Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

nattuw skrev 2023-04-17 23:25:32 följande:
    Tror du vi i framtiden kommer att få se en anpassning till den sittande regeringen och inlägg från vänster om hur högervriden Public Service blivit?

Opartisk är opartisk, det klarar inte den delen av politiken, det är därför de vill bekämpa SVT/SR, då de inte vill ha någon att rota i deras smutsiga affärer.

Och detta svärdet går åt båda hållen som tur är, och långt mer andra politiker än SD har fastnat i denna.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Rataxes skrev 2023-04-18 08:23:07 följande:
    En radiokanal, en tv kanal och en hemsida. Rensa sedan upp bland vänsterdrägget som befolkar redaktionerna.

Men det bästa vore 

Lägg ner.

Riv skiten.

Salta marken.
    Jo, vi vet att du är rädd för denna opartiska och objektiva granskningen av politikerna.
    KN75 skrev 2023-04-18 10:22:18 följande:
    Även om det vore så att du skulle ha rätt,
    att PS skulle vara opartiska och att de skulle vara goda och göra bra nytta för medborgare och skattebetalare, 
    även om de skulle ha ett vasst svärd som skulle gå åt båda hållen,

så finns det ändå ingen som helst grund för att det ska kosta 54 mrd kronor!!!

Någon miljon, några tiotals miljoner, några hundratals miljoner,
    eller tom några tusen miljoner kronor,
    räcker självfallet för att sköta det uppdrag de har och det skulle också räcka till att avslöja alla korrupta politiker. ALLA oavsett partifärg.

Men 54 tusen miljoner kronor är så sjukt mycket pengar så det överstiger sannolikt allas fattningsförmåga.

Hur kan du ens komma på tanken att du ska försvara detta?
    Att du försvarar detta visar med all tydlighet att du inte fattar hur mycket pengar det är.

DU ser ju vem som attackerar SVT/SR, i början körde de att det var dålgia nyheter, sen började ge sig på andra delar, och sen på senare tid har de kört din variant och pratat om summan pengar.

Men roten till allt är att de klarar inte av en opartisk granskning de allra längst ut på högern, därför komemr attackerna fortsätta och bara ändra form.
    Men slutet på dagen är det just den politiska granskningen de är rädda för.

Du är även rätt mycket oärlig när du inte adresserar ett års budget, elelr gör det mycket tydligt det är 6år.
    Och budgeten betalar dom inte allt själva, bara en sådan sak missade du.

Och sen en liten petitess, du vet om att media är dyrt att producera?
    Summan överraskar inte det minsta med denna omfattning de har och så mycket gott de gör för alla i samhället med allt de har.
    Och sure, finns en hel del jag tycker är skräp, samtidigt det som jag gillar tycker andra är skräp, det är vad public service ÄR och att allt är inte för alla.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    KN75 skrev 2023-04-18 19:02:37 följande:

Återigen sakfel av dig,
    i flera år har det diskuterats PS budget och kostnader i tråden, du har själv deltagit. Jag finner vid en snabb koll att åtminstone sedan 2019 har detta diskuterats i tråden.

Så vitt jag kan se i tråden och i verkligheten, i nutid och i historien, så är det kommunister och liknande extremister längst ut på vänsterkanten som inte klarar en opartisk granskning.

Eller kan du ge något enda sanningsenligt exempel från verkligheten på en enda  kommunistisk eller annan regim längst ut på vänsterkanten, i hela världen, nu eller i historien, som verkligen har främjat opartisk granskning?
    Ett enda exempel?

Jag har hela tiden och i flera inlägg varit mycket tydlig med att budgeten avser 6 år, jag citerar t ex mitt inlägg från i går #6606 
    PS budget sträcker sig över sex år och det förra 6-års beslutet omfattade ca 54 tusen miljoner kronor.

Nej budgeten betalar dom inte själva för det är skattebetalande medborgarna som betalar, visste du inte ens det?
    Så här står det om ANSLAGET för 2023:
    Public service-företagen anslås 9,08 miljarder kronor nästa år, en uppräkning med två procent från 2022.
    Källa: Google, public service budget
    Jag förmodar att du försöker blanda in PS intäkter, men det är en helt annan sak.
    ANSLAGET i budgeten, alltså summan av skattemedel, är 9 tusen 80 miljoner kronor för 2023.

Jag har sagt det förut, jag kan inte rå för att budgetbeslutet handlar om sex år. Om du inte gillar det så måste du ta det med de som har beslutat detta.

Jo jag vet att media är dyrt att producera. Men man får mycket får några hundra miljoner kronor, och man skulle kunna få nästan ofattbart mycket media producerat för 1 000 miljoner kronor.
    Men att PS ska ha mer än 54 tusen miljoner kronor, för att som du säger producera dyrt media, är helt enkelt fullkomligt vansinnigt.

Hur kan du ens komma på tanken att du ska försvara detta?
    Att du försvarar detta visar med all tydlighet att du inte fattar hur mycket pengar det är.

Vet inte varför du är oärlig och buntar ihop flera års budgetar, två media kostar och med all detta man får, så är det inte dyrt alls.
    Och tre allt är inte ifrån skattebetalaren eller har du missat det med?

Fyra och SVT/SR förblir opartiska även efter detta inlägg.

• klyban
    Rataxes skrev 2023-04-19 14:01:10 följande:

När en miljöpartist säger något opassande presenterar SVT honom som moderat.

Eftersom han är ond måste han vara moderat enligt redaktionen på (S)(V)T.

Alternativt blev "journalisterna" så förvirrade av att en MPare tydligen kan tvätta sig och klä sig propert att de per automatik utgick från att han var moderat.

jaja, säger den som aldrig sagt/skrivit fel någonsin!!!?

Blir det inte lite av parodi när du skriver såna här konstiga saker?

Padirac skrev 2023-04-19 18:26:31 följande:
    Det är väl någon tekniker i studion eller på redaktionen som knackar in texten som visas i rutan. Journalister har andra uppgifter..  från Cambridge Dictionary

"someone who collects and writes news stories and articles for newspapers, magazines, radio, and television"

Men ett målande exempel på hur dina inlägg är konstruerade -  journalister är (S)(V) och vänsterdrägg enligt den logik du använder.
    Rataxes skrev 2023-04-18 08:23:07 följande:
    En radiokanal, en tv kanal och en hemsida. Rensa sedan upp bland vänsterdrägget som befolkar redaktionerna.

Men det bästa vore 

Lägg ner.

Riv skiten.

Salta marken.

Jadå, vilken logik som används där är en gåta, verkar vara ett svårt hat mot vår bäste media i Sverige för opartiskhet och objektivitet.

Man kan bara fundera på vilken media som duger där, men jag gissar på att det är extremt enkelspårigt och VART ENDA inslag är riktat mot alla som inte håller med dom.

• klyban
    Hangout91 skrev 2023-04-22 09:10:36 följande:

22% tycker att SVT, SR och UR är opartiska. Resten, 78%, en förkrossande majoritet i en sådan omröstning håller dessvärre inte med.

Det intressanta är, det är när de ska påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska, då fallerar dom praktiskt taget varje gång.
    K Markatta skrev 2023-04-21 18:18:22 följande:

Bill kan väl om han vill leta efter reportage med en annan vinkel.

Din halalmat kan vara en vattenslukande miljöbov

www.svt.se/nyheter/din-semla-kan-vara-en-miljobov-mandeln-slukar-vatten-i-torkans-kalifornien

Förstamajdemonstration värre miljöbov än industrin

www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/majbrasan-en-miljobov

Nu börjar julfirandet - tre dagars fest väntar

www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/nu-borjar-eid-firandet

Ja,opartiskt, eller vad är din länkdumpning om, eller är det en gåta vad du vill ha sagt?

• klyban
    Hangout91 skrev 2023-04-22 16:02:01 följande:
    Ja, enligt dig iallafall. Men ditt smått maniska agerande att försöka försvara denna neutrala sida gör att du faller lite på ditt eget grepp. Dig går inte övertyga, men dom flesta andra anser att SVT/SR är något vänstervridna. Dina 3000 svar i tråden kommer inte ändra på det.

Utan påvisa de inte är opartiska, så är svaret självklart.

Så övertyga mig med exempel som håller, men nått säger mig att du inte är objektiv.

K Markatta skrev 2023-04-22 16:08:52 följande:
    Lite av en gåta kan det väl få vara än så länge.

Det kommer fler inlägg Glad

Så mer av nått som inte berättar nått, vad ska vi göra med det?

• klyban
    nattuw skrev 2023-04-23 20:17:03 följande:

Henrik Jönsson "DÄRFÖR ÄR SVT STATSMEDIA!" tar upp frågor som SVT och Twitter samt hur SVT väljer att vinkla inslag:

En clown källar du, betalar du också pengar till hen, för det är liksom huvudsyftet med detta nonsens.
    Mentat skrev 2023-04-23 20:44:33 följande:
    Noll sakliga argument. Bemöt det han säger i stället - om du vill tas på allvar!
    Detta är fastställt sedan länge, och just bemöta det nonsens som hen säger.

• klyban
    Mentat skrev 2023-04-24 21:54:56 följande:
    Tack, ett betydligt bättre svar än KillBills och Klybans, som båda visade att de inte är intresserade av någon diskussion. Just nu är jag på väg i säng, jag kan möjligen titta på det i morgon. Annars kanske nattuw kan göra oss båda tjänsten att leverera det du efterfrågar, det var ju trots allt han som hänvisade till HJ från början.

Vi har redan haft den diskussionen, och det slutade då med att dom började prata om annat och vägra ha en objektiv och saklig diskussion om "argumenten".

Och nått säger mig du redan vet om detta, och att du kommer antingen komma med exempel som du säger är korrekt och vägrar vara saklig, eller inget alls och sen bara fortsätta att källa den penningtiggande extrempopulisten.

Måste varna dig och denna gubbe, ska du diskutera det som fakta, så kommer du få det VÄLDIGT jobbigt.
    Dennes syfte är ett enda, och få dig att skänka pengar.

Men lycka till och hitta något som hen säger stämmer, för dessa brukar säga tvärtom mot vad fakta säger.

Men som sagt vad, har redan haft denna diskussion, och svaret var att hen säger bara nonsens.

• klyban
    Mentat skrev 2023-04-25 21:14:46 följande:
    Jag vet inte om jag skall vara imponerad eller orolig över att du tydligen har koll på vad jag kan ha skrivit för kanske åratals sedan, jag har ingen aning om vad du syftar på med att "vi har varit igenom det här".

Oavsett vilket så uppstår ju knappast en politiserad syn på PS ur intet, eller hur? Folk har haft en grund för att uppfatta PS som opartiskt om man står till vänster och partiskt om man står till höger. Jag tycker att detta är ett problem. Det finns definitivt åtminstone en stark korrelation mellan synen på PS opartiskhet och huruvida de verkligen är det även om det inte är identiska storheter.

Om det nu är så att du menar att jag inte ser opartiskt på frågan om huruvida PS är vänstervinklade eller inte så måste du ju inse att exakt samma argument kan tillämpas på din egen syn på detsamma.

Multipla ggr också, och varför gång kommer vi fram till när saklighet och objektivitet kommer på bordet, så blir deras ord till smulor.

Och de som argumenterar för det du gör, de väljer opta ut diskussionen, då de snabbt isner när vi går sakligt och objektivt, så berättar det nått de inte vill veta av och drar.

Sen gör de som du kommer tillbaka och kör samma gubbe igen, och inbillar sig vi inte glömt vilken clown det är.
    Och allt clownen är intresserad av, det är dina pengar och att du retar upp dig på det osakliga nonsenset.

Men vi vet, alla är vänstervinklade som inte håller med, detta är inget nytt, vi går inte heller på det.

Dock vad vi lärt oss av dina inlägg, det är även efter dom, så förblir SVT/SR opartiska, och visst är det intressant att det inte ändrar sig.

• klyban
    KN75 skrev 2023-05-03 23:14:01 följande:

Du har fel och du klarar inte att hantera fakta och sanningen om den inte överensstämmer med vad som uttalas i den av dig okritiskt älskade vänsterpropagandan.

Fakta är att det är flera gånger visat, bl a i den här tråden, att Public Service verkligen inte är opartiska.

Du och/eller dina egna kompisar har ju tom själva visat på exempel där PS enligt er inte är opartiska utan är högervridna!

Det är visat flera gånger bortom allt rimligt tvivel att journalister och andra som arbetar på PS inte är opartiska.
    Den som försöker påstå något annat sysslar med fake news och ren propaganda, detta oavsett hur mycket vissa ständigt försöker dölja och förneka sanningen.

Flera personer som arbetar på Public Service har visat att man struntar i att följa det uppdrag man har fått av Sveriges Riksdag och av medborgarna.

Fakta är att Public Service har upprepade gånger blivit fällda i Granskningsnämnden. 

Opartiska? Pyttsan!

En intressant sak är att inte ett enda ord du skrev påvisade ett tillfälle där SVT/SR inte varit opartiska.

Och nej, ingen säger de är ofelbara, men de rättar till sina få fel när de uppdagas.

Vi alla vet varför viss höger hatar SVT/SR, och det är endast av en enda anledning och deras politiska granskning.
    För nonsens om att de skulle vilja ha opartiskhet är bara rent svammel, då deras media de ger är ren lögnare media som säger sanna saker lika sällan som SVT/SR inte är opartiska.

Vet du vad opartiskt är?
    Och hur mycket fake news och propaganda är det, och när du inte ens klarar av att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska?

Tycker dock det är underhållande att se alla som kommer in och ropar sig hesa över SVT/SR inte är opartiska, men när det kommer till kritan så visar det sig att de fallerar varje gång.

Visst är det riktigt intressantSolig

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?