Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Eagle - intressant det där med tidig implantation och tidig födsel. Håller tummarna för att det stämmer. Måste ju implanterat på äl+4 för det finns ingen annan förklaring att jag kunde plussa så starkt med test som mätte från 25 redan på äl+8 annars. Du testade väl också positivt väldigt tidigt?

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-10-15 00:09:30 följande:

Aaa jag fick starkt på kvällsurin på test som mätte från 50 på äl+11... sen 2-3 på digitalt på äl+12....

Min halsbränna är tillbaka hur e din?

Tar tabletter varje dag för det nu, försvann i ett tag mellan typ vecka 30-35 men inte lika intensiv och ond nu men är där hela tiden.
  • Loppan84

Omg Eagle du är ett geni!!! Sorry långt inlägg men du har hjälpt mig lösa delar av mina andningsproblem. Det har ju varit kombo av att han tryckt på lungorna men också otroligt tjock och slemmig i halsen. Och sista veckan har lungorna blivit bättre ändå har andningsproblemen - och snarkningen - kommit tillbaka sista veckan.

Har en app som mäter snarknig och har helt sjuk snarkning på uppåt 80(!!!) DB sista nätterna. Det är på nivå med en buss liksom :-O

Och skrev den kommentaren ovan om att halsbränna som är tillbaka och gick och la mig och så drömde jag om en läkare som sa att det är halsbrännan som framkallar snarkning och när jag tittar i snart appen så är det supertydligt mönster att det är när jag äter halsbrännemedicineb jag snarkar sådär sjukt mycket.

Du snarkar också och har problem med halsbränna? Vilken typ av medicin funkar? Den med magnesium? För mig funkar bara medicin på magnesium och då har man acid reflux. Så googlade "acid reflux snoring" nu och visar väldigt tydligt att den typen halsbränna (också kallad Gerd) framkallar både snarkning och sömnapné och allmänna andningssvårigheter. Finns inte en enda träff på svenska eller norska men massa på engelska. Ja lite snarkar jag annars också, men det är stor skillnad. Kolla dessa två bilderna på exempel under period med eller utan halsbränna.

Känner mig som Einstein här nu på morgonkvisten. Får försöka hitta nytt sätt att minska halsbrännesymptomen och särskilt på kvällen - även om jag måste säga att det bokstavligt är pest eller kolera mellan andningsproblemen och halsbränna.

Denna veckan med halsbränna (inatt faktiskt) - 100 percentil på Allt:

Förra Veckan utan halsbränna:

Good news är att halsbrännan kommer med all säkerhet försvinna när bebis är borta men jag va rädd att det var viktuppgång eller ändring i magen som skulle ta lång tid att bli av med som gav snarkning/andningsproblem. Detta borde betyda att problemen med både halsbränna och andning borde försvinna ganska fort efter förlossningen?

Sorry igen för långt inlägg. Går och lägger mig igen nu, utan halsbränna eller medicin nu på morgonkvisten - så ska jag se i appen hur det går med snarkning sen ;)

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-10-15 08:17:37 följande:

Alltså vet inte riktigt... jag och min man försökte oss på den metoden. Antar att det behövs en hel del mängd sperma för rätt koncentration att kunna starta något. Och vad ska det starta? Värkar? Jag tvingade honom ligga hela tiden, och stackarn hade precis kommit hem från en jobbnatt när jag tvingade honom komma två gånger på morgonen, och efter det gick mitt vatten så han fick ju aldrig sova något den dagen. Men mitt vatten sipprade bara, och tvivlar på att det var hans dubbelsperma som spräckte ett litet hål på hinnan... eller har det någon slags bränneffekt!? Fick ju inte riktiga värkar förrän 2 dagar senare..

Vill gärna att den här förlossningen startar på samma sätt för då kan våran barnvakt ända borta i Göteborg hinna hit (vi har familj här också men som inte har möjlighet att vara barnvakt lika länge så det känns så stressigt om min man ska lämna mig och bebis så fort förlossningen är över bara för att åka hem med vår dotter) så kanske får testa den här gången med och se om det var sperman eller inte haha..

Hehe vetenskapligt bevisad var lite överdrivet av mig - menade snarare att det finns vetenskapligt belägg ;)

Det korta svaret om vad som isåfall ger effekten: sperma innehåller prostaglandiner som verkar sammandragande på glatt muskelatur (detta är bevisat) och att en av de muskulaturerna som eventuellt påverkas är livmodern och livmodertappen (detta tror jag inte är bevisat).

Om prostaglandiner sv.m.wikipedia.org/wiki/Prostaglandiner
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-10-15 08:58:35 följande:

Jo men juste nu när du skriver du så minns jag att det var tappen som sperman kunde påverka... då var det nog inte det som hjälpte oss i alla fall, för när jag var inne på fredagen (två dagar efter vattenavgången) med starka värkar hade det inte hänt nånting alls med tappen.. haha

Haha men kan ju verka sammandragande också så eventuellt? Men men blir ju ändå bara spekulation eftersom vi aldrig kan veta hur scenariot blivit utan liggandet. Enda huskuren jag hittat med lite belägg iag
  • Loppan84
    hoppitossa skrev 2016-10-15 10:03:01 följande:

Jag fick just en blodig flytning. Det var gammalt nästan svart blod. Har inte haft ont i varken mage eller rygg.. Mår mer och mer illa och har andra symtom som blir mer tydliga. Måste detat vara något dåligt? 

Svart är säkert ingen fara - gammalt och du vet ju att hjärtat slog nyligen. Så länge det är lite, gammalt och inte ont bör det där va helt ofarligt. Blir det mer eller du känner orolig tycker jag dock du ska ts kontakt på måndag för undersökning. Kram
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-10-15 11:23:29 följande:

Neeeeeeej jag O loppan ska få oktober bebisar!!!!!!!!!! Hehe

Haha ja jag MÅSTE få i oktober för dagisupptahet är bara för de födda innan 31 oktober sen blir det nytt halvår och då ligger vi pyrt till.
  • Loppan84

Höststädning i brf idag, var ute och krattade löv en timme kanske det kan sätta igång nått Skönt med att va gravid att man har en legitim ursäkt att gå efter en stund har lämnat mannen där ute med alla organiserande mammorna nu. Haha

• Loppan84
    sagoskog skrev 2016-10-15 11:32:27 följande:

Om färdknäppen! Här låg vi ju iaf några gånger i veckan fram tills dagen innan hon föddes. (I missionären haha. Förlåt för tmi.. men hur var det ens fysiskt möjligt?). Och visst satte det igång sammandragningar som kunde hålla i sig hela dagen. Men till absolut ingen nytta! För mig funderade det inte alls. Däremot läste jag om en där det fungerade väldigt effektivt och bebisen var ute inom ett par timmar. Men hon var redan några cm öppen då, så det kanske mer var droppen som fick bägaren att rinna över. Annars så är det väl den enda metod som anses fungera på riktigt. Prostaglandin som finns i sperma är väl samma hormon som används i gelen vid igångsättning. Och kvinnans orgasm ska väl också hjälpa till. Dessutom så drivs ju förlossningen av oxytocin. Vilket är kroppens må-bra-och-mys-hormon. Den är som högst på natten, när det är mörkt, lugnt, vid närhet, sex osv.. (därför föds det fler barn på natten än på dagen). Samma hormoner som fick in bebisen, får också ut den ;)

Om implantion! Jag plussade väldigt svagt med ett superkänsligt testa-tidigt test på självaste BIM. Borde ju haft en sen implantion och ni vet ju när jag födde :/ Så här stämmer den teorin :)

Haha ja väldigt onödigt att dra på sig massa sd som inte leder till nått. Dem kan man ju slippa ;)

Väldigt intressant med det där om natten, ska göra allt extra mysigt här hemma kommande kvällar med eld i kaminen och sånt så den där hormonen flödar vid sängtid och väldigt bra med implantation jag använder det för att validera Eagles teori - man tror det man vill haha
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend