Gravida från Tempar/Fertility Friend
Idag blir der färdknäpp om det så är det sista jag gör. Måste bara lura mannen att humöret är på topp först och kanske hitta nått sätt att med hjälp av en spegel raka lite där nere ;)
Idag blir der färdknäpp om det så är det sista jag gör. Måste bara lura mannen att humöret är på topp först och kanske hitta nått sätt att med hjälp av en spegel raka lite där nere ;)
Fy så frustrerande, nu tycker jag att plutten kan komma :)
När som senast blir du igångsatt?
Ni omföderskor.. Såhär ser min mage ut nu. Vänster är med aktiverade muskler och höger är helt avslappnad. Tror ni det kommer dra ihop sig mer av sig själv eller är det bara träning som gäller nu?
Hahaha. Det där känner jag igen. Fanns liksom inte på kartan! XD Dessvärre under väldigt lång period pga illamående först och sen en massa foglossning, men har turen att slippa en tjatig man på den fronten. ':-P
Japp, det är samma substans i sperma som i igångsättningsdroppet. Dock krävs det tydligen ca tre satser under en väldigt kort period för att det skall kunna göra verkan och det kan ju bli lite kämpigt även för de bästa.
Ok nu får jag lugna mig med min oro för allt ser toppen ut <3 mätt till 9+6 så det stämmer.
Fick även höra hjärtat, första gången <3
Den levde runt där inne å hade de bra!
Jag framstår som värsta sexgalningen i den här tråden :P Men det är väldigt viktigt för mig med den typen av närhet. Dock har det inte alltid varit så så jag förstår till 100% att man kan känna annorlunda (särskilt under grav och efter fl). Min sambo och jag är på ungefär samma plan där, förutom att han oftare är mer sliten från jobb och fritidsintresse än jag :B men det är skönt att vi är hyfsat lika.
Men nu behöver jag verkligen er hjälp! Vi har haft sex ett par gånger. Fast inte samlag. Jag har fortfarande avslag så det är uteslutet ett litet tag till. Det finns dock en annan grej som är i vägen.. Jag vågar inte känna eller titta efter där nere/inne! Det borde vara ok. Jag blev inte sydd, var bara ömm de första dagarna, kunde knipa strålen direkt (testade först dagen efter FL) och det känns inte konstigt. Men jag är så jäkla rädd att jag ska upptäcka något fel. Typ att det känns stort, framfall eller vad det nu skulle kunna vara. Jag tänker varje dag att "ni ska jag känna efter".. men sen fegar jag ur och skjuter upp det. Det är så löjligt. Jag saknar riktigt sex extremt mycket. Vill gärna ha möjlighet så fort avslaget gett sig. Så jag vill ju ha det här ur världen! Min hur ska jag komma över den här spärren? Det är 2,5 vecka sedan förlossningen nu.
Var glad skulle jag säga att du har sexlust. Jag tycker också det är väldigt viktigt.
De där är en av mina rädslor också :/
Du kanske skulle göra en undersökning precis som Loppan säger.
I annat fall kan du ju vänta några dagar till, tills sex är aktuellt så får fiffi lite mer tid för återhämtning.
Men fy vad jobbigt att inte veta och inte våga kolla..
Jag har problemet med att jag tappat orgasmförmågan. Fick alltid de förut när jag var överst och de funka till runt v. 14-15 då de börjades känna lite obehagligt/annorlunda ett tag.. Nu känns de inte obehagligt men fortfarande kommer jag inte.. Tror det är att jag inte känner mig hemma med magen.. Otroligt störande :/
Tjejer! Vet ni om det är fritt fram att köra vanlig yoga? Och i så fall hur länge? Vet ju att det finns särskild gravidyoga men så här tidigt (vecka 12 imorgon) borde det väl inte vara några konstigheter med vanlig, eller?
Okej, tack för svar! Jag testar imorgon och ser men kör lugnt och avbryter övningar om de är obehagliga. Ska se om jag kan rota reda på bra gravidyoga framåt!
Bf 2 juli fyller själv år 6 juli. 6000 kr låter ändå billigt i sammanhanget. Vi kommer att göra det om det lilla fröet stannar kvar. Kommer vara återhållsamma med att berätta innan v 12. Jag har berättat för syrran och en kompis för att kunna ventilera både lyckohormoner och oro. Börjar känna mig lite gravid med lätt illamående och gasighet