Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Har bett min man komma hit nu, skulle det va födsel på gång så uppdaterar jag nog inte förrän efteråt men om jag åker hem ikväll så skriver jag det här :)

Håll tummarna för födsel som sätter igång av sig själv!

• Loppan84

Blev inlagd. De prövar först att sätta igång det med ballong nu för att se om det kommer igång ordentliga värkar utan att behöva medicinera. Imorgon FM sätter de in medicinering om det inte kommit igång värkar. Men helvete vad ont undersökningen av tappen gjorde! Var 100 ggr värre än att få ballongen insatt - så kan säga nu att jag ör glad att jag inte fått gjort det innan. Nu har jag ju väldigt framåtlutad livmoder och tappen sitter alltid långt bak så tom ett vanligt cellprov gör ganska ont men detta var ändå extremt.

Det som är dumt är att jag inte är inlagd på förlossningsavdelningen utan observation av gravida inatt och delar rum med en annan kvinns, så min man fick inte stanna, och jag hatar verkligen att va själv i såna här tillfällen :( Men hennes man däremot sitter där inne och de babblar massa fast sköterskan sa till honom att han måste gå för typ en timme sen. Har så ont och blöder och vill bara krypa ner i sängen men känner inte att jag kan slappna av eller klä av mig med honom där. Sitter här med gravidjeans som trycker på ballongen och magen.

Men glad att de försöker sätta igång naturliga värkar först vill helst få till det och inte framkallade med medicin för jag är rädd att de inte ska bli starka nog.

Hur eller hur - imorgon kommer han <3

• Loppan84

De tog blodtryck igen nu efter jag fått smärtstillande 70/128. Så nån HF var det inte, troligen bara smärtan. Åh önskar de hsde väntat med stt sätta igång det men bu är det gjort. Inte drömförlossningen precis att sova själv här inatt och kommer nog ta lång tid imorgon också - men men imorgon får vi iallafall vår älskling och det är ju skönt stt veta.

Over and out

• Loppan84

Tack alla. Ville helvetsnatt men hoppas detta gjort susen iaf - rejäla värkar hela natten och nu på morgonen kom både blod och vatten så hoppas det sätter igång av sig själv utöver dagen. Några timmar till undersökning så då får jag se hur mycket dessa värkar hjälpt.

Eid - ballongen sätts med kateter i livmodermynningen och fylls med vatten för att sätta igång öppning på konstgjort sätt. Var bara nån cm öppen så det kunde annars tagit lång tid till 3-4 cm. Med ballong hoppas de att jag är runt 5-6 cm snart och att det sen ska fortsätta av sig själv.

GästenT- imorgon är ju inte längre imorgon, skrev det igår. Så idag kommer han

• Loppan84

Ting tog tid men till slut tidigt den 28e ville han titta ut. Alla mår bra men trötta. Uppdaterar senare.

Happylife vann bettingen :)

• Loppan84

Blev igångsatt med ballong onsdag kväll runt kl 21. Då var jag bara knappt knappt öppen, nån centimeter. Efter 10 minuter började värkarna, sen en helvetesnatt med värkar och den otroligt osköna ballongen då vattnet gick ordentligt också. Undersökt kl 11 då 4 cm öppen och blev skickad till förlossningen.

Där fick jag en bm som var väldigt söt men väldigt försiktig. Tog lååång tid att sätta in värkförstärkande dropp och sen väldigt försiktig och tog därför 10 timmar från 4 till 6 cm. Inte så dramatiskt eller ont men bara otroligt långsamt. Efter bm-byte blev vi eniga om att skruva upp droppet och helvete då satte det igång från 6 cm till 8 gick fort och bestämde mig då också för epidural. Sen stoppade värkarna typ helt och tog lång tid till 10. Därefter var värkarna också svaga så krystandet var väldigt väldigt svärt att tajma. Efter drigande mjölksyra hos baby Fick jag en sista chans innan de skulle sätta sugklocka och då jävlar komma extrakarsftern för då kom han på en halv värk

Så allt som allt nästan 30 timmar i sträck med värkar men inte så väldigt dramatiskt mest långsamt

Det tråkiga nu är däremot att jag har fått positivt på infektionsprov och därför blev inlagd på OBS igen där mannen inte får sova för finns inga lediga familjerum. Så har varit ensam med lilleman igen och de säger att jag ska va det en natt till. Men nu försöker jag verkligen fighta det - har knappt sovit på 2 dygn och haft en lång förlossning och behöver min man. Och vill stt vi 3 ska vs tillsammans nu hela tiden inte delade i 2 nätter :(

• Loppan84

Tack allesamman för grattis. Är så kär, går på endorfiner tror jag för hsr inte sovit sen i tisdags typ men går ändå helt ok :) Blev en natt till på OBS bara jag och bebis men imorgon FM ska vi få flytta över alla 3 till patienthotell så det känns skönt. Vi har haft en superfindag allihop och han åkte just hem, så är bara natten som blir ensam!

Stort Grattis till UL Happylife!

Eagle - lider med dig! Håller med ovanstående om att prats med nån. finns det nått proffs du kan ta hjälp av motsvarande MVC eller Amningshjälpen? Kram på dig

Helenasaga- grattis till dig också!

• Loppan84

Tack allesamman för grattis. Är så kär, går på endorfiner tror jag för hsr inte sovit sen i tisdags typ men går ändå helt ok :) Blev en natt till på OBS bara jag och bebis men imorgon FM ska vi få flytta över alla 3 till patienthotell så det känns skönt. Vi har haft en superfindag allihop och han åkte just hem, så är bara natten som blir ensam!

Stort Grattis till UL Happylife!

Eagle - lider med dig! Håller med ovanstående om att prats med nån. finns det nått proffs du kan ta hjälp av motsvarande MVC eller Amningshjälpen? Kram på dig

Helenasaga- grattis till dig också!

• Loppan84

Sagoskog - var det du som varnade för vatten efter förlossningen? Tack för det isåfall, annars hade jag bog fått en chock. Gick ner 8 kg på förlossningen men gått upp nästan sllt det i vatten efter. Inga skor passar och händerna är giga. Hade du inte sagt nått hade jag fått världens chock. Bm säger stt det brukar försvinna med en gång mjölken rinner till, gjorde det det för dig? Har massa råmelk fortfarande och lilleman ammar glatt så hoppas mjölken rinner till snart.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend