sagoskog skrev 2016-10-15 11:32:27 följande:
Om färdknäppen! Här låg vi ju iaf några gånger i veckan fram tills dagen innan hon föddes. (I missionären haha. Förlåt för tmi.. men hur var det ens fysiskt möjligt?). Och visst satte det igång sammandragningar som kunde hålla i sig hela dagen. Men till absolut ingen nytta! För mig funderade det inte alls. Däremot läste jag om en där det fungerade väldigt effektivt och bebisen var ute inom ett par timmar. Men hon var redan några cm öppen då, så det kanske mer var droppen som fick bägaren att rinna över. Annars så är det väl den enda metod som anses fungera på riktigt. Prostaglandin som finns i sperma är väl samma hormon som används i gelen vid igångsättning. Och kvinnans orgasm ska väl också hjälpa till. Dessutom så drivs ju förlossningen av oxytocin. Vilket är kroppens må-bra-och-mys-hormon. Den är som högst på natten, när det är mörkt, lugnt, vid närhet, sex osv.. (därför föds det fler barn på natten än på dagen). Samma hormoner som fick in bebisen, får också ut den ;)
Om implantion! Jag plussade väldigt svagt med ett superkänsligt testa-tidigt test på självaste BIM. Borde ju haft en sen implantion och ni vet ju när jag födde :/ Så här stämmer den teorin :)
Haha ja väldigt onödigt att dra på sig massa sd som inte leder till nått. Dem kan man ju slippa ;)
Väldigt intressant med det där om natten, ska göra allt extra mysigt här hemma kommande kvällar med eld i kaminen och sånt så den där hormonen flödar vid sängtid
och väldigt bra med implantation jag använder det för att validera Eagles teori - man tror det man vill haha