Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-08-22 12:59:30 följande:

Statusuppdatering efter mvcbesöket: Tappen var utplånad, men är inte öppen något än. Med andra ord har det absolut hänt grejer i alla fall! Hon rekommenderade mig att fortsätta vara uppe på benen så mycket jag orkar, för bebis envisas med att ligga ganska högt.

Spännande!! Undrar samma sak som Loppan. xD
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-08-24 06:53:37 följande:

Tveksamt, men vad vet jag!?

Har haft brutal mensvärk och mer eller mindre smärtsamma värkar under i princip hela natten. Dock varit relativt glest mellan de riktigt onda, så har då kunnat slumra till.

Känner mig ganska medtagen nu, inte minst efter ytterligare en utdragen en på 8 min och 40 sek innan. >_<

Får se hur detta utvecklar sig. I alla fall fått i mig lite frukost nu och sambon kommer jobba hemifrån, om ifall att.

Herregud! Låter verkligen som om saker är på gång!! Tycker också att magen har sjunkit. Såfort du blir tyst här i tråden nu så kommer jag att tro att du är iväg och föder. Haha. :D
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-08-24 19:19:28 följande:

Not yet!

Har däremot pillat med det sista i bebisrummet, så nu finns det en sängmobil också. Babblarna kan inte bli annat än en hit! :P

Haha. Vafan!! Olidligt spännande! Det var sagan som gissade på 24e va?

Åh va mysigt det blir!! Snart är ni i mål! Sjukt!
  • GästenT

Någon av er andra som har en extremt livlig bäbis? Jag känner buffar, sparkar och rörelse hela dagarna.. Till och med i kassakön på Ica eller när jag är på toa. Aldrig lugnt? När jag ligger ner i soffan är det ännu värre och hela magen rör sig nästan konstant, blir nästintill obehagligt med vissa rörelser. V. 30+2 idag. Verkar även trivas som bäst långt ner i magen fortfarande...

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-08-24 21:52:27 följande:

Jag har ju inget att jämför med eftersom det är första graviditeten men ja känns som han är livlig och mycket hårda sparkar. Därför jag reagerade när han va ganska stilla en dag för ett par veckor sen, men när jag blev bedd om att ligga lugnt och räkna i 1,5 timme var det ca 20 rörelser på 1,5 timme vilket är helt normalt men kändes lire för mig för att jag var van vid mer - men berodde nog på att han vände sig den dagen också tror jag. För sen han vände sig så är inte lika ont men innan sparkade han i njuren typ och sidan så det gjorde vansinnigt ;)

Ja juste! Det är väl det som kanske är nackdelen med en livlig rackare, oron när mängden rörelser är mer "normala" :P Har ju inte heller något att jämföra med men jag börjar undra om ungen någonsin sover eller om den sparkar och rör sig i sömnen. xD Kanske blir lugnare och mindre obehagligt sen när den vänder på sig som för dig. :) känner du mer rörelser upp över naveln nu eller hur är den största skillnaden?
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-08-25 08:47:14 följande:

Extremt livlig bebis här med. Aldrig i livet att den sover 16 timmar/dygn! XD

Sonen var dock likadan, så är van. Lite drygt bara när det stör ens egen nattsömn. >_<.

Haha. Mysigt ibland med full rulle men man själv får aldrig heller lugn och ro! Blir ju inte bättre av att jag fortfarande envisas med att sova på mage.

Hur känns det?! Jag håller stenhårt på en löningsbäbis under morgondagen!! xD
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-08-25 14:07:51 följande:

Aha fattar. Smart. Det där går varken med vår bilstol eller vagn tror jag.

Jaja man kan inte få allt ;) [quote=76912109][quote-nick]Sagan12345 skrev 2016-08-25 11:38:31 följande:[/quote-nick]

[/quote]

Vi har valt att inte köpa till sån adapter. Ska man in på t.ex in på Ica snabbt kan man även ta en kundvagn att lägga babyskyddet i har jag sett måååånga som gör. :)
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-08-25 17:42:31 följande:

Vi har löst babyskydd i bilen. Hade vi med sonen och det funkar hur bra som helst.Vi hade ingen adapter med sonen, men tror att jag kommer använda mig mer av bilen den här gången, så känns bra att ha en. Även lättare om jag skall resa ner till Skåne med båda barnet att bara ha det smidiga babyskyddet på vagnen istället för hela liggdelen.

Jag skulle inte säga att man använder den om man exv snabbt skall in och handla, för då kan man likaväl sätta hela babyskyddet i kundvagnen, eller helt enkelt bära det, utan det är mer om man kör någonstans och bebisen somnar i bilen. Inte så kul när man kommer fram då och skall flytta en sovande bebis över till vagnen och då riskera att väcka den. >_<

Adaptern kostade dessutom bara 450 kr, så absolut överkomligt. Till din fråga Loppan, så finns det adaptorer som funkar till de flesta babyskydd och vagnar, såvida man inte har någon jätteovanlig vagn.

Absolut, vid sånna resor är det nog kanon att ha. :) Kanske jag som får äta upp det sen men tänker att om man typ åker till svärmor så kan man bära in i babyskyddet och låta sova där i eller flytta över till vagn när/om bäbisen vaknar. Men känns inte jättedyrt om man skulle vilja köpa till sen om man känner behovet. :) Så det är ju bra!

Jag tror fasiken att det är lugnet före stormen för dig! :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend