Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Digestive skrev 2023-05-31 22:30:26 följande:
    Korrekt.

Dock inser man att även efter detta inlägg så förblir SVT/SR opartiska.

Men det är dax snart att de gör ett misstag, för sånt sker, och då kommer min favorit och som heter bekräftelsebias och hur allt helt plötsligt är partiskt :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
    Och det bästa av allt, jag vet redan att jag får rätt om och när det sker :lol::lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-06-01 09:06:34 följande:
    Du självrapporterar även här - min kritik har ingenting med politisk granskning att göra. Det som jag har kritiserat är utebliven nyhetsrapportering samt en progressiv slagsida i övrigt material och den kritiken står fortfarande stadigt.

Varför är du rädd för saklig granskning av politiken, klyban?

Vi vet alla att det är det höger är rädda för och den politiska granskningen, det är en saklighet som höger inte vet ge.
    Då det berättar vad det egentliga agendan och narrativet är med attackerna mot det mest opartiska mediet i Sverige.

Jag nog sagt minst 100ggr i tråden att jag är för en opartiskt granskning av ALLA politiken, så igen ljuger du om vad jag säger.

Dock konstaterar jag IGEN och YTTERLIGARE en gång till att ingen påvisan om att SVT/SR skulle inte vara opartiska.
    Kanske det kommer i nästa inlägg? :no:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Bitter Lemon skrev 2023-06-01 18:20:31 följande:
    Partiskheten handlar inte om de politiska partierna, utan om sakfrågorna. SVT utgår från vänstervärderingar när det gäller exempelvis feminism, abort och skattefinansierade verksamheter.

Oops, nu kom ett inlägg till, och vad man inser, ja, det är att igen och YTTERLIGARE en gång till att SVT/SR förblir opartiska.

Du verkar ha det rätt tufft att nå till ditt mål med ämnet i tråden, och pratar om annat i hopp om ingen skulle märka hur du fallerar om och om igen om och om igen, vad är det par hundra ggr du fallerat med detta.

Vad var det du sade om Einstein innan och om att göra samma sak om och om igen, och inbilla sig annat resultat.
    Du gör det hela tiden nu, så vad hände?

Digestive skrev 2023-06-01 21:10:28 följande:
    Och jag varken nämner eller har någonting med politisk granskning att göra i tråden, så varför börjar du ljuga om det?

Varken du eller Padirac klarar av att leva upp till er egen standard. Alltid är det OK för er att göra exakt det som ni anklagar andra för. Du får tydligen ljuga och Padriac behöver tydligen inte redogöra sina källor "ordentligt" (läs: enligt hans egen standard) även om han precis har anklagat andra för att brista i det.

Aja.

klyban, jag tror inte att du förstår vad du uttrycker och lägger upp på display genom så kallad self report.

Det har ingen betydelse vad du påstår 100 gånger när du likväl landar i exempelvis extrema uttryck som att utövandet av våra demokratiska rättigheter skulle vara attacker.

Att attackera myndigheter är illegal verksamhet. I det begreppet ryms allt ifrån IT-attacker och sprängdåd till de senaste desinformationskampanjerna mot Socialtjänsten och hot. Vem som helst kan prova att Googla på sökorden "attack mot myndighet" och bekräfta att det uteslutande är illegala verksamheter som får träffar.

Och genom den skottgluggen betraktar du alltså demokratiska rättigheter som att kunna kritisera landets myndigheter - något som i själva verket borde lagföras när det inte passar dig.

Det är inte konstigt att du dagligen sitter här och försöker skjuta ner diskurs ur den skottgluggen, för det är givetvis en dygd att styra undan sådant som man upplever är samhällsattacker.

För oss som inte ser världen ur samma skottglugg så är det här en tydlig markör för ett auktoritärt sinne, klyban.

Lämna in fler självrapporter, bite. 🙂

Jag sagt hundratals ggr att jag älskar granskningen av politiken, vet inte varför du har en sådan förkärlek att lägga orden i munnen på en.
    Är det för vi inte säger det DU önskar?

Dock inser jag en gång till, och det är att ytterligare en gång till misslyckas du med påvisa SVT/SR inte är opartiska.

Kanske kommer nästa inlägg? :no:

• klyban
    Bitter Lemon skrev 2023-06-02 13:41:00 följande:
    Nej, min övertygelse bygger helt och hållet på att det finns vissa saker de aldrig kritiserar (feminism, hbtq, abort med flera), medan det finns andra saker som de alltid är på. Till exempel har de inga problem att dra alla män över en kam när det gäller "mäns våld mot kvinnor", men de skulle aldrig någonsin skriva "invandrares våld mot svenskar".

Problemet är att de i flera fall utgår från vänstervärderingar redan innan de börjat skriva.

Ett enkelt exempel som alla kan göra här och nu:

Googla på:

högerextrem site:svt.se

Kolla hur många resultat ni får upp.

Sedan googlar ni på:

vänsterextrem site:svt.se

Jämför antal resultat.

Ja, vi vet att vänsterextremism är rätt sällsynt, men det gör inte SVT/SR partiskaatt det även återspeglar deras material.

Din övertygelse utan exempel är inget mer än ett tyckande och när du sen kompartmentaliserar bort det som inte passar ditt narrativ, så blir det även komiskt för oss andra.
    Inser med dess texter du presterat att du inte ens vet vad opartiskt är.

En komisk sak du gjorde var hur du först sades aldrig nått om abortmotståndare, sen nästa inlägg säger du att bara abortmotståndare pratades sakligt om massor.
    Har du svårt och veta vilket ben du ska stå på?
    För du säger ju emot dig själv multipla ggr, och detta tror du vi inte ser och undrar vad det är om.

Har du försökt saklighet någon gång, utan hoppa runt som en katt på het plåttak?

• klyban
    KillBill skrev 2023-06-02 14:01:21 följande:
    Kan du länka till en SVT artikel som du menar inte var objektiv i frågan om USAs HD och abortfrågan?

Jag tror användare kompartmentaliserar även bort andra inslag som man får baka in i helheten.
    Och två är sur över att de är sakliga om abortmotståndare, för det i sig är det värsta som någon kan göra och återge deras tokigheter och exponera dessa.

• klyban
    Bitter Lemon skrev 2023-06-02 13:59:42 följande:
    Det är inte sällsynt, det är bara SVT som väldigt ogärna använder begreppet. Det låter mer som om du trollar, vansinnestolkar med flit och försöker göra folk upprörda.

Ignorerar dig från och med nu.

Din saklighet brister och när du säger emot dig själv, så kommer det bara ett va, vet du inte ens vad du skriver.
    Och JA, vänsterextremism är mycket sällsynt, och kalla alla som inte håller med dig för vänsterextrema är så osakligt det kan vara, för antar den kommer p å rulle.

Jag förstår du vill ignorera mig, då när någon påvisar så extrema brister i din saklighet, brukar bli sur och inte vilja diskutera nått mer med den.
    Vi såg även i vaccintråden, där du kom med massa konstigheter där med och som saknade den sakliga grunden.

Det verkar som du baserar allt på tyckande och inte saklighet, och när du gör det så blir det sällan rätt.
    Och speciellt du inte håller reda på vad du tycker, så blir det att du säger emot dig själv.

Så det förstår jag du vill ignorera mig och exponera det.

Försök saklighet, det är så man kommer fram till saker, och det är då man kommer fram till ibland har man rätt och ibland har man fel, men nått säger mig att du tror du aldrig någonsin har fått nått fel och att extremhöger alltid har rätt.

• klyban
    Digestive skrev 2023-06-02 15:30:41 följande:
    Ja, du är verkligen extraordinärt tolerant när det gäller kritik som riktas mot politik och partier som du vurmar för - så det är självklart att älskar du granskningarna som leder till sådan kritik.

Är det något som du uttrycker dag in och dag ut i dessa forum så är det självklart det här.

🤣😂😂😅🥲

Ja, jags älskar när en granskning berättar att en politiker är olämplig, och det jag älskar är att politikern tar stryk för detta.
    Vilket parti politikern är i, är irrelevant, för jag har ingen agenda som du.

Och en sak som sker IGEN, det är att du missade att påvisa att SVT/SR inte skulle var opartiska.
    Detta är preplexande intressant, kanske nästa gång sker det? :no:

• klyban
    Digestive skrev 2023-06-02 20:27:07 följande:
    Ja, du är som en burk långfil så fort kritik dyker upp.

Nu ljuger du om mig igen, detta börjar bli mer och mer förekommande.
    Så what gives?
    Vi alla vet höger är livrädd för en opartisk granskning, och det mest komiska är att andra partier historiskt fastnat i denna innan och det ÄLSKAR jag(Där försökte du också påstå tvärtom och påstå nått om mig som inte existerar.)

En sak jag inser efter 41 inläggs frånvaro, det är att ni inte ens längre försöker påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    För mig berättar det att ni är medvetna om att det aldrig kommer lyckas med, mer än möjligtvis att SVT/SR skulle göra ett fel i sitt arbete och det vet vi hur extremt sällan det sker och det retar er svårt av någon anledning.

• klyban
    Digestive skrev 2023-06-04 16:58:49 följande:
    Vadå, är du inte en syrlig mejeriprodukt med bakteriekultur? 😯

Då får du titta i dessa 41 inlägg och inte bara räkna dem. Se exempelvis inlägg #6863 som i skrivande stund finns kvar på aktuell sida.

Det jag sade, 41 inlägg utan att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Alltså inte ens försökt.

Om du tror jag är en mejeriprodukt, så berättar du en sak och att du har väldigt svårt med verkligheten och när du tror såna konstiga saker.
    Den större frågan där är dock, du har börjat ljuga om mig flera ggr nu och detta för skapa en poäng.
    Men problemet är när du ljuger om mig, så pratar du inte längre om mig och en poäng går aldrig göras.
    Men nu insett det är illa att du tror jag är en mejeriprodukt, det är makabert att du tror det, hopps någon i din närhet hjälper dig, då när man tror en sådan sak, så är det inte bra alls.

Och vi inser, ett inlägg till utan påvisa SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Så det kan bli för dig Solig

• klyban
    Digestive skrev 2023-06-04 18:52:43 följande:
    Vad ska jag då prata om med dig när du inte bemöter kritiken som presenteras?

Det finns ett uttryck som lyder "Lugn som en filbunke." vilket jag anspelade på tidigare men vad du förstår eller inte förstår är ganska irrelevant när du saknar bidrag i diskursen.

Hänger du här och är aktiv i stort sett varenda dag utan att ge några sakliga bidrag till diskursen så finns det bara dig och ditt beteende kvar att bemöta.

Alternativet är att du ignoreras helt och hållet, det vill säga alternativet som de flesta har valt.

Jag tycker att du ska vara glad att iallafall någon bekräftar din existens här och försöka vårda det bättre.

Oops, nu kom ett inlägg till som inte påvisar SVT/SR INTE är opartiska.
    Och ja, jag är glad att SVT/SR är opartiska, för det är bra när man granskar politiken.

Jag kan inte hjälpa dig om du inbillar dig jag är en mejeriprodukt, det är nått du får reda ut själv och inget jag kan hjälpa dig med.
    Men det ger en intressant krydda att du verkligen tror det, visste inte det var så för dig innan nu.

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?