Vi som planerar äggdonation 2016
GRAVID!! Blodprovet visade HCG 981 (är på RD12), och jag fick bekräftat från Riga att det ser väldigt bra ut.
Känns helt abstrakt. Kan inte ta in det.
GRAVID!! Blodprovet visade HCG 981 (är på RD12), och jag fick bekräftat från Riga att det ser väldigt bra ut.
Känns helt abstrakt. Kan inte ta in det.
annika1987: jag och min sambo blev godkända för äggmottagare i september i år. De sätter bara in ett ägg i taget och vi har väntat i snart 1 år efter remissen. Vet inte exakt hur lång tid det tar men vårt första besök var i maj i år. Så det verkar ta tid antagligen pga svårigheten att få donatorer . Hoppas det går fortare för er iaf :) vet att Huddinge har fått fler donatorer nu men pga att de måste testas osv så tar det lite tid också. Hör av dig om du har fler frågor kring besöken osv :) vore roligt att höras av då jag själv är född 1988 så vi är i samma ålder.
För mig blev det minus i morse... IGEN!!! På rd 13 med ett tredagars och Ava Riga säger att jag ska sluta med medicinerna direkt. Känns tidigt med testdagen tycker jag men litar på dem. Nu måste vi börja om från början igen med en tredje donator :(
SÅ SJUKT, JÄVLA JOBBIGT DET HÄR! Och dessutom dyrt!
Förlåt deppinlägg men just nu känns allt så hopplöst bara...
AVA Riga gjorde inga spermatester på min sambo heller, men vi hade ganska fräscha provresultat från Sverige (under ett år gamla), så det var kanske därför.
Proxima - PGS är "pre-genetic screening". Man ta en cell från blastocysten på dag 5 eller dag 6. Den analyserar sedan för vanliga kromosonfel (ex trisomi 21/ downs). Dessa kromosomfel gör oftast att embryona avstannar, tidiga missfall etc. Så det är ytterligare en urvalsmetod. Även blastocyster som ser väldigt fina ut kan ha kromosomfel som gör att de inte tar sig.
Hur mycket kostar PSG - ni som har gjort det? Funderar om det är någon ide till nästa gång. Enligt Dr D behöver man inte göra det om man får 4-5 blastos från samma batch.
Är det en sjuk tanke om man skulle vilja hjälpa till med ägg donation eller på annat sätt vara med bullen i ugnen med sina ägg men annans spermier och skänka ett barn .... eller är det helt åt skogen med såna tankar .? Bör man gå rättsligt till ? Jag vet inget om sånt eller om det finns forum för frivilliga?
Men då är man anonym eller kan par få veta hur man ser ut? Jag vill nästan vara med dom och hjälpa . Inte anonymt. Tom kanske bespara pengar . Men då är det verkligen olagligt? Jag måste ju kunna få bestämma vad jag gör med min kropp. Att lämna ägg garanterar ju inte att dom lyckas använda dom och säkert spelar ålder in då jag är 30+ nä jag vill garantera ett barn åt par .
Vad tror ni om att vara sjuk innan fet? Jag har öroninflammation, hosta o feber. Känner mig riktigt risig. Varit sjuk ca 1v. Visst är d inget som påverkar negativt? Ev fet den 27/12 beror på dagens ul och min ork.
RD 8 och kunde inte hålla mig att testa idag.. med eftermiddagsurin( har sovit några timmar) det var PLUS! Mina mediciner kan väl inte göra att HCG värderna ökar och därmed plus visas. För då skulle ju det va lika på testdagen.. Kram
Hej alla. Jag skulle behöva lite råd och kloka tankar. Jag har väldigt svår endometrios och har det därför mycket tufft för att bli gravid. Har skrivit om det här tidigare och fick tips om att åka utomlands men det är tyvärr inte ett alternativ i dagsläget. Är inne på vårt 12 försök (8 IVF snart 4 äd). Har ni tips på naturläkemedel/kost som kan förbättra chanserna vid vårt nästa försök? Just nu går jag enbart på p-piller för att hålla endo. I shack men har fruktansvärt ont mer eller mindre varje dag. Skulle vilja dämpa inflammationen på något sätt. Jag får desvärre inga extra mediciner från min läkare under våra behandlingar.. alla tips och tankar tas tacksamt emot.