Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Haha! Håller med och är helt inne på samla spår! Loppan och Symetrical, tjejer och att sajocawa, jag och eagle får killar. :)

Iskristall tror jag också en liten pojke på! :) och visst hade vi samma bf? Tror ändå du föder någon dag före mig! :)

Så jäklans kul och gissa runt! Vaknade imorse för första gången att jag drömt att jag fött barn och amma etc. Aldrig haft sån dröm tidigare nåååågonsin och fick världens längtan tills han är ute! <3

• GästenT
    Sajocawa skrev 2016-05-07 08:58:14 följande:

Haha det måste ändå ligga nånting i det när alla tror likadant! :D

Iskristall har jag faktiskt ingen känsla om, eftersom jag inte vet så mycket om hur du har/haft det eller nånting.. :)

Men åh vad mysigt med drömmen! I slutet på förra graviditeten handla typ 95% av mina drömmar att jag ammade mitt barn, kändes så surrealistiskt jag satt på bb sen och faktiskt ammade henne på riktigt! <3

Jag drömde inatt att jag både kände och såg första sparken i magen.. Gah längtar ihjäl mig till den mysiga delen av graviditeten kommer igång!

Jaa eller hur! Om inte annat ska det bli superkul och se om det snurras runt bland könen. Haha. :) Men några här skulle ta reda på rul tror jag va? Då får vi lite facit! :D

Åh drömmar gör så jäklans mycket! Kan inte ens föreställa mig hur lycklig man kommer att vara den dagen man har sitt barn i handen! Längtar också supermycket efter att man får känna rörelser, men förstod det som om det känns myyyycket senare med första barnet? Typiskt.. ;P När kände du med första? :)
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-05-09 09:12:54 följande:

Har varit på kub nu, så mysigt att se lilla busungen! Låg risk och allt såg fint ut. Blev flyttad en dag, från 12+5 till 12+4, så nu velar jag om jag ska gå efter deras uträkning nu eller min egen. Haha mest för att jag älskar att byta dag på på onsdagar, perfekt dag mitt i veckan..

Wiiiie!! Va mysigt!! :) Grattis! Sån lättnad när allt ser bra ut. Jag hade nog behållt onsdagen när det bara gäller 1 dag och sen eventuellt rättat till det om det flyttas massa mer vid rul. :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-05-09 23:05:41 följande:

GästenT - håller med Sajocawa. Försök sluta tempa om du kan, känns som onödig negativ stress. Lycka till imorgon!

Tror ditt inlägg var menat till Ortiz! :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-05-10 22:25:46 följande:

Jaaa haha. Vad fick jag det ifrån? Är så snurrig alltså, säger fel hela tiden och glömmer alla namn ;) nån annan som har samma?

Jag är sjukt snurrig! Och fortfarande mega trött!! :O kan det vara järnbrist tro? Eller hur är er andras energi?

Har för mig att några snackade bröst förut och jag vet inte vart mina kommer att sluta.. :S Känns inte suuuperkul. Har även implantat sen innan och nu gått upp nästan 2storlekar. Känns som om min rygg kommer att ta stryk av magen och brösten!
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-05-11 22:24:02 följande:

Hmm jag är trött vissa eftermiddagar men tror jag har bra järnvärde (hade iaf det på inskrivningen och märker ingen skillnad). Tror man blir trött ändå ibland, det är ju mycket som händer i kroppen. Vilken vecka är du i nu? Jag var också mer trött fram till v 13 ungefär (när jag mådde piss över huvudtaget) tror det är rätt vanligt - men inte lika ofta trött nu.

Ja det kanske så. Är riktigt less på att ständigt vara trött. :/ är i vecka 15+3 idag.

Väldans fin mage har du!! :)
  • GästenT

Min mage brukar vara superplatt så är verkligen ovant. Dålig bild kanske men men. För typ 1 vecka sen och nu ör den till och med större på dagarna när jag ätit ovh sen sväller.

Det är faktiskt väldigt kul att se era magar! :)

• GästenT
    Symetrical skrev 2016-05-12 12:51:55 följande:

Jättefin mage! Ser ut som en pojkmage redan.

<3 Haha jaa. :) Är helt bombsäker på att det är en liten pojke i magen! Både jag och sambon är tvärsäkra! Ska bli såå kul att se om man har haft rätt under hela graviditeten sen när han föds eller om det mot all förmodan skulle ploppa ut en tjej! Haha.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-05-12 21:57:12 följande:

Kul att alla är så överens. Men ni ska inte kolla innan alltså? Gud vad spännande!

Verkligen!! Tror nästan alla jag träffat har tippat på pojke förutom min bror och pappa. :) Men vi ska inte ta reda på kön innan utan facit kommer vid förlossning! ;D
  • GästenT

Åh va mysigt att ni har börjat att känna redan!! :) Längtar tills jag också gör det!!

Tycker det bubblar och kurrar i magen hela tiden av alla gaser så lär bli svårt att känna skillnad på allt. Haha

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend