Gravida från Tempar/Fertility Friend
Hmmmmm. Har som svag mensvärk som kommer och går ibland.. någon ni andra känner igen som har barn sen tidigare eller är i slutspurten? ^^ inte som "växtvärk" utan svaaagt molande typ.
Hmmmmm. Har som svag mensvärk som kommer och går ibland.. någon ni andra känner igen som har barn sen tidigare eller är i slutspurten? ^^ inte som "växtvärk" utan svaaagt molande typ.
Ja det har kommit och gått sista veckorna och så ett par nätter runt vecka 34 när det var riktigt ont. Bm sa att det är livmodern
Snälla tjejer. Jag bara väntar och väntar... BF +9 idag. Kan ni inte köra en sista gissning? Gissa inte på mer än en vecka fram dock, för det är (hoppas jag) omöjligt!
Jag gissar på samma...!!!
Sagoskog: Gud va jag hoppas att det kommer igång för dig snart! Måste vara jättetungt och frustrerande att gå över.
Jag verkar vara en sån som kommer att ha problem med förvärkar tidigt och enda in i kaklet. Trist! Igår fick jag t.om. En förvärk som gjorde ont så att jag blev svettig om händer och pannan. :P Molvärk i mage och rygg från och till och ofta i samband med längre sammandragningar där molandet hänger kvar... Ändå så känns allt så overkligt fortfarande. :)
Det är rent evolusionärt, samma anledning som att ligamenten töjs ut och man får foglossning - hela bäckenområdet luckras upp för att bebis skall kunna passera igenom. Med andra ord "kopplas musklerna ur". Märkligt, men samtidigt logiskt. Xd
Har också haft väldig molvärk sista dagarna och ett par rundor med - vad jag antar är - förvärkar. Men svårt att veta vad som är vad? Till skillnad mot sammandragningarna så blir inte magen hård men får rundor med intensiv mensvärk/huggande smärta typ. Sitter mitt i magen och nedanför naveln och vandrar neråt. Sen har jag också molande värk på insidan av ljumskarna och i fiffi. Är detta förvärkar?
Nu ni tjejer, får ni hålla tummarna!!! :) <3
Så spänd på hur det gått för sagoskog. Troligen ligger hon och snusar på sin lilla bebis nu <3
Här är det faktiskt också lite ändringar idag men vet inte om det är helt vanligt vid denna tiden eller om det beror på flytt/stress/härj eller om nått faktiskt är på väg att ske här.
Till och från under dagen har jag haft mycket stark nedpress - det känts som att jag inte kan gå pga det pressar så nedåt och det känns som nått är på väg ut. Förstår såklart att det inte är bebis men kan det va vatten eller nått?
Förutom nedpress har jag molvärk i nedre delen av magen och ryggen samt väldigt ömma ljumskar och lite molande också inne i Fifi.
Har däremot absolut inga förvärkar och nästan inga sammandragningar sista dagarna (trots att jag hatt det regelbundet i kanske 10 veckor).
Någon som känner igen sig eller kan gissa vad som händer?