Gravida från Tempar/Fertility Friend
Vilka är näst på tur nu? Symetrical och sen sagoskog? :O
Vilka är näst på tur nu? Symetrical och sen sagoskog? :O
Jag har börjat att stressa upp mig som fan inför förlossningen och BB.. Tog upp det med bm i måndags. Känns ju lite tidigt när det är 1000år kvar men jag har ett litet problem. Har luftburen allergi mot jordnötter och ju mer jag läser desto mer förstår jag att typ ALLA packar ner nötter och nötmix i BB-väskan... Det kan räcka med att någon moffat jordnötter dagen innan och liite damm finns kvar så svullnar det igen. På vissa sjukhus har dom nötförbud på förlossningen, men inte på alla och inte på BB vad jag kan förstå... Vi skulle diskutera det mer på nästa bm besök och då ska hon ha pratat runt på förlossningen. Har försökt att inte tänka på det innan men nu när det börjar "närma" sig så har oron börjat smyga sig på sakta men säkert.. Speciellt när jag läser att det ör vad dom flesta tar med sig.
Men Gud din stackare. Detta måste de väl kunna ordna så du får ett "sterilt" rum där det inte finns någon risk?
Var bor du? Finns det flera BB att välja på eller är det en liten plats med bara ett?
Ja men om du har speciella behov som ditt landsting inte kan täcka måste drt ju finnas undantag? Men det är ju också minst 30-40 min längre från Uppsala till Danderyd och så kan det ju va mycket trafik också så vore ju bäst om de kunde lösa det i Uppsala :-/
Men jösses, vad jobbigt det måste vara att vara så allergisk. Visste inte ens att man kunde vara så allergisk att man till o med kan känna dagen efter.
Hoppas din bm hjälper dig så att dom löser detta och kan garantera nötfritt.
Eagle: Usch va tråkigt att höra! Man vill ju må så bra som möjligt när man är gravid och där hjälper han ju verkligen inte till. Håller helt med resterande att han har tydligt misslyckats med att få dig trygg och det minsta han kan göra är att acceptera att din mamma faktiskt behövs! Hoppas att han tar sig i kragen så fort som möjligt!! Förövrigt, guuuud så roligt med 4D! Måste vart superhäftigt att se. Hur kommer det sig stt ni valde att boka det? :D
Symetrical: Va gulligt av dom. Dom har ju gjort hur fint som helst!! :) Tårtan såg jäklans god ut.. Nu blev jag sugen på kladdkaka..
Det var den, GästenT! Dessvärre tar ju bebis upp all plats i magen numera, så kunde inte alls äta lika mycket som jag hade velat. Gårdagens i-landsproblem! ;'D
Dock måste jag lyckats få i mig en hel del ändå, för idag vägde jag nästan ett kg mer än för bara några dagar sen. 10 upp nu! Woop woop! :P
V 37+0 idag och bebis anses färdigbakad enligt appen.
28+4 magbild :) undrar vart alla 9 kg sitter
Jävla snea bilder. Hur kan man påverka hur dom hannar?