• Milla2016

Vi som planerar äggdonation 2016

Hej!

Tänkte kolla om det finns intresse för en tråd för oss som planerar/gör äggdonation under 2016?

Jag medicinerar nu inför ett FET i januari.

Någon annan som är på gång eller planerar?

• Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016
  • emmm28
    Sara405 skrev 2016-05-01 11:21:00 följande:

Hej på er,

Jag ger mig in i denna djungeln av äggdonation utomlands efter att ha misslyckats med de försök vi har rätt till på Sahlgrenska i Göteborg. Så mycket att läsa och ta till sig.

Har inte möjlighet att läsa igenom alla sidor med all input från er, men efter att läst en del så hittar jag ingenting om äggdonation i Danmark. Är det nån som testar där eller finns det nån anledning till att jag inte kan läsa om försök där?

Annars lutar det åt AVa i Riga, nån som kan ge råd om hur ni flyger och kostnader från Göteborg dit.

Tack på förhand.

Vi har precis som ni använt våra tre försök på SU o göteborg samt även gjort FET med det enda frusna embryot vi gick utöver de tre. Vi fick en son för några år sedan, men är nu i processen igen för syskonförsök.

Vi valde Åbo i Finland då de inte har någon kö samt då vill kunna ge samma möjligheter för kommande barn som vår son har i att ta reda på sitt ursprung; genom sk öppen donator. Vi var inne på att välja Riga , men just det avgjorde.

Åker för ET om ca en vecka, är helnöjda med kliniken än så länge!

Lycka till!
  • TyckOmMig

emmm28-spännande det börjar närma sig nu.
    Tänker extra på dig att det går bra denna gång.

• Sara405

Hej emmm28 och ni andra, tack för ditt svar.

Okej ska kolla in Finland lite mer. Vilken klinik i Åbo är ni hos?

Är det inte bökigt med resorna till Finland och Riga förresten? Hur många gånger behöver man åka? Vi är nojiga över hur vi löser det om det drar iväg massa pengar på resor.

Nån som vet om det är stor skillnad på pris på Finland, Riga, Danmark?

• Lillan15
    Sara405 skrev 2016-05-01 19:27:55 följande:

Hej emmm28 och ni andra, tack för ditt svar.

Okej ska kolla in Finland lite mer. Vilken klinik i Åbo är ni hos?

Är det inte bökigt med resorna till Finland och Riga förresten? Hur många gånger behöver man åka? Vi är nojiga över hur vi löser det om det drar iväg massa pengar på resor.

Nån som vet om det är stor skillnad på pris på Finland, Riga, Danmark?

Hej!
    Vi valde Åbo, Fertinova-kliniken. Vi är nöjda med kliniken! Har fått en son för ett tag sedan. 
    Vi tog flyget från Arlanda - Åbo. Smidigt tyckte vi. 
    1. Konsultations besök 2. Mannen gör sitt. Insättning 2 dagar senare. Vi stannade kvar och bodde på hotell. 
    Lycka till!
  • emmm28
    TyckOmMig skrev 2016-05-01 13:44:36 följande:

emmm28-spännande det börjar närma sig nu.

Tänker extra på dig att det går bra denna gång.

Tack så mycket!

Sara405: Vi har också valt Fertinova, Åbo. Reser från Göteborg, första gången flyg via Stockholm och Helsingfors och nu kommande resa blir med tåg till Stockholm o sedan båten över. Jo visst går det en del pengar i resor o boende, så är det. Den här gången (förra var konsultation/provtagning/gyn-us) stannar vi i Åbo 4 nätter så det blir en liten semester av det hela :)
  • Quinna73

Nu är jag hemkommen från Prag med två fina ägg insatta.Så är de bara den jobbiga väntan fram till och med den 15:e då jag ska testa.

• Mooki
    Quinna73 skrev 2016-05-02 08:52:00 följande:

Nu är jag hemkommen från Prag med två fina ägg insatta.Så är de bara den jobbiga väntan fram till och med den 15:e då jag ska testa.

Grattis till lyckad transfer:)! Håller tummarna för ett fint plus den 15:e.
  • TyckOmMig

Härligt lycka till med ruvningen!
  • Kurrea

Håller tummarna för dig! Kram
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2016