Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-04-13 21:12:59 följande:

Haha jag vet. Så skönt att alla är i olika veckor så folk vet saker man själv inte ver (och att några har varit gravida innan). Har fått svar på alla frågor jag haft här inne :)

tråkigt för Capy kanske som ligger först i ligan men då kan ju iaf några se tillbaka på tidigare graviditeter :P

På tal om det - hur går det Capy? Börjar magen bli ordentligt stor? Hur når du?

Jaa verkligen! Tur att det är folk i gruppen som har barn sen innan! :)

Jag skulle vilja ha allas bf högst upp där det står om tråden. Så man alltid ser. För oss med dåligt minne hur alla ligger till. :)
  • GästenT
    capy skrev 2016-04-14 06:44:41 följande:

Gullig du är som tänker på mig :)

Det går bra ändå tycker jag. Har dock drabbats av en segdragen förkylning och har hostat som en galning i några dagar. Inte så kul för bäckenbotten jag jag intyga :/

Har gått in i tredje trimestern och åttonde månaden nu, så börjar se ljuset i tunneln. Det är helt knasigt att tänka på att magen ska bli ännu större. Bilden nedan är från förra helgen.

Superfin bild!! :D Hoppas förkylningen ger med sig snart!
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-04-14 23:06:23 följande:

Och man blir inte trött av den. När man blir illamående av trötthet är det ganska skönt att inte bli trött av medicinen ;)

Okej! Va bra! :) Har varit förvirrad hela veckan för att vc sa att jag absolut INTE fick ta antihistamin utan får stå ut pollen. Har mått rätt kast av pollen så ringde allergimottagningen igår som blev griniga på vc och sa tvärt om, heeelt okej att ta medan man är gravid. Fick länk igårkväll sen till en sida där man kan se läkemedel och påverkan vid graviditet som oftast läkarna använder. Där var den ok iaf så då kanske man kan överleva våren trotsallt!! :D

Blir lite grinig för att läkaren på vc verkligen skrämde upp mig att det fick man verkligen inte äta så jag har gått utan tabletter fram tills nu...
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-04-15 07:29:31 följande:

Va? Vilken otroligt konstig sak att säga, har jag aldrig hört. Dock är det säkert vissa man ska undvika - har ett svagt minne av att receptfria som clarityn är dåliga.

Här inne kan du slå på alla läkemedel och fosterpåverkan - superbra sida från landstingen www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/

Jaa men verkligen. Såklart man tror på vad en läkare säger liksom. Hon mena på att blir våren allt för tuff så får man väl åka bort under den tiden för att antihistaminer är farliga för gravida. :/

Haha jaaa men precis! Det är den sidan! :D Aerius, clarityn och en till vet jag att dom nämnde på allergimottagningen att dom är okej och dom stod alla som gröna och riskfria på den sidan. :) Jag har alltid ätit Aerius under våren så nu kanske man vågar sig på det igen.
  • GästenT

Va kul att ni alla har fått så fina bäbismagar!! <3

Själv har man fortfarande en fantastiskt charmig och svullen bajsmage! xD Jag som annars brukar vara platt som en pannkaka går runt med en upplåst ballong till mage. ;D

• GästenT

Åh va kul att se Loppan och Eagle!! Så fina bilder!! Grattis sååå mycket!! <3

Vilken enveten liten rackare du har Eagle! ;D

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-04-18 15:58:15 följande:

Ja det va skönt. Vilken vecka är du i nu? Inte länge till ditt ul heller nu väl? Eller iaf om du skulle göra kub men det skulle du väl?

Ja Gud va jag längtar extra mycket när jag ser era bilder!! :) 29e ska vi göra ul till kub. Är i v 11+3 eller 11+6 idag beroende på om jag går efter senaste ul eller inte. :) men där någonstans är jag. Haha.

Va drygt det där med dagisplatserna! Känns som ett väldigt udda system men vad vet jag! :P förstår att ni hoppas på bf innan november då! :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-04-18 19:01:49 följande:

Haha ja jag, men mest för att jag inte har mina bästisar här uppe så är rädd att jag ska bli ensam när jag inte träffar kollegor. Men nu har jag fått veta att några kollegor och bekanta också är gravida så kanske det blirnett naturligt umgänge med dem.

Vad är du orolig för? Att bli rastlös eller uttråkad? Ensam? Eller halka efter i karriären? Innan har jag oroat mig för det sista men det skiter jag i nu, om någon arbetsplats tycker att jag missat nått för att jag har varit mammaledig så kan de skits på sig - där vill jag inte jobba oavsett ;)

Va skönt att det är några kollegor som också är gravida! Kommer säkert vara så att ni umgås mer sen då, ja om ni går ihop nu vill säga. ;D

Dels det där med vänner. Inga av mina vänner är ens i närheten av att skaffa barn eller knappt ha seriösa förhållanden. :P vem fasiken ska man umgås med?! Min sambos kompisar som har barn, deras flickvänner är så otroligt olika mig så att vi går inte riktig ihop. Inte för att man behöver vara kopior av sina kompisar men vi har verkligen ingenting gemensamt. Sen det där med jobbet. Jag trivs så otroligt bra med mitt jobb just nu, i mars fick jag provanställning på ny tjänst som en liten "mini-chef" ;) och tajmingen blir mammaledighet i samma veva som provanställningen går ut. Bra merit vilket som ifall jag inte får förlängt men det är väl just det att jag för en gångsskull trivs så bra och jag och chefen där går så otroligt bra ihop och jobbar tajt. Så ska man pausa och bli hemma i sin ensamhet. ;) Det är säkert bara jag som är dramatisk men just nu känns det tufft. Haha. :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend