Symetrical skrev 2016-08-25 17:42:31 följande:
Vi har löst babyskydd i bilen. Hade vi med sonen och det funkar hur bra som helst.Vi hade ingen adapter med sonen, men tror att jag kommer använda mig mer av bilen den här gången, så känns bra att ha en. Även lättare om jag skall resa ner till Skåne med båda barnet att bara ha det smidiga babyskyddet på vagnen istället för hela liggdelen.
Jag skulle inte säga att man använder den om man exv snabbt skall in och handla, för då kan man likaväl sätta hela babyskyddet i kundvagnen, eller helt enkelt bära det, utan det är mer om man kör någonstans och bebisen somnar i bilen. Inte så kul när man kommer fram då och skall flytta en sovande bebis över till vagnen och då riskera att väcka den. >_<
Adaptern kostade dessutom bara 450 kr, så absolut överkomligt. Till din fråga Loppan, så finns det adaptorer som funkar till de flesta babyskydd och vagnar, såvida man inte har någon jätteovanlig vagn.
Absolut, vid sånna resor är det nog kanon att ha. :) Kanske jag som får äta upp det sen men tänker att om man typ åker till svärmor så kan man bära in i babyskyddet och låta sova där i eller flytta över till vagn när/om bäbisen vaknar. Men känns inte jättedyrt om man skulle vilja köpa till sen om man känner behovet. :) Så det är ju bra!
Jag tror fasiken att det är lugnet före stormen för dig! :)