Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Vilka är näst på tur nu? Symetrical och sen sagoskog? :O

• GästenT

Jag har börjat att stressa upp mig som fan inför förlossningen och BB.. Tog upp det med bm i måndags. Känns ju lite tidigt när det är 1000år kvar men jag har ett litet problem. Har luftburen allergi mot jordnötter och ju mer jag läser desto mer förstår jag att typ ALLA packar ner nötter och nötmix i BB-väskan... Det kan räcka med att någon moffat jordnötter dagen innan och liite damm finns kvar så svullnar det igen. På vissa sjukhus har dom nötförbud på förlossningen, men inte på alla och inte på BB vad jag kan förstå... Vi skulle diskutera det mer på nästa bm besök och då ska hon ha pratat runt på förlossningen. Har försökt att inte tänka på det innan men nu när det börjar "närma" sig så har oron börjat smyga sig på sakta men säkert.. Speciellt när jag läser att det ör vad dom flesta tar med sig.

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-07-28 21:24:09 följande:

Men Gud din stackare. Detta måste de väl kunna ordna så du får ett "sterilt" rum där det inte finns någon risk?

Var bor du? Finns det flera BB att välja på eller är det en liten plats med bara ett?

Jag måste ta mig i kragen och börja ta tag i det. Men får lite ångest av tanken, känns lite övermäktigt. Sambon ska hjälpa till så det är bra. Bor i Uppsala län så det är Akademiska som gäller.. Har ju nära till Sthlm och Danderyd men det är ju annat län så jag blir ju inte prioriterad där. Tydligen har dom nötfritt där, både på förlossningen och bland personalen. Men vet inte hur det är med BB-hotellet på Danderyd. Men hjälper ju inte så mycket när jag tillhör Uppsala.. På Akademiska säljer dom t.om nötmix med jordnötter i väntrummet på akuten... Fick det borttaget och en stor ursäkt vid påpekande men nu är det tillbaka tydligen. BM skulle dock ta upp det igen med sjukhuset... Känner mig lite anti Akademiska just nu.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-07-28 22:51:19 följande:

Ja men om du har speciella behov som ditt landsting inte kan täcka måste drt ju finnas undantag? Men det är ju också minst 30-40 min längre från Uppsala till Danderyd och så kan det ju va mycket trafik också så vore ju bäst om de kunde lösa det i Uppsala :-/

Jag bor typ mittemellan så tidsmässigt är det bara 10min skillnad. Typ 25min till ackis och 35min till Danderyd. Sen påverkar väl alltid tid och trafik såklart, är nästintill motorväg hela vägen till Danderyd från oss. Jag hoppas att bm kan hjälpa till något men det gäller väl att man själv ligger på lite antar jag. Känner en jätteförstående bm på Danderyd så jag försöker att kolla av lite med henne också men hon kommer ju inte att kunna trolla fram förlossningsplatser tyvärr. xD
  • GästenT
    Sagan12345 skrev 2016-07-28 23:37:43 följande:

Men jösses, vad jobbigt det måste vara att vara så allergisk. Visste inte ens att man kunde vara så allergisk att man till o med kan känna dagen efter.

Hoppas din bm hjälper dig så att dom löser detta och kan garantera nötfritt.

Jag är ju "van", fick första reaktionen som 2åring och så vet ju inget annat. :) Värre för vänner och sambo som påverkas. Just jordnötter är ju sånt otroligt kraftigt allergen. Är mer vanligt idag än när jag blev allergisk så just den kraftiga allergin ökar. Inget som växer bort heller säger dom, senaste proverna var fortfarande skyhöga..

Har dock aldrig tänkt att jag kan få problem på sjukhus liksom..
  • GästenT

Eagle: Usch va tråkigt att höra! Man vill ju må så bra som möjligt när man är gravid och där hjälper han ju verkligen inte till. Håller helt med resterande att han har tydligt misslyckats med att få dig trygg och det minsta han kan göra är att acceptera att din mamma faktiskt behövs! Hoppas att han tar sig i kragen så fort som möjligt!! Förövrigt, guuuud så roligt med 4D! Måste vart superhäftigt att se. Hur kommer det sig stt ni valde att boka det? :D

Symetrical: Va gulligt av dom. Dom har ju gjort hur fint som helst!! :) Tårtan såg jäklans god ut.. Nu blev jag sugen på kladdkaka..

• GästenT
    Symetrical skrev 2016-08-01 16:17:25 följande:

Det var den, GästenT! Dessvärre tar ju bebis upp all plats i magen numera, så kunde inte alls äta lika mycket som jag hade velat. Gårdagens i-landsproblem! ;'D

Dock måste jag lyckats få i mig en hel del ändå, för idag vägde jag nästan ett kg mer än för bara några dagar sen. 10 upp nu! Woop woop! :P

Haha fasiken!! Förjävligt när bakverken blir lidandes. ;D Känner själv just nu att jag bara kan äta lite och ofta, det är något nytt för mig! Åååh kanon att du lyckats gå upp mer! Hur mycket "vill" du hinna med att gå upp innan bf? :)

Här håller vi på åh och säljer lägenheten och min stressnivå är nere på minus. Hahah. Herregud va jag skrattar åt mig själv just nu!
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-08-03 20:11:09 följande:

V 37+0 idag och bebis anses färdigbakad enligt appen.

Haha shit!! Bra jobbat med promenaderna!!

Hoppas det sätter igång snart. Superspännande att det inte borde vara så långt kvar. :)
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-08-06 12:34:46 följande:

28+4 magbild :) undrar vart alla 9 kg sitter

Jag känner lite likadant... 15kg upp.. Påriktigt??? Hur? Vart?? Varför?? :(

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend