 följande:

Håller med!!! Ärligt har vårt förhållande vart riktigt upp O ner under graviditeten o tycker han har varit så oförstående :(

Undrar hur de ska bli sen... de säger ju att småbarnsåren är riktigt jobbiga

Hur är han och prata med då? Om du väljer ett "bra" och lugnt tillfälle? Kan han ta in det du säger eller är han helt insnöad på sig själv just nu?

Man har ju hört att småbarnsåren är riktigt tuffa, men förhoppningsvis kommer det en massa glädje i samband med att ungen kommer så att det går jämnt ut liksom. Men din karl behöver steppa upp och visa att han är delaktig i det här och stötta dig också, du är en otroligt viktig pusselbit när den lille kommer så du behöver också må bra och få kärlek. Inte behöver du en surig gubbe som går och stör sig på din mamma eller småsaker.
  • GästenT

Loppan: Håller med om att det är sjukt svårt. Satt igår på utbildningen med regelbundna sammandragningar/förvärkar med 7-8min mellanrum på pricken... höll i sig på vägen hem och sammanlagt 4 timmar, sen inge mer. Har haft så vid många tillfällen men det gör liksom inte ONT utan någon obehaglig känsla och tryck. Men det tror jag är normalt och det känns som om det borde göra ondare och inte klinga av liksom. Men så tätt som du hade har jag verkligen aldrig haft och då är det ju sjukt svårt att bedömma?!

Känns ju som om någonting är på G för dig om du nu har sån mensvärk också. :)

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-10-19 13:13:02 följande:

Måndag är nästa kontroll. Men en sak, jag vet inte om de gör gynekologiska undersökningar där jag gör kontroller. Går ju på HS som är norsk motsvarighet till MVC och hon jag går till är jordemor som är norsk motsvarighet till barnmorska - alltså borde hon kunna göra undersökning eller? Hittills har hon ju bara lyssnat på hjärtat och undersökt utanpå magen så vet liksom inte om hon också kan kolla tappen. Ni som gör/gjort det i Sverige är det på MVC ni fått göra det? Har bm på MVC gjort fler gynundersökningsr på er under graviditeten ellee endast detta?

Hahahha förlåt!! Gud va jag älskar norska!!! <3
  • GästenT

Jag är rätt less på dom här regelbundna sammandragningarna/förvärkarna som är obehagliga och störande men som inte gör ont eller leder någon vart.. har så var och varannan dag i några timmar. Men eftersom att dom är helt "onödiga" men ändå påfrestande så får dom gärna antingen leda till något eller helt enkelt vänta med att komma tills dom tänker ha någon upptrappning och starta igång förlossningen. Låter man gnällig om man resonerar så? xD

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend