Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Oj oj va det skrivs här! :) snacka om att man missar!

Symetrical: man blir sååå kär när man ser så små fötter <3 Åh va avis jag är på din bebisbubbla!! Kan ju inte ens föreställa mig hur den känns än så länge. :)

Loppan: vafan.... Aldrig ens hört talas om att man kan få så?? Frågan är hur det kan ta sån jäklans tid att få svar på vad det är! Under all kritik! Skönt att det nu är på rullning.

Sagoskog: Shiiiit!! Redan din tur nu också!! Jag säger den 22a. ;D Dock låter det ju inte som om din lille håller sig inne såpass länge. :)

• GästenT

Eid: Kul med vagnen! :) Stort steg när den är köpt! Sen med vikten kan jag säga att det ser så olika ut för alla. Jag äter normalt och nyttigt. Är en smalis sen barnsben. Ingen konstigt alls, men jag har lagt på mig 25kg!!!! Eller ska jag säga liter? För mig blev det en massa vätska på en gång som spridit ut sig på kroppen. Vissa jag möter säger "oj du kan inte ha gått upp mycket, mer än det på magen!! Hur många kg?!" Jag orkar inte ens med ångesten att säga att "Jo du din jävel. Här sitter man med 25 extra kilon serru!" Blir ledsen av tanken och att det sen ska bort. Men eftersom det mesta är vätska så sägs det att det försvinner av sig själv efteråt, min mamma hade samma med oss syskon. 30kg som svettades och kissades ut efteråt.

Så snacka om att det är skillnad för alla. Och ibland kan man faktiskt inte påverka vikten under graviditeten, även fast man tränar, håller igång och äter nyttigt. Sålänge man är hälsosam så bäbisen och ens egna kropp mår bra så får nog kilona ticka på och lösa sig sen..

• GästenT

Vet inte hur positivt det där lät. Haha Men

jag mena att man inte bara kan fokusera på kg, för det säger inte så mycket och det är så otroligt olika för alla. :) Sålänge man mår bra! Sen är det inte alltid kul. ;P Men det behöver det inte vara. Haha

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-09-07 07:31:17 följande:

Jag tror lite av poängen var att vikten blivit en hang up - precis som kön för t.ex Sajocawa är det ju inte nått man kan ändra (iaf inte hundra procent) utan det är bara att go with the flow - men det hindrar ju inte hjärnan för att hitta på massa skit ;) man är inte helt rationell när man är gravid hehe

Haha nej men precis. Och sen har jag tänkt på att det är ju båda saker som många frågar om så man blir påmind (iaf vad jag märkt i mitt fall) "vad blir det för kön" och kommentarer hur man ser ut. Så är ju svårt att inte få en hang up på det. Så har man redan tankar kring det så späs det ju absolut på. Hur ser det ut i er omgivning hur folk kommenterar? :)
  • GästenT
    Sagan12345 skrev 2016-09-07 08:26:29 följande:

Kunde inte hålla mig från att börja skratta åt dina inombordstankar ;)

Det var ju en komplimang egentligen men just den biten med hur många kg har ju kanske inte personen i fråga med att göra?!

Verkar vara väldigt individuellt med hur mkt man får upp

Typ alla jag träffar frågar om viktuppgång, vare sig jag känner dom eller inte!! :P Blir lika chockad varje gång. Även fast dom först säger något positivt så kan jag inte låta bli att brinna av inombords, eftersom just vikten är min hang up! Försöker att andas i en fyrkant varje gång och tänka att det snaaart är över. ;D
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-09-07 08:28:30 följande:

Jag kan ju säga att jag vart till och med trött på alla kommentarer i stil med att om man bortsåg från min mage (som ju dessutom var alldeles för liten enligt de flesta) så syntes det ju för jisse namn inte att jag var gravid! Och det var ju egentligen smickrande kommentarer, men blev som sagt ändå lite less på dem. Kände typ "kan inte jag och min mage få vara ifred en enda dag!??"

Älskar för övrigt att påtala hur stor han var när han föddes för alla som hade en hang up på min lilla mage. Och mycket riktigt blir det nu väldigt mycket kommentarer kring "hur kunde han då plats därinne!?!??" Det undrar förvisso jag själv med. Inte konstigt att jag knappt kunde äta eller andas under tre månaders tid! XD

Det känns som om det är där man hamnar efter ett tag, måste ju finnas annat att kommentera än kroppen! Vare sig det är positivt eller negativt så blir det ju ett jäkla tjat. ;D

Haha stackarn måste ha haft det så otroligt trångt där inne. Dina organ måste vara helt platta! xD Skönt att han är ute, lättade andningen direkt efter eller hur fungerar det? :)
  • GästenT
    sagoskog skrev 2016-09-09 17:41:37 följande:

Hej alla!

UL gick bra :) -14% (2,8-2,9 kg nu) = godkänt, bra flöde och bra med fostervatten. Hon ligger fortfarande i bästa positionen :) Det var en student som gjorde undersökningen först. Jag hade några förvärkar under tiden och hon tryckte sjukt hårt. Gjorde stundtals så ont att jag blev helt svettig. Sa givetvis till, men typ två sekunder senare var det samma sak igen. Så tillslut ville jag bara få det klart. Jag tänkte tyvärr inte på att be om någon undersökning :/ det hade ju varit bra. Upplever dem dock vara väldigt ovilliga till något extra där. De velade t.ex. fram och tillbaka i evigheter om de skulle köra ett ctg också. Men kom tillslut fram till att det inte behövdes. Själv tycker jag ju att det är bättre att göra ett extra än ett för lite. Men men..

Jag undrar också vart eagel är? Hoppas allt är bra iaf.

Åh! Skönt att tillväxten är godkänd!!

Mäh! Snålt med det andra. Ctg är ju inte direkt det mest krävande för dom heller och som du säger, hellre för mycket undersökningar än förlite. Frågan är om du verkligen skulle velat ha en undersökning av tappen om hon var så hårdhänt vid ul. xD Haha. Nä, skämt åh sido, jävligt tråkigt stt dom verkade så ovilliga.. Då blir man inte alltid så pepp på att nämna egna undersökningar man önskar.
  • GästenT

Hmmm. Eagle skrev något förra veckan har jag för mig men efter det har jag inte sett något heller :/

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend