Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Vad dillar du om? Karlstad universitet har som myndighet gjort vad de kan för att skydda Hübinette men kommer inte längre utan lagstöd vilket tack och lov nu verkar vara på gång.
Den nazistkopplade Christian Petersson är en mycket otäck person som gjort sig känd för att trakassera och förfölja meningsmotståndare. Christian har exempelvis gjort obefogade orosanmälningar till Socialtjänsten rörande barn till politiska motståndare och han uppmanar sina följare att göra likadant.
Du har nog inte läst artikeln. Det jag citerat från SVD är ett uttalande av Christer Mattsson, expert på högerextremism vid Segerstedtinstitutet.
Du har nog inte läst artikeln. Det jag citerat från SVD är ett uttalande av Christer Mattsson, expert på högerextremism vid Segerstedtinstitutet.
Regeringen ser så allvarligt på de trackaserier som den nazistkopplade studenten har utsatt lärare och studenter för att man kommer skärpa lagen så att man i framtiden kan stänga av studenter som gör likadant och du anser att SR och SVT borde granska offret?
Christian Peterson har skrivit nedsättande kring sin lärare och sina kurskamrater i sina nätkanaler. Han har också häcklat sin lärare utifrån lärarens etniska ursprung.
Christian Peterson har bakgrund inom den våldsbejakande nazistiska organisationen NMR och har gjort sig känd för att förfölja människor som han sedan hänger ut i ut i högerextrema forum på nätet.
Förstår du inte att lärare och studenter blir rädda när en sådan person hänger ut dem i sociala medier och kanske t.o.m. har filmat dig på lektionerna?
Nyligen var Christian Peterson åtalad för grovt förtal efter inlägg på Twitter och Tingsrätten slår fast att personerna som omtalats i inläggen varit utsatta för grovt förtal men enligt domstolen gick det inte att bevisa att det var Peterson själv som skrivit inläggen (eftersom Christian Peterson hävdade att andra hade tillgång till hans dator och konton på nätet.)
Frågan jag ställer mig är hur en kurs i ras och vithet öht hålls på ett universitet?
Det borde ligga på ABF-nivå.
Frågan jag ställer mig är hur en kurs i ras och vithet öht hålls på ett universitet?
Det borde ligga på ABF-nivå.