Bitter Lemon skrev 2023-06-01 18:20:31 följande:
Partiskheten handlar inte om de politiska partierna, utan om sakfrågorna. SVT utgår från vänstervärderingar när det gäller exempelvis feminism, abort och skattefinansierade verksamheter.
Oops, nu kom ett inlägg till, och vad man inser, ja, det är att igen och YTTERLIGARE en gång till att SVT/SR förblir opartiska.
Du verkar ha det rätt tufft att nå till ditt mål med ämnet i tråden, och pratar om annat i hopp om ingen skulle märka hur du fallerar om och om igen om och om igen, vad är det par hundra ggr du fallerat med detta.
Vad var det du sade om Einstein innan och om att göra samma sak om och om igen, och inbilla sig annat resultat.
Du gör det hela tiden nu, så vad hände?
Digestive skrev 2023-06-01 21:10:28 följande:
Och jag varken nämner eller har någonting med politisk granskning att göra i tråden, så varför börjar du ljuga om det?
Varken du eller Padirac klarar av att leva upp till er egen standard. Alltid är det OK för er att göra exakt det som ni anklagar andra för. Du får tydligen ljuga och Padriac behöver tydligen inte redogöra sina källor "ordentligt" (läs: enligt hans egen standard) även om han precis har anklagat andra för att brista i det.
Aja.
klyban, jag tror inte att du förstår vad du uttrycker och lägger upp på display genom så kallad self report.
Det har ingen betydelse vad du påstår 100 gånger när du likväl landar i exempelvis extrema uttryck som att utövandet av våra demokratiska rättigheter skulle vara attacker.
Att attackera myndigheter är illegal verksamhet. I det begreppet ryms allt ifrån IT-attacker och sprängdåd till de senaste desinformationskampanjerna mot Socialtjänsten och hot. Vem som helst kan prova att Googla på sökorden "attack mot myndighet" och bekräfta att det uteslutande är illegala verksamheter som får träffar.
Och genom den skottgluggen betraktar du alltså demokratiska rättigheter som att kunna kritisera landets myndigheter - något som i själva verket borde lagföras när det inte passar dig.
Det är inte konstigt att du dagligen sitter här och försöker skjuta ner diskurs ur den skottgluggen, för det är givetvis en dygd att styra undan sådant som man upplever är samhällsattacker.
För oss som inte ser världen ur samma skottglugg så är det här en tydlig markör för ett auktoritärt sinne, klyban.
Lämna in fler självrapporter, bite. 🙂
Jag sagt hundratals ggr att jag älskar granskningen av politiken, vet inte varför du har en sådan förkärlek att lägga orden i munnen på en.
Är det för vi inte säger det DU önskar?
Dock inser jag en gång till, och det är att ytterligare en gång till misslyckas du med påvisa SVT/SR inte är opartiska.
Kanske kommer nästa inlägg?