Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-09-14 09:00:52 följande:

Jag hade inga symptom förrän vecka 7 och nojade och höll på. Hade ömma bröst från äl+3 fram till bim sen försvann det och kom aldrig tillbaka. Men bär illamåendet kom i vecka 7 och jag sen låg och spydde i 9 veckor kan jag lova att jag ångrade att jag använde de första veckorna till att önska att jag skulle ha mer symptom ;) Helt normalt att inte känna nått i starten, hormonnivåerna är inte så höga än. Men vet att det är svårt att inte noja.

Ang inskrivning är vecka 9-10 vanligt. Då gör man inte ul eller kub det får du egen tid för. Vill du göra ul innan kub (v 12) så är det oftast privat som gäller och vill du se hjärta är vecka 7 tidigast rekommenderat. Läste att 6+2 är då de flesta kan de hjärtslag men finns inte garantier. Gjorde 6+4 och såg hjärta - det var många andra här inne som gjorde runt den tiden också.

Har ringt mvc idag, tänkte boka en tid längre fram. Kan behövas med deras väntetider, förutsatt att dem är lika långa där som på vårdcentralen. :)
  • hoppitossa
    columbus skrev 2016-09-14 12:02:17 följande:
    Kul att vi har så tätt! Hoppas tiden går fort och att vi får se hjärtan båda två! :)
    Ja det hoppas jag verkligen! :)
  • hoppitossa

För en som precis plussat för första gången. Vad är era bästa tips, tricks och sånt? Skrattande

• hoppitossa
    eagle87 skrev 2016-09-14 17:40:28 följande:
    Njuuuuut... Ja har haft en väldigt bra graviditet O sluppit spya O illamående... Har spytt 2 dagar i hela graviditet.. Va väldigt trött i början... Vecka 14-28 är bäst.. V 4-14 trött... Vecka 28-34 allt är så jobbigt O blir jobbigare O jobbigare
    Åh vad skönt! Får försöka njuta mer av tiden öh och inte bara längta framåt hela tiden. :)
  • hoppitossa
    Loppan84 skrev 2016-09-14 18:55:02 följande:

Samma som Eagle sa - mår du bra så njut istället för att hitta på saker att oroa dig för. Lättare sagt än gjort jag vet men om du får det till så är det guld värt. Och köp en gravidkudde tidigt - du kommer garanterat vilja ha en senare så då kan du lika gärna köpa en nu och kanske slippa lite smärtor i fogarna. Älskar min gravidkudde, bästa bästa.

Jag har bokat tid för vul om 15 dagar så känns lite mer överkomligt med väntan, då kan jag förhoppningsvis släppa lite på oron. Har en hel del molvärk så känns som det händer grejer. :) Gravidkudde, det ska jag kolla upp!
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-09-17 05:36:43 följande:
    Jag minns inte riktigt. Har du Molvärk nu?

Min kommer å går. Nu har de varit lugnt ett par dagar men i början av v molade de mycket.
    Den är lätt men har funnits där varje dag (inte hela dagarna) sedan någon dag innan jag plussade. Men inga blödningar, ökande ömhet i brösten och HCG-stickan igår hade fullt utslag igår så är egentligen inte orolig. Men blir ändå fundersam när de flesta säger att de haft typ 0 symtom i början av grav. 
  • hoppitossa
    Sagan12345 skrev 2016-09-17 08:04:08 följande:
    Min höll i länge, de molade och spände i alla fall fram till KUB.. Nu sen några veckor tillbaka är de lungt med de, nu känner man sparkar istället (v21)
    Okej! Är nog mest obehagligt att känna värk, vanligtvis betyder det ju inget positivt men nu betyder det ju att livmodern växer, och det är ju bra. :) 
    Oj, har du kommit så långt? Minns när du plussade i FF-tråden. :)
  • hoppitossa

Jag såg i ett inlägg tidigt i den här tråden att det fanns en lista på hur missfallsrisken minskade vecka för vecka. Är det någon av er som har den kvar?

• hoppitossa
    Loppan84 skrev 2016-09-17 11:33:19 följande:

Här är en jag fick av Eagle när vi va i starten, hjälpte mig att se hur det minskade för varje dag. Vill dock inte bidra till mer oro så här kommer varning: gå bara in här om du tror att du blir lugnare av att se hur det minskar dag för dag men inte kommer hänga upp dig på procentrisken i starten alltför mycket

spacefem.com/pregnant/mc.php&d=10&y=12

Tack! Jag blev inte särskilt orolig, känner att det inte är mycket jag kan påverka så länge jag håller mig från alkohol, drog och det vanligaste andra man ska undvika. :) Men är ju redan nere på under 19% så det tickar ju nedåt!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend