Loppan84 skrev 2016-04-18 19:01:49 följande:
Haha ja jag, men mest för att jag inte har mina bästisar här uppe så är rädd att jag ska bli ensam när jag inte träffar kollegor. Men nu har jag fått veta att några kollegor och bekanta också är gravida så kanske det blirnett naturligt umgänge med dem.
Vad är du orolig för? Att bli rastlös eller uttråkad? Ensam? Eller halka efter i karriären? Innan har jag oroat mig för det sista men det skiter jag i nu, om någon arbetsplats tycker att jag missat nått för att jag har varit mammaledig så kan de skits på sig - där vill jag inte jobba oavsett ;)
Va skönt att det är några kollegor som också är gravida! Kommer säkert vara så att ni umgås mer sen då, ja om ni går ihop nu vill säga. ;D
Dels det där med vänner. Inga av mina vänner är ens i närheten av att skaffa barn eller knappt ha seriösa förhållanden. :P vem fasiken ska man umgås med?! Min sambos kompisar som har barn, deras flickvänner är så otroligt olika mig så att vi går inte riktig ihop. Inte för att man behöver vara kopior av sina kompisar men vi har verkligen ingenting gemensamt. Sen det där med jobbet. Jag trivs så otroligt bra med mitt jobb just nu, i mars fick jag provanställning på ny tjänst som en liten "mini-chef" ;) och tajmingen blir mammaledighet i samma veva som provanställningen går ut. Bra merit vilket som ifall jag inte får förlängt men det är väl just det att jag för en gångsskull trivs så bra och jag och chefen där går så otroligt bra ihop och jobbar tajt. Så ska man pausa och bli hemma i sin ensamhet. ;) Det är säkert bara jag som är dramatisk men just nu känns det tufft. Haha. :)