Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

columbus skrev 2016-10-24 08:22:12 följande:

Tack! "Gravid & baby" heter den. En rosa ikon (för Android i alla fall). Kör den och Ovia som också är rätt kul, den berättar någonting nytt varje dag. Har du tips på någon annan?

Kör också den och tycker den är kul för att det är ett avsnitt för partnern så mannen har tagit ner samma och läser själv där varje vecka. För första barnet har det varit lite mysigt sätt för honom stt hålla sig uppdaterad.
  • Loppan84

Ska till bm om en timme på kontroll och hade tänkt be om en hinnsvepning men så säger min kompis att hon fick det sin förra graviditet och när hon kom in till förlossningen hade de sagt "det vill vi absolut inte att man gör". Nån som vet nått om detta? Finns det nån risk med svepning? Isåfall kan jag ju kanske be om att hon kollar tappen bara.

• Loppan84
    happylife skrev 2016-10-24 09:09:51 följande:

Önskar min man var mer intresserad...

Han har två kids redan så tyvärr inte lila spännande för honom =\

Aha fattar. Kanske skönt på ett sätt för han vet ju fsktiskt lite från början? Ingen av oss visste nått om en graviditet eller att föda när vi plussade så då är det ju skönt att han också får lite info, men din man är ju rutinerad och behöver det kanske inte?
  • Loppan84
    Sagan12345 skrev 2016-10-24 09:54:07 följande:

Man tycker ju att barnmorskan borde ha koll på de?!

Lycka till idag!

Ja men här var tydligen bm på MVC och bm på fl av olika uppfattning så kan säkert skilja sig åt vad de tycker...
  • Loppan84

Blev skickad till förlossningen för bebisen hade lite höga hjärtslag på runt 160 och jag har fått höjt blodtryck på 90/130 från 70/120. Säkert ingen fara men bra att de kollar.... någon som haft samma? Har dock noll protein i urin annars kunde man ju tänkt HF med ta kr på viktökningen förra veckan också :-/

• Loppan84
    Bäbiiiis skrev 2016-10-24 12:09:23 följande:

Är du på fl nu? Vad gör de för typ av koll där? Bara ytterliga blodtrycksmätningar? Hoppas att det inte är någon fara och går tillbaka till det normala snart igen.

sagoskog skrev 2016-10-24 12:25:20 följande:

Ylva har nästan alltid legat över 160 (t.o.m. runt 170). Dock har bm alltid lyssnat efter att hon klämt på henne och förklarat de höga hjärtljuden med det. Och de har alltid gått ner till under 160 emellanåt också. Mitt blodtryck låg även runt 130/90 på slutet. Gränsen går vid 140/90. Jag tror och hoppas att det inte något alarmerande. Det är ju iaf inga extrema värden. Men det är jättebra att de följer upp ordentligt. Lycka till.

Tack hörrni. De gjorde en ctg och kollade Bt och urin igen. Allt verkar bra med honom. Mycket liv och normala hjärtslag igen, verkar som han blir lite stressad när jag ligger på rygg och kanske får navelsträngen klämd då och därför för högre puls av det och låg på rygg när hon undersökte på mvc. Mitt blodtryck var plötsligt också väldigt bra igen på 73/120 så var nog bara att jag hade en del smärta och sd när jag va på HS som förhöjde det. Noll protein i urinen också.

Försökte dock lura till mig en undersökning av tappen när jag ändå var här men de vill inte göra det "i onödan" pga infektionsrisk så jag får bara leva i ovisshet
  • Loppan84

I Aussie. Jag dör, den va ny

Hehe nej de var väldigt restriktiva med det, är nog inte den första som frågar nej

Symetrical skrev 2016-10-24 13:24:09 följande:

Skönt att det inte visade sig vara något fel i alla fall, trots att det var trist att de inte ville kolla status i aussie, så att säga.

Sagan12345 skrev 2016-10-24 12:55:35 följande:

Skönt att allt såg bra ut!

Haha kan tänka mig att det är många som försöker lura till sig de..

Förhoppningsvis är de dags inom nån vecka.. Men seg väntan

• Loppan84

Eagle Hur går det för er? Lägg gärna in en liten miniuoodatering hur ni har det när du orkar <3

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-10-24 20:30:18 följande:

Har inte sovit mer än 3 timmar sen torsdag natt vill så gärna berätta mer O lägga in förlossning berättelse men känner mig så jävla slut... idag kom mjölken igång så hoppas på mer sömn... ammade hela lördag natt söndag dag O söndag natt.... Han ville inte sluta gråta om han inte fick bröstet idag har han hållt sig 2 timmar... han vägde 2700 gram så en liten kille... har du instagram eller ngt så kan ja skicka bild ni kan pma dej vad jag heter där

Åh låter tufft men vad skönt att mjölken kommit igång, då hoppas jag verkligen det går bra nu och ni får lite mer sömn och ro <3 förstår det är tufft i starten. Hur känner du dig annars? Är allt lugnt hemma med mannen nu, du får stöd?

Ja jättegärna bilder - men har bara snapchat. Är du där? Är det nån annan som använder det? Heter all_linn där :)
  • Loppan84
    mamalolo skrev 2016-10-24 19:39:57 följande:

Hej!! Tänkte precis uppdatera och så såg jag att du frågade. <3

Jag är i vecka 15 nu! Tyvärr lika trött och illamående fortfarande så har börjat ta Lergigan Comp. Gör vardagarna mer hållbara men på helgerna "kraschar" jag. :-/

Har inte heller gått ut med nyheten än pga vi fick 1/149 på trisomi 21 (kub). Fick remiss till NIPT som vi nu väntar resultatet på. Borde komma om en vecka ungefär. Lite läskigt och jobbigt även om det lugnar lite att det var blodprovet och inte nacken som höjde risken. Tog dessutom blodprovet senare, i samband med ultraljudet, då barnmorskan räknade fel och jag tog det första blodprovet en dag för tidigt. Time will tell!

Har läst en del men inte hunnit/orkat skriva + Familjelivs inloggning strular lite för mig.

Åh nej :( Bra stt ni fick Nipt, men måste va hemskt att gå och vänta. håller tummarna så hårt jag bara kan för er <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend