Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Någon mer som har bh problem? Alla mina är försmå nu och har nog nästan gått upp 2storlekar redan!!! Man ska ju vänta med att köpa nya tills slutet men jag har ju inga som passar nu och vet inte vilken storlek man ska satsa på, för större lär dom väl bli? :/ någon med tips?

• GästenT
    Symetrical skrev 2016-05-27 18:09:18 följande:

Jag har bojkottat allt inom bh-kategorin senaste månaderna.

Jag önskar att jag också kunde göra det... :) Men jag har gått från 70F till typ 70H och känner att dom behöver ett eget bo innan dom börjar få eget liv. xD Stackars min rygg just nu....
  • GästenT
    capy skrev 2016-05-27 16:37:48 följande:

Ja, usch... jättejobbigt. Jag har gått från att ha mjuka bh:ar/sporttoppar i storlek S till Xl. Från 75C till 90DD :/

Vad gör man liksom?! Lär ju inte ta stopp än? :O
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-05-28 11:02:22 följande:

Detta är mörka tankar men vet att det är flera andra här inne som är mörkhyade eller har mörkhyad partner så måste bara lufta den. Snälla döm inte mig för detta, det kan också vara hormoner som spökar.

Men sen vi fick veta att det är en pojke har jag känt en gnagande oro - det är så mycket har mot mörka män och pojkar i vårt samhälle nu. Med en superblond man och mig som är halvmörk själv kommer nog vårt barn hamna i en hudfärg som liknar en person från Mellanöstern. När jag tänkte på en flicka såg jag bara för mig stora mörka ögon och mörkt lockigt hår och hur söt hon skulle bli (och ja det är f-ed på en helt annan nivå att det är så man tänker på flickor men låt oss lägga det problemet åt sidan en stund). Nu när jag vet att det är en pojke tänker jag bara på att andra kommer se på honom och se någon de är rädda för eller instinktivt ogillar. Mitt hjärta går sönder när jag tänker på det. Min man är blond och har aldrig upplevt rasism han fattar inte hur det känns...

Någon som känner igen sig eller har liknande erfarenheter genom någon ni står nära?

Har inte alls erfarenhet kring just det ämnet du nämner men vet hur det är att oroa sig i förväg. Har yrkesmässigt stor erfarenhet av ungdomar och droger/kriminalitet. Det skrämmer mig att tänka på hur lätt det är att hamna fel, träffa fel folk, att inte våga säga nej. Och just bland killar verkar det så otroligt vanligt och så lätt att få tag på t.ex droger. Jag brukar gå igenom i huvudet vad man kan göra för att barnen inte ska hamna där.

Kan tänka mig att i grund och botten så är det samma oro i botten för oss båda. MEN, Man kan inte måla fan på väggen i förväg. Man får älska sitt barn upp till öronen och visa det, samtidigt lära vad som är rätt och fel i världen och göra sitt bästa för att ge en trygg uppfostran. Vad som sen händer runt omkring får man hoppas att sitt barn sen kan stå upp emot och man får fortsätta att i en sån situation stötta och finnas där. Världen är tuff, men vi kan inte skydda dom från allt utan bara förbereda dom i sig själva. :) Och inte oroa oss i förväg. ;)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-05-30 15:09:32 följande:

Nej då är inte så orolig alltså. Tror som sagt detta var ett anfall av graviditetshormoner där jag bara skulle oroa mig för allt möjligt konstigt, satt också också grät framför kardashians precis efter jag skrev det här inlägget så emotionell var jag åtminstone ;)

Haha så är det säkert! Känner själv stt man är mer känslig med jämna mellanrum. Både med glädje och oro. Haha. Min sambo sa i bilen från ingenstans härom dagen att "När jag ringde dig för något år sen så ringde jag mitt livs viktigaste samtal" och jag började böla. xD
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-05-31 08:31:50 följande:

Det syns ju inte särskilt mycket bakifrån att jag är gravid. Är det då det kallas pojkmage? :-P

Haha!! Jävlar va sjukt!! xD
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-05-31 08:58:52 följande:

Hahaha. Tror dock personligen på att man har den kroppsform man har och får en mage anpassad till den och inte utifrån bebisens kön.

Håller helt med. Och andra saker som kan spela in, om man lägger på sig mycket vätska etc. :) men rätt häftigt när det blir så som du har! :)
  • GästenT

Jag är så jävla svullen om benen! Typ vätska redan. :P känns som om jag kommer bli en Michelingubbe av vätska för jag äter ju lika mycket som förr? ^^ och sen med jättetuttar. xD Det är lite jobbigt mentalt när man är van med att alltid har varit väldigt tunn..

Ser inte ut som en "pojkmage" längre för mig. Men det är jag fortfarande övertygad om att det är. ;)

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-05-31 17:13:21 följande:

Ja det där är ju svårt, om det är vätska kan man väl inte påverka det så mycket?

Hade det mycket när jag gick på p-piller faktiskt, men inte nu när jag är gravid konstigt nog. Säger lite om hur mycket med p-piller påverkar ens hormoner ;)

Nu är det ju lite för varmt för strumpor men om det blir kallare igen så kan du ju kanske pröva stödstrumpor, det hade jag när jag hade svullna ben och skulle antingen gå mycket eller flyga t.ex.

Och om du har ett stillasittande jobb (kommer inte ihåg vad du jobbar med?) så är det smart att variera mellan och stå och sitta och gå en runda runt kontoret varje timme minst. När du ligger ner få upp benen på en kudde eller nått så de kommer över hjärtat och generellt försök få fötterna så högt som möjligt när du sitter eller ligger.

Supersnällt med tipsen!!! Tydligen blev mamma också som en vattenballong under sina graviditeten. Fördelen är väl att det inte är lika svårt att bli av med? Ska helt klart ta till mig tipsen. Är jättedålig på att röra mig på jobbet. Har kontorsjobb så sitter iprincip konstant. Undra om det skulle underlätta lite med en pall? Har också funderat på stödstrumpor men inte kommit så långt med tanke på att det är så varmt emellanåt. xD
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-05-31 18:24:02 följande:

Jag har köpt hudfärgade nylon-stödstrumor på Apoteket, som jag kommer ha i sommar. Sexigt värre, men känner att jag inte vill riskera att få åderbråck, så vara att gilla läget.

Finns det?! :O Måste dit nu!! På alla apotek? Fasiken vilket bra tips! Jag ska rocka gammelmormor-stilen jag med!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend