Blev inlagd. De prövar först att sätta igång det med ballong nu för att se om det kommer igång ordentliga värkar utan att behöva medicinera. Imorgon FM sätter de in medicinering om det inte kommit igång värkar. Men helvete vad ont undersökningen av tappen gjorde! Var 100 ggr värre än att få ballongen insatt - så kan säga nu att jag ör glad att jag inte fått gjort det innan. Nu har jag ju väldigt framåtlutad livmoder och tappen sitter alltid långt bak så tom ett vanligt cellprov gör ganska ont men detta var ändå extremt.
Det som är dumt är att jag inte är inlagd på förlossningsavdelningen utan observation av gravida inatt och delar rum med en annan kvinns, så min man fick inte stanna, och jag hatar verkligen att va själv i såna här tillfällen :( Men hennes man däremot sitter där inne och de babblar massa fast sköterskan sa till honom att han måste gå för typ en timme sen. Har så ont och blöder och vill bara krypa ner i sängen men känner inte att jag kan slappna av eller klä av mig med honom där. Sitter här med gravidjeans som trycker på ballongen och magen.
Men glad att de försöker sätta igång naturliga värkar först vill helst få till det och inte framkallade med medicin för jag är rädd att de inte ska bli starka nog.
Hur eller hur - imorgon kommer han <3