Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Idag blir der färdknäpp om det så är det sista jag gör. Måste bara lura mannen att humöret är på topp först och kanske hitta nått sätt att med hjälp av en spegel raka lite där nere ;)

• Loppan84
    Sagan12345 skrev 2016-10-23 10:23:50 följande:

Fy så frustrerande, nu tycker jag att plutten kan komma :)

När som senast blir du igångsatt?

Hehe har ju inte ens gått över ännu, är bara jag som är otålig. Är nog 14-16 dagar innan det är snack om igångsättning så länge allt är bra med bebis i magen Men vad hjälper det när man har tålamod som en 3-åring hehe
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-10-22 10:18:33 följande:

Ni omföderskor.. Såhär ser min mage ut nu. Vänster är med aktiverade muskler och höger är helt avslappnad. Tror ni det kommer dra ihop sig mer av sig själv eller är det bara träning som gäller nu?

Detta hade jag missat. Du ser också smashing ut! Vilka återhämtningsdag. Era magar har gett mig hopp sagoskog och Symetrical, hoppas man har lika mycket "tur" som er :)
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-10-23 10:45:00 följande:

Hahaha. Det där känner jag igen. Fanns liksom inte på kartan! XD Dessvärre under väldigt lång period pga illamående först och sen en massa foglossning, men har turen att slippa en tjatig man på den fronten. ':-P

Japp, det är samma substans i sperma som i igångsättningsdroppet. Dock krävs det tydligen ca tre satser under en väldigt kort period för att det skall kunna göra verkan och det kan ju bli lite kämpigt även för de bästa.

3 satser??? Hahaha det kan vi glömma. Är verkligen inte sugen jag heller. Kanske bara ska fortsätta med downtown abbey maraton och choklad idag istället. Lockar mer ;)
  • Loppan84
    happylife skrev 2016-10-23 11:39:27 följande:

Ok nu får jag lugna mig med min oro för allt ser toppen ut <3 mätt till 9+6 så det stämmer.

Fick även höra hjärtat, första gången <3

Den levde runt där inne å hade de bra!

men vad bra. Så skönt att du kan lugna dig nu :)
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-10-23 12:31:51 följande:

Jag framstår som värsta sexgalningen i den här tråden :P Men det är väldigt viktigt för mig med den typen av närhet. Dock har det inte alltid varit så så jag förstår till 100% att man kan känna annorlunda (särskilt under grav och efter fl). Min sambo och jag är på ungefär samma plan där, förutom att han oftare är mer sliten från jobb och fritidsintresse än jag :B men det är skönt att vi är hyfsat lika.

Men nu behöver jag verkligen er hjälp! Vi har haft sex ett par gånger. Fast inte samlag. Jag har fortfarande avslag så det är uteslutet ett litet tag till. Det finns dock en annan grej som är i vägen.. Jag vågar inte känna eller titta efter där nere/inne! Det borde vara ok. Jag blev inte sydd, var bara ömm de första dagarna, kunde knipa strålen direkt (testade först dagen efter FL) och det känns inte konstigt. Men jag är så jäkla rädd att jag ska upptäcka något fel. Typ att det känns stort, framfall eller vad det nu skulle kunna vara. Jag tänker varje dag att "ni ska jag känna efter".. men sen fegar jag ur och skjuter upp det. Det är så löjligt. Jag saknar riktigt sex extremt mycket. Vill gärna ha möjlighet så fort avslaget gett sig. Så jag vill ju ha det här ur världen! Min hur ska jag komma över den här spärren? Det är 2,5 vecka sedan förlossningen nu.

Haha nej förstår dig. Jag har redan tänkt att jag ska ha en undersökning med min duktiga privat gyn (inte bm) för att kolla fifi en tid efter fl för jag tror jag kommer reagera exakt som dig. Vill inte kolla själv, men litar inte på den lilla undersökning som görs på fl. Är det ett alternativ för dig? Gå på en regelrätt gyn undersökning privat och få fifi friskförklarad

Sen tycker jag det är toppen att ni har fått tillbaka lusten så fort, verkligen inte något att skämmas för utan tvärtom. Hoppas vi också får det även om jag tvivlar på det med tanke på hur lite lust vi haft under graviditeten bägge två ;)
  • Loppan84
    Sagan12345 skrev 2016-10-23 13:42:01 följande:

Var glad skulle jag säga att du har sexlust. Jag tycker också det är väldigt viktigt.

De där är en av mina rädslor också :/

Du kanske skulle göra en undersökning precis som Loppan säger.

I annat fall kan du ju vänta några dagar till, tills sex är aktuellt så får fiffi lite mer tid för återhämtning.

Men fy vad jobbigt att inte veta och inte våga kolla..

Jag har problemet med att jag tappat orgasmförmågan. Fick alltid de förut när jag var överst och de funka till runt v. 14-15 då de börjades känna lite obehagligt/annorlunda ett tag.. Nu känns de inte obehagligt men fortfarande kommer jag inte.. Tror det är att jag inte känner mig hemma med magen.. Otroligt störande :/

Har haft samma problem under graviditeten, hoppas inte det är ett problem som kvarstår sen :-/ Orgasm är inte allt men blir sjukt tråkigt att ha fått det oftast till aldrig.
  • Loppan84
    columbus skrev 2016-10-23 20:09:35 följande:

Tjejer! Vet ni om det är fritt fram att köra vanlig yoga? Och i så fall hur länge? Vet ju att det finns särskild gravidyoga men så här tidigt (vecka 12 imorgon) borde det väl inte vara några konstigheter med vanlig, eller? 

Du kan köra vanlig yoga så länge du har magstöd (runt vecka 12 kommer livmodern upp så fram till dess ska det iaf gå bra) men med justerade övningar på några ställen, säg till yogainstruktören att du är gravid så hen kan säga vilka övningar du inte ska göra (tex kobran och några andra). Jag valde att sluta med bikramyoga och ashtangayoga och köra gravidyoga redan från vecka 8 pga jag var så otroligt illamående och sen fortsatte jag med deg för jag fick tidigt mage och alltså delade magmuskler. Men Körde gravidyoga med hög träningsintensitet fram till vecka 37 och det kändes redan från 1 trimester som lika bra träning som vanlig yoga gör när man inte är gravid.
  • Loppan84
    columbus skrev 2016-10-23 20:32:28 följande:

Okej, tack för svar! Jag testar imorgon och ser men kör lugnt och avbryter övningar om de är obehagliga. Ska se om jag kan rota reda på bra gravidyoga framåt!

Du kommer inte känna nått obehagligt och behöver absolut inte ta det lugnt om du är van vid yoga. Men undvik bara de övningar som kräver mycket av de ytliga magmusklerna om du inte har fullt stöd. Säg bara till instruktören att du är gravid och sen kör på som vanligt :)
  • Loppan84
    Bell13 skrev 2016-10-23 21:04:09 följande:

Bf 2 juli fyller själv år 6 juli. 6000 kr låter ändå billigt i sammanhanget. Vi kommer att göra det om det lilla fröet stannar kvar. Kommer vara återhållsamma med att berätta innan v 12. Jag har berättat för syrran och en kompis för att kunna ventilera både lyckohormoner och oro. Börjar känna mig lite gravid med lätt illamående och gasighet

Jag fyller 3 juli, håll emot en extra dag då

Tycker det låter som en bra idé att sluta tempa, kan ju inte leda till nått gott oavsett - du är gravid och allt kommer säkert gå bra. Skulle nått va fel är det ju inget man kan göra att påverka så är också på din linje att det är bättre att försöka slappna av och njuta av att det tsgit sig
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend