Gravida från Tempar/Fertility Friend
Har bf 16 november ;)
Har bf 16 november ;)
Nu har jag försökt läsa ikapp allt ni skrivit senaste veckan under tiden som vi haft en mysig minisemester i Skanör med min familj.
Hoppitossa: Skönt med ul på torsdag, även om dina pluttblödningar låter helt ofarliga!
Loppan, Eagle, Gästen och Iskristall: Det är helt galet hur fort tiden går! Om max en månad har ni alla era bebisar hos er! <3
Gällande er teori hade jag med största sannolikhet implantation på äl +6 (plussade svagt, men tydligt på äl +10) och blev redan vid första vul flyttad från v 7+2 till v 7+6, vilket sen stod sig resten av graviditeten. Födde ju dock inte förrän på bf +8 (+4 enligt äl) och han vägde 4170 gram. Men jag kan ju ha varit undantaget som bekräftar regeln.
Kolla hur väl det stämde för mig då? :) Jag hade äl 1/1 (nyårsbebis!).
Oj, citerade visst fel inlägg. Men kan ju svara på det med. Min bm kontrollerade livmodertappen i v. 38 på min förfrågan. De får inte göra det tidigare än precis i slutet (fullgånget) och enbart om allt är normalt (ej t.ex. misstänkt vattenavgång). I annat fall ska det göras på sjukhuset spec.mvc eller förlossningen.
Tappen var ca 1 cm (är från början 3-4), öppen för ett finger (räknas som 1 cm och är normalt för omföderskor), supermjuk (dvs mogen) men bakåtriktad (den ska vara framåtriktad när det är dags). Hon kände även inifrån att huvudet låg långt ner. Efter BF gjorde hon en till koll och statusen var i princip detsamma, men då gjorde hon även en hinnsvepning, dvs drog och retade tappen. Till ingen nytta :/
Med tvillingarna gick jag på regelbundna kontroller av tappen enligt rutin. Då löd det typ alltid: Bibehållen, bakåtriktad, genomsläpper ej fingret och att det kändes ett huvud, men högt uppe och inte trycker på. Som förstföderska brukar det ju vara mer igenbommat. Men det kan ändå gå snabbt när det väl händer :)
Finns det något som styrker detta med v.9? Är det i 8+0 i pratar om? :)
Ganska lugnt med både sammandragningar och molvärk idag, känner inget i magen idag egentligen mer än han som rumlar runt. Men har så sjukt ont i fifi och kommer riktigt huggande smärta, som en kniv, när jag står eller går och ibland också när jag ligger. Är detta normalt? Kan det va öppning?
Jag har också den smärtan, ibland gör det mindre ont och ibland världens smärta. Jag förstod det som att det är foglossninge, har haft så i någon vecka och jag vill typ gå och hålla i och pressa ihop fiffisen när det blir sä. xD Det känns som det ska lätta då.
Här släppte slemproppen igår natt!!!!!!
Tycker det låter lite som att han bökar runt med huvudet därnere, då kan det kännas som rejäla knivhugg när han stöter emot nerverna..
Men kanske han trycker på en nerv - det känns lite så. Hugger som satan ibland, särskilt när jag går. Sen är det molvärkwn och det andra men det känns ju mer normalt.
Vi mår bra, tack! Har varit lite småförkylda (som alla andra!), men nu är vi krya igen. Dock verkar lillebror ha kommit in i utvecklingsfas två nu, vilket innebär en betydligt klängigare och kinkigare bebis. Har gått från att knappt ha skrikit nånting till att nu ha åtminstone ett par vrålsessioner om dagen (så fort han inte får sitta fastklistrad vid mig). Dock är han nog fortfarande en ganska nöjd bebis om man jämför med många andra. Bara mamman som känner sig lite dränerad på energi. '