Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-10-18 11:18:50 följande:

Ni ska bara veta vad gott det är med kaffe :) :P

Men vill ni veta en rolig grej?! Morgonen då förlossningen startade, hinkade jag i mig två stora koppar kaffe. Ytterligare en kopp senare på dagen. Då har jag, utan undantag och med stor möda, max kunnat ta en 2-3 klunkar kaffe/dag under hela graviditeten. Någonting måste ha hänt i kroppen, med hormonerna och allt, redan då.

Hehe är det sant. jag blev plötsligt sugen på kaffe igår. Men tänkte att jag skulle go Easy för jag har knappt druckit kaffe sen jag blev gravid så Köpte en stor söt sliskig latte-sak på espresso house. Disgusting. Och fick världens halsbränna som höll i sig resten av dagen. Så ingen förlossning på mig på ett tag ;)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-18 12:07:32 följande:

Såklart man får klaga! Helt naturligt att känns rädsla för mammaledigheten när man inte alls har någon tidigare erfarenhet av det och sen ha vännerna spridda. Är övertygad om att du löser det och får en superbra mammaledighet sen. :)

Sitter själv i samma sits och är superängslig inför ledigheten. Försöker att förtränga den stressen varje dag. :/

Önskar att alla ni bodde här, tänk vilken härlig mammagrupp vi kunde ha då <3
  • Loppan84

Åhhh är så ledsen och frustrerad idag. Eftersom jag hade så ont igår så tänkte jag ha en hel dag att bara va hemma och vila, inga projekt eller nått men blir superuttråkad och rastlös och extra emotionell av det. Måste nog ha en aktivitet om dagen iaf. Dessutom har det vart så J-a mörkt och grått här sista dagarna, måste ha lampan tänd hela dagen för det är så lite dagsljus.

Brukar ta D-vitamin tillskott på hösten för att inte bli deppig. Kanske extra känslig därför. Tror ni jag kan börja med tillskotten nu som vanligt? Eller vänta till efter förlossningen?

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-10-18 23:01:54 följande:

Har försökt han klagar bara på han e trött för han sover på madrass i bebisen rum.. just nu hatar ja bara honom.. snälla om han e trött nu hur ska de bli när bebisen fötts? De våran bröllopsdag imorn :/ jo hon ska vara med på förlossningen...

Åh hoppas han skärper sig imorgon då. Säg ifrån annars, att han måste ta lite mer vuxenansvar för du orkar liksom inte ta ansvar för 2 bebisar snart :-/ Men en helt annan sak - tänk om bebis kommer på er bröllopsdag? Hade ju varit sjukt kul :)
    eagle87 skrev 2016-10-18 23:03:46 följande:

Kan förstå hur du känner... så svårt O liksom passera dagarna O man känner sig så ensam... ja kände likadant innan min mamma kom... just nu är dagarna väldigt bra de bara jobbigt på kvällarna när min man och mamma e hemma O man känner sig sliten i mitten

Usch, fasen att du ska behöva uppleva konflikt nu mitt i alltihop :( Då är jag hellre ensam hemma även om det också är jobbigt. Men vetitusan om jag är ensam eller bara känner mig ensam - hade en kompis på fika igår och ikväll var vi ute på pub quiz med ett annat par och ändå känner jag mig ledsen och ensam. Är nog kanske bara att jag mentalt är oroad för hur det ska bli när jag ska va ensam med bebisen sen, och kanske mest hormonellt. Kan inte sluta gråta så fort jag får några minuter för mig sjölv kommer tårarna. När vi var runt kompisar var jag som vanligt men när jag är sjölv med min man är jag bars tyst och innesluten - inte så trevlig kanske. Vill inte va en surpuppa eller klaga men är orolig för denna nedstämdhet och oro som kom så plötsligt. Började med D-vitamin idag iaf för det är riktigt mörkt, hade ju D-vitaminbrist förra hösten/vintern när vi försökte bli gravida.
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-10-18 23:08:36 följande:

Håller med!!! Ärligt har vårt förhållande vart riktigt upp O ner under graviditeten o tycker han har varit så oförstående :(

Undrar hur de ska bli sen... de säger ju att småbarnsåren är riktigt jobbiga

<3
  • Loppan84

Och.. spamming. Här har jag legat och tajmat värkar, riktigt täta men inte så väldigt onda, inte ens de ondaste jag haft, så förstod att det inte var skarpt läge. Nu har det upphört (eller var 11 min mellan 2 sista så räknar med att det planar ur).

Är det vanligt med så täta förvärkar? Hur länge ska de va täta för att jag ska veta att det är tillräckligt länge? Detta varade väl i ca 45 min med i snitt 2-3 min mellan och några på 6 min och några på 1,5. Mer än 3 per 10 minuter hela tiden iaf som ju ska va riktmärket. Vet i tusan vad jag ska klocka efter nu om inre det var tätt nog?

• Loppan84

Nej inger spännande. Klingade av sen och har inte kommit tillbaka. Mensvärk gånger 100 nu bara men inga mer värkar med sammandragningar.

Men hur ska jag veta när det är på riktigt när förvärkarna är så täta och regelbundna? Är så förvirrad trodde att så fort värkar var så täta skulle det va supertydligt och bara va att åka in :-/

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-10-19 09:25:17 följande:

Nu behöver det ju säkert inte vara SÅ exakt för alla men för att du får ett hum om vad regelbundenhet är: hela min natt som jag sov över på sjukhuset innan förra förlossningen hade jag regelbundna värkar med 7 minuters mellanrum, och då kunde jag när jag hade 6.50 min paus räkna ner sekunderna till nästa värk kom. För den kom EXAKT på sekunden varje gång.

(Nu ska dom ju helst komma oftare än 7 minuter också och det hände egentligen inte mycket down there på mig trots ett dygns intensivt värkarbete (och ja, det känns mer än förvärkar, det var mitt livs värsta natt!), men jag skulle redan bli igångsatt pga vattenavgång så därför fick jag stanna på sjukhuset )

Ja det var därför jag inte ringde in, gjorde liksom inte tillräckligt ont. Men se där - 7 min är ju mycket längre än de sagt. Och min kollega höll ju på att föda på toan hemma häromdagen för att hon aldrig fick tätare värkar än var 10e minut trots att hon va 9 cm öppen. Och så jag som har var 3e minut när det bara är förvärkar. Är ju helt olika ramar för var som är tätt och regelbundet och verkligen inte lätt att veta vad som gäller känner jag :-/
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend