Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sajocawa skrev 2016-10-29 11:49:44 följande:

Det var jag!! Svällde galet om fötterna så kunde inte åka hem i mina egna skor ens.. Hm minns inte exakt när det försvann, men vi åkte hem från BB två dygn efter förlossningen och det var kvar minst ett dygn hemma, och så la det sig gradvis liksom... mjölken rann nog till ordentligt 3e eller 4e dagen och det kanske stämde med att svullnaden la sig då..

hoppas det går över snabbt, jag svällde ju som sagt bara om fötterna så led inte så mycket av det, kunde ju ändå gå okej, men kan tänka mig att det är jobbigt om även händerna drabbas..

Åh vad mysigt ni verkar ha det ändå, skönt att du är glad och tillfreds trots lite problem med övernattning och sånt. Födde du förresten på det där speciella sjukhuset/avdelningen som du ville?

Hoppas ni får komma hem snart så ni kan mysa ordentligt hela familjen, det är en speciell känsla att komma till sitt hem igen för första gången - för det känns som ett helt nytt hem när man helt plötsligt har en bebis med sig.

Ja just det! Ja bort ska det ju iallafall så får vi se när och hur. Ja har varit mysigt ändå fakriskt och nu ska vi strax få flytta till patienthotellet där pappa också får bo vi måste stanna 2 till nätter dock pga min infektion men gör inget när vi har ett helt fint dubbelrum vi 3 :)

Nej där får man bara föda om man inte har några komplikationer eller nått så pga igångsättningen var det inte ett alternativ. Efter att fått epidural så tycker jag det va himmelriket så ska inte klaga - det var nog helt rätt för mig. Dock tror jag kanske jag sluppit de svaga värkarna på slutet som gjorde att fl drog ut på tiden är men i efterhand är jag ändå ett stort fan av epidural. Hsde aldrig trott det var SÅ stor skillnad alltså. Hade du det förra gången? Tänker du ta det denna?
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-10-29 15:02:48 följande:

Edan är Guds gåva till födande kvinnor! ;-P

För mig har det dock blivit precis tvärtom båda förlossningarna, att öppningsskedet gått segt fram tills jag fått epiduralen och efter det har det bara smällt till!

Haha eller hur! Ja plus att som bm sa - min kropp var helt slut så utan epidural kunde värkarna lika gärna ebbat ut i tätthet ändå pga jag var så slut, men då hade jag inte klarat det pga smärtan. Jag somnade på de minutrana som var mellan värkarna från cm 7-10 typ pga jag var helt slut haha
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-30 02:44:42 följande:

Tror någonting kan vara på G, så jäääklans ont sen 21 igår. Kan inte sova utan vaknar av smärtorna och ligger mentalt och väntar på nästa värk liksom. Men bara 7 min emellan.

väldigt spännande! Nu är du väl ribs insta jobbdagen också som du ville? Har det hänt nått mer?

Håller tummarna!!
  • Loppan84

Nu har jag då mkt bebis och post departum tankar, men vill inte spamma gravidtråden. Borde vi ha en FF bebistråd eller blir det för smått?

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-30 08:48:35 följande:

I 11 timmar har jag haft värkar med 6-8 minuters mellanrum som gör inåthelvete ont. Får andas mig igenom och det trycker fasiken på mot alla hål. Har inte sovit en blund. Men nu sen strax efter 08 så har jag haft kanske 3-4 värkar bara, som visserligen gör svinont.

Jobbet är avklarat så det får gärna komma igång. Men att ha stått ut med den jäkla smärtan i 11 timmar och att det nu ska stanna av, det går jag fan inte med på. :(

Passa på och vila. Jag hade ju 14 timmar latensfas och fick ju som sagt ingen paus i övergången och får du då en lång aktiv fas så blir det väldigt långt förlopp för kroppen att orka. Hehe mina krystvärkar gjorde ju inte direkt susen, så vila, ät karbs och drick mycket vatten om du får chansen.
  • Loppan84
    frestelsen skrev 2016-10-30 03:19:13 följande:

Är det här ok 4+1?

Ja ser tipp topp ut. Tror kanske tom du får gravid 2-3 veckor på digitalt imorgon med så starkt vanligt?!

Grattis, så kul! Här bara trillar det in pluss efter pluss nu. Me like!
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-31 05:09:35 följande:

00.14 på sitt bf 31/10 valde hon att titta ut. En mycket punktlig tjej. <3 Det gick fort på slutet och förlossningen gick bra. Tack du underbara som uppfann epidural. ^^

Åhhh grattis!!! och en liten tjej som du trodde Längtar efter att höra allt <3
  • Loppan84

Här kämpar vi väldigt väldigt med en mycket hungrig killle och mjölk som inte runnit till än, vaknar till hand dag 4 så stort hopp om att det blir bättre idag. När lossnade det för er andra? Hur länge ska man hålla ut innan man erbjuder nått annat?

Han har legat och suttat hela dagen igår i stort sett med bara råmjölken och han blir otroligt arg varje gång den tar slut. Nu inatt 3 timmars storgråtande som slutar med att bebis kollapsar av trötthet och sover med pappa medan mamma måste gömma sig i annan säng tills det kommit några droppar råmjölk i brösten igen. Jag gråter för baby blues men också för stt det gör så ont med så ledsen och hungrig bebis. Vet inte hur länge man ska köra på så?

• Loppan84
    happylife skrev 2016-10-31 07:50:42 följande:

Tjoho insåg just att jag gick in i v 12 idag! Känns så underbart <3

Fantastiskt skön känsla! Hurra
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend