Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Passande screen shot från Downtown abbey just nu

• Loppan84
    Sagan12345 skrev 2016-10-25 17:25:48 följande:

Min syster började läcka vatten med hennes senaste typ 5v före bf..

Vet inte riktigt hur processen blev men hon fick åka på koll och där gjordes vändningsförsök men för mycket vatten läckte så dom fick plocka ut henne via snitt.

Du kanske kan Ringa och rådfråga med förlossningen?

Ojdå låter dramatiskt :-/ Är nog ingen fara nu som jag är på bf imorgon och han ligger fixerad och klar. Väntar och ser om det kommer mer eller sätter igång så ringer jag isåfall, tvivlar som sagt på det.
  • Loppan84

Har inte kommit nått mer så avvaktar, blir mer osäker på om det var vatten - var ju så lite.

Och vet inte riktigt vad de ska undersöka när det inte är nått men har satt i en binda nu så kommer det mer så ringer jag in.

Hade ingen aning om det där med tidsgränsen men kollat upp det nu och verkar va 48 h här också om det kommer vatten. Så är jag fortfarande osäker imorgon kan jag ju ringa då.

• Loppan84

Woho den här har man längtat efter att se

En del förvärkar inatt, två av dem var riktigt riktigt onda och har en stark mensvärk nu men fortfarande inget tätt eller regelbundet. Blir spännande idag tror jag.

• Loppan84
    Sagan12345 skrev 2016-10-26 08:28:45 följande:

Weeeiii!

De låter som de händer grejer nu.. Kanske var lugnet före stormen dessa dagar..

Febern borta?

Ja ingen feber eller halsont idag. Bara lite täppt typ :)
  • Loppan84

Haha. Downtown abbey tyvärr

Händer inget, jag får sluta haussa upp varenda liten grej nu. Är bara förvärkar, som sagt inget regelbundet. Säger till om nått ändrar sig.

• Loppan84
    sagoskog skrev 2016-10-26 13:57:56 följande:

Om du fortfarande känner dig osäker så tycker jag absolut du bör kolla upp det där med vattnet pga infektionsrisken. Nu i efterhand så tror jag att jag läckte vatten ända från måndag morgon. Det kom ljusrosa vätska hela dagen. Jag trodde det var teckningsblödning/flytningar. När jag kommit till förlossningen och värkarna blev starka så kändes jag hur det rann ut vätska vid varje värk. Det såg ut precis som det som kommit under dagen. Bm undersökte mig och tyckte det kändes som hinnan var intakt (ej vattenavgång alltså). Men vid nästa undersökning så var den inte det. Inge nytt hade hänt med vattnet under den tiden. Bara att det fortsatte rinna ut rosa vätska vid varje värk. Så min tolkning är ju att det var vattnet hela tiden.. så du kan vara väldigt svåravgjort. Men på FL tror jag de kan analysera en binda och få ett definitivt svart om det behövs.

Jag la till dig på snap :) hoppas det var ok.

Om någon vill lägga till mig så heter jag pinnipedia0 men jag är ganska kass på att använda det.. Så förvänta er inga drivor med snaps från mig :P

Ni hade rätt allihop, de vill väldigt gärna att man kommer in och kollar särskilt eftersom jag haft en del feber också. Tror fortfarande inte att det är nått som skett vad gäller att närma sig förlossning men nu kanske jag åtminstone får stilla min nyfikenhet på läget på tappen ;)
  • Loppan84
    frestelsen skrev 2016-10-26 15:41:41 följande:

Räkna på bf 7 juli om allt går som de ska:) sjuukt att skriva bf istället för bim;) åh är så glad

Åhh grattis, vad roligt! Välkommen :)
  • Loppan84

Inget tecken på vattenavgång men värkarna som jag känt till och från hela veckan och tycker är svåra att tolka gav Max utslag på ctg:n allihop och kom ca var 6e minut. Plus att undertrycket ökat igen, verkar gå upp och ner hela tiden konstigt nog. Bt kan ju bero på stt man är på väg i födsel helt enkelt men pga +1 protein i urinen vill en inte chansa utan har fått ta blodprov också och väntar på svar samt att möta läkaren. Kan nog ta lite tid innan jag får svar.

• Loppan84

Blodtrycket fortsätter uppåt så nu säger de att de eventuellt vill sätta igång födseln, men skulle gärna vilja föda utan igångsättning så det inte sks dra ut massor på tiden :(

Är ca 5-7min mellan värkarna nu så kanske det sätter igång naturligt innan de hinner göra nått om jag har tur. Väntar ändå på blodsvaren för det tar en stund att göra den analysen tydligen.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend