Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Ja, visst är det bra jag hjälper till med att påpeka att denna "lilla" detalj med att SVT/SR även efter detta inlägg är opartiska.
SÅ glad att få hjälpa till, men vore det inte bättre att påvisa att de inte är opartiska istället?
Eller är det för svårt?
Rätt komiskt du skriver eldsjälar och när det är ni extremhögern som säger nått om SVT/SR som ni aldrig påvisar.
Och inte mycket till vara "eldsjäl" genom påpeka du missar varje gång.
Det är faktiskt så att jag redan lärt mig att du aldrig ens försöker påvisa detta och då du redan vet att de inte är.(Men hoppas ingen märker detta.)
Ja, visst är det bra jag hjälper till med att påpeka att denna "lilla" detalj med att SVT/SR även efter detta inlägg är opartiska.
SÅ glad att få hjälpa till, men vore det inte bättre att påvisa att de inte är opartiska istället?
Eller är det för svårt?
Rätt komiskt du skriver eldsjälar och när det är ni extremhögern som säger nått om SVT/SR som ni aldrig påvisar.
Och inte mycket till vara "eldsjäl" genom påpeka du missar varje gång.
Det är faktiskt så att jag redan lärt mig att du aldrig ens försöker påvisa detta och då du redan vet att de inte är.(Men hoppas ingen märker detta.)
Märkte du hur du glömde av det viktigaste nu, tror du ingen märker eller vad är det du tror dig hålla på med?
Och varför är opartiska nyheter så svårt för dig, pga agendan du har?
Det är skönt och se du inte ens försöker påvisa, för det berättar exakt allt vi behöver veta.
Märkte du hur du glömde av det viktigaste nu, tror du ingen märker eller vad är det du tror dig hålla på med?
Och varför är opartiska nyheter så svårt för dig, pga agendan du har?
Det är skönt och se du inte ens försöker påvisa, för det berättar exakt allt vi behöver veta.
*Att vara opartisk och därmed försöka styra utfallet för ena parten negativt/positivt i allmänhetens ögon är jätteviktigt.
Hur ska vi få den värld vi vill ha om inte ett så viktigt samhällsorgan som Public Service är med och formar den? Tänk efter! - det har jag gjort.
Jag kommer nu att sätta upp några punkter med påståenden:
1. Det var bra att Public Service enbart grävde fram relevanta tveksamheter för Christian Peterson del.
2. Det var bra att Public Service beskrev Christer Peterson som en extremist men lät bli att informera allmänheten om Tobias Hübinette extremer.
3. Det var bra att Public Service påpekade att Christer Peterson är känd - det får mängder med människor att bli nyfikna och börja söka information, vilket bidrar till mer kött på benen och man kan bilda sig en mer gedigen uppfattning - medan Tobias Hübinette inte blev utpekad som känd.
4. Det var bra att Public Service aldrig förklarade att krusen var digital så att så många som möjligt kunde bilda sig en uppfattning om att han fysiskt på plats, i en lärosal, skapade ett obehag som är svårt att värja sig från (om man jämför med ett digitalt möte).
Den som inte svara rakt igenom JA! på punkter ovan har ingen biff med mig utan en biff att ta upp med Public Service.
Christian Peterson har skrivit nedsättande kring sin lärare och sina kurskamrater i sina nätkanaler. Han har också häcklat sin lärare utifrån lärarens etniska ursprung.
Christian Peterson har bakgrund inom den våldsbejakande nazistiska organisationen NMR och har gjort sig känd för att förfölja människor som han sedan hänger ut i ut i högerextrema forum på nätet.
Förstår du inte att lärare och studenter blir rädda när en sådan person hänger ut dem i sociala medier och kanske t.o.m. har filmat dig på lektionerna?
Nyligen var Christian Peterson åtalad för grovt förtal efter inlägg på Twitter och Tingsrätten slår fast att personerna som omtalats i inläggen varit utsatta för grovt förtal men enligt domstolen gick det inte att bevisa att det var Peterson själv som skrivit inläggen (eftersom Christian Peterson hävdade att andra hade tillgång till hans dator och konton på nätet.)
Du kan ju förklara dina inlägg och vad du försöker säga i klartext
En del tycker å andra sidan att det är lättare att skriva/säga vad man inte menar. Hur är det för dig?
Vad vill du faktiskt säga med dina inlägg här?