Gravida från Tempar/Fertility Friend
Bara så du vet så får ni åtminstone ta ut föräldradagar de dagar ni ska till Bvc och sånt :)
Bara så du vet så får ni åtminstone ta ut föräldradagar de dagar ni ska till Bvc och sånt :)
Hur går det Loppan? Har du fått slippa oron än?
Ja han har haft några sessioner med hård knuff ung och sparkning så det är nog ingen fara. Men han rör sig lite mindre ofta än innan. Har du märkt några förändringar i rörelser utöver gravditeten eller samma hela tiden?
Har ju känt förändringar varje gång han vänt sig egentligen så kanske väntat att det skulle ändra sig lite när han fixerade sig, om det nu ör det ha hållt på med ;)
Hur ligger din plutt förresten?
Var hicka varje dag sista veckan fram till igår ja. Ser helt sjukt kul r när hela magen hoppas haha. Tydliga sparkar slutade för ett par veckor sen, efter det har det varit mer pressande och knuffande - men lite ofta som innan. Sen dess har han ju gärna har pressat på höger och vänster sida samtidigt med ben och rumpa så det ser helt sjukt ut. Foten har stuckit ut flera gånger per dag :-P
Nu (sen igår) har han återgått till att mer ge små sparkar som känns inne i magen men inte syns - inte så mycket pressande, ingen hicka och ingen fot som kommer ut. Är säkert bara att han vänt benen innåt.
Ojdå! Spännande. Nej känner inte av det så mycket, var mycket förra helgen när han bökade runt men sen har det vart lugnt. Enda jag känner av nu är lite nedpress ibland och att det trycker neråt när jag går. Är väl för att han tryckt ner sig ;)
Ja jag vet - det sjuka är att det känns mer overkligt nu när det Veekligen börjar närma sig. Nu behöver man ju inte oroa sig för att det inte ska bli en riktig bebis längre han är ju klar liksom - men då känns det bara så overkligt istället. Längtar ju massor men känns mindre verkligt nu. Känns nästan som jag hade mer tillknutning till plutten för ett par veckor sen bara pga det kommit sån sjuk overklighetskänsla... Läskigt.
Har haft sammandragningar regelbundet sen imorse, typ var 10e minut har jag tänkt i huvudet. Gick inte över även fast jag vilat hela dagen/kvällen så ringde förlossningen tillslut som tyckte jag skulle kolla upp det för att det lät lite tätt. Fick göra ctg som konstaterade samma sak, 10min emellan. Dom gjorde ul och mätte barnet och fostervatten. Såg bra ut. Fick även kolla så att tappen inte var påverkad vilket den inte var. Puuuuh! Skulle höra av mig om det blev mer intensivt eller tätare men nu var det inget märkligt. Men varför är det så tätt då? Någon mer som haft så under så lång tid?
Hur känner du dig nu? Har du kunnat sova något inatt?Hoppas det har gått över. Jag har skälv inte varit med om detta. Hade nästan inga sammandragningar under min graviditet med sonen. Skönt att allt såg bra ut på undersökningen i alla fall.
Skönt att de såg bra ut iaf! Vilken vecka är du i?
Usch då, vad jobbigt men skönt att det inte hade påverkats något därnere. Vore ju bra med några veckor till i magen ;)
Jag har haft rätt mycket sammandragningar konstans hela graviditeten, var precis samma sak förra graviditeten också, har väl varit några stycken i timmen ända sen innan vecka 20.. på kvällarna däremot (när jag ligger i soffan/sängen!) kommer dom med 5-10 minuters mellanrum. Väldigt konstigt egentligen, känns ju mer logiskt att det skulle va mindre just när man tar det lugnt så vet inte varför det blir så riktigt haha.
Känner absolut igen! Med tvillingarna hade jag sd ca var 5e min, nästan dygnet runt, från v. 29. De gjorde inte ont och hade ingen påverkan på tappen (kontrollerades flera gånger). Med denna så har jag haft ännu tätare sd under nästan hela senare halvan på graviditeten. Dock inte lika ihållande, utan mer i stil med någon timme per dag. Det avgörande är ju om de påverkar tappen eller ej och det är ju nästan omöjligt att avgöra själv. Så jättebra att du kollade upp det igår. Om de håller sig på samma nivå och är smärtfria så är det förmodligen ok.