Digestive skrev 2023-05-30 18:42:16 följande:
I olika grader helt klart. Någonstans på ett spektrum mellan det ena eller det andra brukar sanningen hamna.
Personligen gissar jag på att folkets upplevelse av den svenska mediavärlden stämmer till viss del men att den bilden även förstärks av folket.
Ooops, ett inlägg till där vi ser att ingen påvisan om SVT/SR inte skulle vara opartiska.
Digestive skrev 2023-05-30 18:58:59 följande:
Och ytterligare en gång har du lyckats generera ett tillintetsägande inlägg.
Jag är säker på att även vänsterorienterade människor ingår i undersökningen och någonting annat vore ironiskt nog en partisk undersökning.
Padirac skrev 2023-05-30 17:32:55 följande:
4. Digestive har inte återgett mer än ett fragment av undersökningen och försöker dra generaliserade slutsatser om än det ena, än det andra för att hitta stöd för sin åsikt.
Vad saknas och som du menar att jag borde ha återgett?
Det kanske är så enkelt att summan av folkets upplevelse av Sveriges mediavärld inte är helt i linje med dina egna upplevelser? Möjligheten finns, Padirac, iallafall om vi tittar på undersökningar som dessa.
Det är med viss ironi som din vapenbroder menar att högern - förmodat jag - inte skulle vilja se hela verkligheten i det här fallet.
På tal om tillintetsägande, så står vi här igen med YTTERLIGARE ett inlägg till, där SVT/SR opartiskhet är intakt.
Konspirationer kommer aldrig ta plats i SVT/SR, då de är objektiva och sakliga.
Padirac skrev 2023-05-30 21:04:38 följande:
Det du väljer att kalla 'vaddera' är att
utelämna kontext. Du försöker kanske medvetet att vinkla det du presenterar så att det passar din bias och dina åsikter, eller så saknas kanske förtåelse för kontexts betydelse för förståelse av en enskild bild.
Det du kallar att inte dra förhastade slutsatser och inte ritkigt relevant är också det att utelämna kontext.
Att utelämna kontext är ett sätt att missrepresentera enskilda uppgifter och att felaktigt dra generaliserande och i detta fall vinklade slutsatser.
Jag ska inte 'vaddera' detta mer för dig utan du får själv ta reda på vad kommunikationsstrategin/metoden att utelämna kontext kallas
Metoden är för övrigt mycket populär hos alternativhögern och i SDs bruna propaganda men sprider sig till det offentliga samtalet hon SDs beivrare och samarbetspartier
Klassisk extrem populism och där de utelämnar saker pga det inte passar deras narrativ.