Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sajocawa (bf 16/11)

Happylife 19/11

Columbus 20/11

GästenT 20/11

Loppan84 22/11

Symetrical 25/11

• GästenT

Åh så fina bäbisar ni visar bilder på!!! <3 Tycker att Loppans gissningar var väldigt bra, bäbiiiiis en pojke och misslina en tjej. Columbus tror jag också en tjej på. ^^

Ska ni alla ta reda på kön så man får facit snart? :D

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-11-10 15:39:03 följande:

Låg tråd i bindan idag. Är det för tidigt för stygn att släpps efter 2 veckor eller verkar det som normal tajming?

Det tror jag inte är någon fara. Mitt första stygn släppte efter 5 dagar och bm jag pratade med sa att det var lugnt :)
  • GästenT

Hmmm. Jag vet inte om det är för att huden inte har dragit ihop sig lika fort som kroppen går ner men från sidan börjar jag se mycket smalare ut men framifrån ser jag bredare ut än någonsin. Typ som om allt flyter ut längst kanterna. xD Kan det vara pga huden?

• GästenT
    eagle87 skrev 2016-11-12 12:53:29 följande:

Är inne o läser här men har mått så dåligt att jag inte orkat skriva...

Har haft ångest nere allt är en dimma lite svårt med anknytning till bebis.... har oxå varit riktigt dåligt mellan min man och mamma o hon åker imorn...

Min man tror att jag känner som jag gör för mamma tagit över en stor del av bebis typ matat han mkt ger flaska alltid säger till mig vad ja ska Göra etc byter om på bebis...

Jag vet inte... läkaren skrev ut antidepressiva men jag försöker hålla ut....

H

Usch va tufft! :( Verkligen så synd att man inte pratar mer om sånt här under graviditeten när det är så himla vanligt! Håller helt och fulllt med Loppan. Känns som om du behöver mer stöd och hjälp än bara få antidepressiva utskrivet, det finns ju mycket bra hjälp att få när det blir tufft efter en förlossning. Jag hoppas verkligen din man stöttar och finns där för dig och ser till att du får rätt hjälp. Det är inte lätt att ta tag i saker själv när man mår dåligt. Massa kramar! <3
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-11-13 11:46:12 följande:

Framsteg!

Livmodern har verkligen minskat sista dagarna - huden tar ju lite längre tid på skg så är mycket hud här nu men den drar sakta ihop sig också. Kör med kombo av retinol och aha från Paulas Choice nu och ser väldigt snabba resultat på de ytliga bristningarna och elasticiteten så kan tipsa om de produkterna (denna skincity.no/no/resist-retinol-skin-smoothing-body-treatment och denna skincity.no/no/resist-skin-revealing-body-lotion-with-10-aha).

Nu vet jag att en del producenter säger att man inte ska använda retinol när man ammar men det är pga forskning saknas inte pga skadlighet visats och det finns ju absolut inget som tyder på att en topisk kräm kan ta sig ut i mjölk - inte ens det vi dricker eller äter gör ju knappt det - så jag känner mig inte obekväm iaf.

Sååå orättvist! Man ser ju inte bristningarna alls på dig. :P Hur mycket syns dom i verkligheten? Jag har fått bristningar på sidorna bara. På den ena sidan mer än den andra. Hur upplever du att magen är iframifrån? För mig känns det som om magen försvinner så mycket fortare än vad huden hänger med så att huden flyter ut till sidorna och jag ser jätrebred ut framifrån. xD
  • GästenT
    GästenT skrev 2016-11-14 11:13:44 följande:

Sååå orättvist! Man ser ju inte bristningarna alls på dig. :P Hur mycket syns dom i verkligheten? Jag har fått bristningar på sidorna bara. På den ena sidan mer än den andra. Hur upplever du att magen är iframifrån? För mig känns det som om magen försvinner så mycket fortare än vad huden hänger med så att huden flyter ut till sidorna och jag ser jätrebred ut framifrån. xD

Jo det jag skulle säga är att med min bleka hy så lyser ju dom rödrosa strecken som neon på sidorna. xD
  • GästenT
    sagoskog skrev 2016-11-14 13:51:06 följande:

Min mage ser också ut så. Det ser nästan ut som man kavlat ut graviditetsmagen på sidorna istället.

Hahaha tack!! Vilken jävla bra beskrivning och skönt att det verkar vara så det blir. Känner mig megabred och alla kläder sitter som skit pga det känns det som. Men ska kanske ta det lite lugnt, bara 2 veckor sen hon ploppade ut...
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-11-14 13:49:14 följande:

Håller med. Det är huden som hänger kvar som gör stt magen ser stor ut nu, men tror den också drar ihop sig men bara lite långsammare.

De syns ganska väl och är mest mtt på magen och nedre delen, men de är ju ljusa på mig så det negativa är att förf inte bleks med tiden utan jag måste hjälpa dem ;)

Haha. Ja jag känner mig som en enda lös och degig hudbit just nu, och som Sagoskogs beskrivning, att graviditetsmagen är utkavlad. Får försöka ta ett chillpill och förstå att det bara gått 2 veckor.

På bilderna syns det verkligen ingenting! Vet inte om jag också ska testa och satsa på någon kräm eller bara låta det bleka sig själva. Har en bodylotion den exuviance med aha och pha men vet inte om den kan vara till någon nytta? :O
  • GästenT

Svårt att fota hur saker ser utkavlat ut, syns inte riktigt på bild. Mina bilder hamnar väl på snedden nu men här är dagens. 2 veckor idag.

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-11-14 15:56:55 följande:

Aha kan ju absolut hjälpa till att bleka iaf :) det är det jah försöker - stt bleka färgen bara.

Tycker verkligen du ser jättefin ut, nästan platt mage och syns ju ingenting framifrån! Och bara 2 veckor som sagt.

Syntes nog inte på den bilden för att den va från sidan och jag har bara fram på magen - men de syns definitivt. Här är en bild framifrån :-/

Det är lite svårt att få med sidohuden på bild men det är en hel del. Men jag ser ju själv att det absolut inte ser lika mycket ut på bilden som i verkligheten. Svårt med en rättvis bild men är ju som sagt inte lång tid efter förlossningen. Ska testa krämen sen och se om den kan hjälpa bristningarna på traven. :)

Jag tycker inte alls dina bristningar är så framträdande, ser jättefint ut! :) Trodde aldrig att det skulle vara så spännande och fascinerande att följa andras kroppar efter en förlossning. Är ju superballt! :)
  • GästenT
    sagoskog skrev 2016-11-14 16:10:49 följande:

Men ge dig ;) för att vara två veckor sedan förlossningen är ju det där värsta dröm-magen. Det kommer försvinna mer de kommande veckorna dessutom. Men jag förstår precis vad du menar. Från höfterna och till naveln är jag tre storlekar större än resten av kroppen. Så himla osexigt när trosorna skär in i sidfläsket. Men det är ju så att det extra fettet man lagrar under graviditeten i första hand hamnar kring magen. Det märks ju inte när magen är "utspänd" men när den draf ihop så samlas ju fettet ihop. Hahs, så himla svårt att förklara. Men hoppas du får ut något vettigt av detta.

Haha nej men jag ser att det absolut inte ser likamycket ut på bilden som i verkligheten. Är superstor skillnad och vet inte varför det är så svårt att få på bild. Men från sidan är det sjukt hur det drar ihop sig och återställs!!

Jag var ju rätt gigantisk av all vätska så lär ta ett tag för all hud på kroppen att dra ihop sig. :)

Samma för mig att trosor och byxor skär in enormt och alla tröjor sitter verkligen dåligt, i alla storlekar. Men det har ju som sagt bara gått 2 veckor så det blir ju bättre och sen kanske man får vara lite hurtig och träna lite också. xD (Latmasken)

Haha jo men jag förstår faktiskt vad du menar, låter ju väldigt logiskt. :)
  • GästenT
    Malin 845 skrev 2017-02-19 10:42:23 följande:

31 oktober för mig :) enligt uträkningen för äl :)

Samma bf som jag hade!! Wooho!! Skriver grattis här också!! Hahha shit va kul!!
  • GästenT

Grattis bääbiiiis! Gud va mysigt! Hur gammal är ditt andra barn?

Vilka andra var på tur nu? :)

Varken jag eller Loppan har Facebook men var med på träffen! Det var verkligen superkul att träffas och se allas söta bebisar <3

• GästenT
    happylife skrev 2017-05-13 09:32:23 följande:

Jag är en av dom som står på tur har bf om 8 dagar!

Åh va spännande! Är fortfarande så kul att kika in här och vänta in era bebisar!! Nästan lite avundsjuk på er. xD (Trodde aaaldrig att jag skulle börja få sug på fler barn. )
  • GästenT
    Malin 845 skrev 2017-05-14 12:43:51 följande:

Vi som är "sist ut" är i vecka 17 imorgon ;) tiden går så fort :O

Aaaah herregud! Är du redan i vecka 17?! Vart tog tiden vägen?? :O Den sista tiden tyckte jag trillade på så himla fort i graviditeten. Kul! Kommer du att lägga ut bild från Rul sen? :)
  • GästenT
    happylife skrev 2017-05-14 11:17:12 följande:

Ja det är ju så spännande att följa och jag kan tänka mig att efter sin egen förlossning vill man återuppleva de genom andra, det är ju så spännande

Ja men Gud! Nu är det ju ännu mer intressant att följa andras förlossningar och deras tid med deras nya bebis! Man hamnar ju i en helt ny värld. :) så mysigt.
  • GästenT
    Malin 845 skrev 2017-05-14 19:58:52 följande:

Ja imorgon går jag in i vecka 17 :). Har gått så sjukt fort :O, känns som om jag plussade igår :)

Hoppas sista tiden av graviditeten går fort :). Rul är om 3 veckor imorgon, känns som en evighet! Kommer absolut att lägga upp rul bilden här, men jag kan bjuda på ultraljudsbilden från kub sålänge :)

Åh va fint!! Så otroligt kul när man får se bilder från kub och rul som ni lägger upp! :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend