Gravida från Tempar/Fertility Friend
Tack! "Gravid & baby" heter den. En rosa ikon (för Android i alla fall). Kör den och Ovia som också är rätt kul, den berättar någonting nytt varje dag. Har du tips på någon annan?
Tack! "Gravid & baby" heter den. En rosa ikon (för Android i alla fall). Kör den och Ovia som också är rätt kul, den berättar någonting nytt varje dag. Har du tips på någon annan?
Ska till bm om en timme på kontroll och hade tänkt be om en hinnsvepning men så säger min kompis att hon fick det sin förra graviditet och när hon kom in till förlossningen hade de sagt "det vill vi absolut inte att man gör". Nån som vet nått om detta? Finns det nån risk med svepning? Isåfall kan jag ju kanske be om att hon kollar tappen bara.
Önskar min man var mer intresserad...
Han har två kids redan så tyvärr inte lila spännande för honom =\
Man tycker ju att barnmorskan borde ha koll på de?!
Lycka till idag!
Blev skickad till förlossningen för bebisen hade lite höga hjärtslag på runt 160 och jag har fått höjt blodtryck på 90/130 från 70/120. Säkert ingen fara men bra att de kollar.... någon som haft samma? Har dock noll protein i urin annars kunde man ju tänkt HF med ta kr på viktökningen förra veckan också :-/
Är du på fl nu? Vad gör de för typ av koll där? Bara ytterliga blodtrycksmätningar? Hoppas att det inte är någon fara och går tillbaka till det normala snart igen.
Ylva har nästan alltid legat över 160 (t.o.m. runt 170). Dock har bm alltid lyssnat efter att hon klämt på henne och förklarat de höga hjärtljuden med det. Och de har alltid gått ner till under 160 emellanåt också. Mitt blodtryck låg även runt 130/90 på slutet. Gränsen går vid 140/90. Jag tror och hoppas att det inte något alarmerande. Det är ju iaf inga extrema värden. Men det är jättebra att de följer upp ordentligt. Lycka till.
I Aussie. Jag dör, den va ny
Hehe nej de var väldigt restriktiva med det, är nog inte den första som frågar nej
Skönt att det inte visade sig vara något fel i alla fall, trots att det var trist att de inte ville kolla status i aussie, så att säga.
Skönt att allt såg bra ut!
Haha kan tänka mig att det är många som försöker lura till sig de..
Förhoppningsvis är de dags inom nån vecka.. Men seg väntan
Eagle Hur går det för er? Lägg gärna in en liten miniuoodatering hur ni har det när du orkar <3
Har inte sovit mer än 3 timmar sen torsdag natt vill så gärna berätta mer O lägga in förlossning berättelse men känner mig så jävla slut... idag kom mjölken igång så hoppas på mer sömn... ammade hela lördag natt söndag dag O söndag natt.... Han ville inte sluta gråta om han inte fick bröstet idag har han hållt sig 2 timmar... han vägde 2700 gram så en liten kille... har du instagram eller ngt så kan ja skicka bild ni kan pma dej vad jag heter där
Hej!! Tänkte precis uppdatera och så såg jag att du frågade. <3
Jag är i vecka 15 nu! Tyvärr lika trött och illamående fortfarande så har börjat ta Lergigan Comp. Gör vardagarna mer hållbara men på helgerna "kraschar" jag. :-/
Har inte heller gått ut med nyheten än pga vi fick 1/149 på trisomi 21 (kub). Fick remiss till NIPT som vi nu väntar resultatet på. Borde komma om en vecka ungefär. Lite läskigt och jobbigt även om det lugnar lite att det var blodprovet och inte nacken som höjde risken. Tog dessutom blodprovet senare, i samband med ultraljudet, då barnmorskan räknade fel och jag tog det första blodprovet en dag för tidigt. Time will tell!
Har läst en del men inte hunnit/orkat skriva + Familjelivs inloggning strular lite för mig.