Sajocawa skrev 2016-10-19 14:43:36 följande:
Såg att någon ovanför skrev att det är på mvc man får hinnsvepning. Det är däremot väldigt olika vart man bor.
Jag bodde ju i Göteborg förra graviditeten och där får inte barnmorskorna på mvc göra hinnsvepning utan det är bara personal på sjukhuset som får göra det. Bor man däremot i kommunen Mölndal som ändå "hör till" Göteborg så får man hinnsvepning hos mvc (så jag var jätteavis på alla mina vänner som bodde typ 5 minuter från mig och alla födde tidigt för att dom fick hinnsvepningar före bf...)
Däremot att bara kolla läget vet jag inte hur det är, det borde ju alla på mvc få göra. Det är ju dessutom din barnmorska som gör efterkontrollen efter förlossningen, alltså kollar därnere så allt ser okej ut med läkning mm.
[quote=77064078][quote-nick]eagle87 skrev 2016-10-19 14:47:14 följande:[/quote-nick]Här gör de inte svepning förräns man passerat 40 v O de kollar inget men ja har ljugit till min bm lite om mitt mående så därför ska hon kolla tappen om den e öppen måste hon ringa en consultant och få authority till att göra en membrance sweep... hade ja varit över 40 v skulle hon gjort de utan problem[/quote
Såg dessa nu! Jag har kontroll på måndag 2 dager innan bf och då frågar jag bara. Min bm är svensk, tänkte jag inte på innan när jag frågade vad det hette på norska/engelska så hon vet ju vad jag är ute efter :)