Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
"Mitt resonemang"?
"Mitt resonemang" gå inte ut på det du gör en lång utläggning om. "Alla vet" att negationer inte kan bevisas. Det var ett exempel på vad strömbeck kunde sagt om han hade motsatt uppfattning. Som också varit sant. Det rimliga hade varit att säga det som är mest sant; att det inte finns någon tillfredsställande forskning på området.
Mitt resonemang är ett annat:
Strömbeck arbetar åt nyliberala opinionsbildare. Det förtar hans objektivitet.
Vad är det för fakta du saknar i media som du finner på avpixlat?
Nej, jag tror inte medierna påverkas av att vi har en relativt stor grupp som tror att de har en agenda som innebär att de är del av en konspiration avsedd att dölja sanningen. Många är säkert medvetna om denna märkliga utveckling men lika medvetna om att det inte finns något annat alternativ än att fortsätta tillämpa vanlig journalistik. Indirekt berörs naturligtvis många i och med att det knappast finns några kvinnliga journalister som inte drabbas av hat- och hotbrev där det förklaras vad man borde - eller ska - göra med kvinnor som uttrycker åsikter som inte är "patriotiska".
Men generellt tror jag att medierna kämpar med helt andra anpassningar än att förhålla sig till avpixlat. Om inte särskilt många år kommer det förmodligen inte att finnas många pappersdagstidningar kvar, dagstidningarna försöker finna överlevnadsstrategier som innebär att de kan fortsätta på webben.
Tyvärr kanske det blir så att vi i framtiden får ett medielandskap där gränserna mot propaganda eller reklam är flytande, i så fall blir det än viktigare med public service.