Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Ni som fått livmodertappen kontrollerad i slutet av graviditeten - när gjordes det och vad var anledningen? Kan man be om det?

• Loppan84

Hittade en tråd om astrologi och när man befruktningen gjordes och när man sen föder med utgångspunkt i månen. Nu är jag inte direkt den vidskepliga typen men för skojs skull kan ju sånt va kul. Själv hade jag äl och samlag 3 februari och det var 2 dagar efter halvmåne och 5 dagar innan nymåne. Motsvarigheten till det i Oktober blir 24e oktober vilket kan stämma bra med bf 26 oktober. Eftersom min vidskeplighet begränsar till saker som jag gillar så passar detta ganska bra

Eagle du hade väl äl samma dag så när ha samma enligt astrologin

Ska jag kolla någon annan? Skriv isåfall när ni hade äl sista gången.

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-15 23:51:49 följande:

Tack för omtanken, va söta ni alla är! <3 Får lite hopp om livet att din andra graviditet inte var lika vätskefylld som tvillinggraviditeten Sagoskog. Då kanske man vågar sig på att testa bli gravid igen sen i framtiden. :)

Förresten, har inte ens frågat. Eagle och Loppan. Hur kommer det sig att ni har en sån rädsla för att gå över tiden? Är det av någon speciell annledning eller för att ni är allmänt trött på skiten? :) Jag önskar ju självklart heller inte att gå över allt förlänge, att vara gravid är ju inte det roligaste och smärtfriaste man gjort, men jag känner ingen panik att behöva stå ut någon dag extra. Så jag tänkte om det är något speciellt som gör att ni känner såpass mycket rädsla för det?

Haha nej jag har ingen rädsla för det, har egentligen räknat med det hela tiden och har ju hissat 1/11 på mig sjölv - men när det började närma sig så började jag bara längta så mycket. Och så är det det där med dagisupptaget då - född senast 31 oktober = garanterad dagisplats i kommen vintern 2017 annars 2018.
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-15 23:51:49 följande:

Tack för omtanken, va söta ni alla är! <3 Får lite hopp om livet att din andra graviditet inte var lika vätskefylld som tvillinggraviditeten Sagoskog. Då kanske man vågar sig på att testa bli gravid igen sen i framtiden. :)

Förresten, har inte ens frågat. Eagle och Loppan. Hur kommer det sig att ni har en sån rädsla för att gå över tiden? Är det av någon speciell annledning eller för att ni är allmänt trött på skiten? :) Jag önskar ju självklart heller inte att gå över allt förlänge, att vara gravid är ju inte det roligaste och smärtfriaste man gjort, men jag känner ingen panik att behöva stå ut någon dag extra. Så jag tänkte om det är något speciellt som gör att ni känner såpass mycket rädsla för det?

Haha nej jag har ingen rädsla för det, har egentligen räknat med det hela tiden och har ju hissat 1/11 på mig sjölv - men när det började närma sig så började jag bara längta så mycket. Och så är det det där med dagisupptaget då - född senast 31 oktober = garanterad dagisplats i kommen vintern 2017 annars 2018.
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-10-15 23:47:54 följande:

Åhhh kolla åt mig... nej jag tror jag hade äl 5 feb eller vad tror du? Skickar med min temp kurva här

Ok 4 dagar efter halvmåne, 2 dagar innan nymåne. Det är 25/10. Är inte det din bf?
  • Loppan84
    Loppan84 skrev 2016-10-16 00:23:34 följande:

Och så ska jag erkänna att jag blev påverkad av Eagles lust att få innan bf - innan hade jag inte ens tänkt på det som en reell möjlighet
  • Loppan84
    eid skrev 2016-10-16 07:22:27 följande:

Åh vad kul! Kan du inte kika åt mig också om du har tid. Sista äl (och försöks-ligg ;)) var 7/5. Spännande! Bf är sagt till 31/1 efter mätning av bebis på RUL, enligt min uträkning borde det vara några dagar innan..

29/1 dagen efter nymåne :)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-16 07:49:32 följande:

Haha okej. :) Förstår dock helt klart dagisresonemanget, kan ju underlätta jäkligt mycket! Vilket märkligt system, så är det väl inte i Sverige??

Är väl olika i oliks kommuner etc? Detta gäller så vitt jag vet bara Oslo i Norge. Sthlm har ju också dagisupptag vid en viss tidpunkt men är väl 2 ggr per år åtminstone.
  • Loppan84
    hoppitossa skrev 2016-10-16 08:53:37 följande:

Under dagen igår hade jag bara flytningar med enstaka strängar gammalt blod, inga smärtor och idag inget blod hittills. Hoppas det fortsätter så nu!

Skönt. Allt är säkert bra <3
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-10-16 12:04:39 följande:

Okej här kommer lite sammanfattningssvar från allt ni hinner skriva medan jag inte kollar.

Loppan, jag hade äl 24 februari (om jag inte minns fel).

Angående förskola i Stockholm får man börja precis när man vill, däremot är det flesta lediga platser i augusti iom att det är då man flyttar upp till skola eller till en äldre avdelning, så det blir en naturlig ruljans den månaden. Sen har man en platsgaranti på 3 månader från det datumet man sökt om, men då kan det också bli någon annan förskola i närheten som man inte har sökt. Min dotter började förskola i slutet på september.

Och har inte riktigt hängt med på era teorier med när man plussar och vikt och när man föder.. men jag plussade ju rätt sent den här gången och min kille verkar vara en liten rackare, eller inte överdrivet men mindre än storasyster i alla fall, får se på ultraljudet imorgon...

2 dagar efter fullmåne. Det är antingen 16 november eller 16 december. Kommer inte ihåg exakt när du har bf och vilken av de två som träffar närmast?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend