• föräldern

skolklass besöka asylboende

Har ett barn i lågstadiet där läraren precis informerat oss föräldrar att klassen ska besöka ett asylboende i närheten. Klassföreståndare har gått ut med mail om det finns saker eller pengar vi vill skänka. Klassen ska åka och handla julklappar till asylbarnen och sedan åka dit och lämna. Det är en jättefin tanke MEN det känns inte alls tryggt att skicka sitt lilla barn dit utan kontroll. Jag tänker på olika smittor, tbc, mrsa etc. Jag tänker också på terrorism, barnvåldtäkter och andra farhågor. För mig känns det inte alls tryggt att utan vår tillsyn släppa iväg vårt barn till en asyl förläggning med ca 150 personer i kris/traumatisering.

Är det verkligen skolans uppgift att ta med våra barn dit? Om vi vill engagera oss så är det väl ett beslut som vi ska få ta och inte en klassföreståndare?! Kan man ens opponera sig mot det här? Hur hade ni tänkt om ert lågstadiebarn skulle till ett asylboende med klassföreståndaren?

• Svar på tråden skolklass besöka asylboende
  • Anonym (anonym)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-11-22 19:01:15 följande:

Jaså?

Har en ny islam terrororganisation dykt upp eller är vi på samma spår som innan att med propaganda försöka skifta focus från islam?

Jag älskar när folk skiter i att läsa länkar man presenterar, korstågen gick ut för att försvara kristna från islams terror, står i länkat på flera ställen.

Med tanke på att våra barn är vår framtid så är det kanske inte det lämpligaste att visa dom islams terror är okey eller att utsätta dom för den.

Daesh är det namn som används för IS eftersom IS står för Islamistiska Staten och äran som stat ska inte ges till terrorister.
     Det rörde sig om krig auktoriserade av kyrkan och riktades mot folk som uppfattades vara den västliga katolska kyrkans fiender. Korståg sågs som såväl pilgrimsfärd som heligt krig beordrat av Gud via påven, i syfte att erövra Jerusalem och Heliga landet från muslimerna.
  • Anonym (Mr No)
    Nerfherder skrev 2015-11-22 19:10:47 följande:
    Hahaha

Det är större risk att vi blir träffade av en meteor innan...
    Jag tycks inte vara direkt ensam i min oro.

http://www.svd.se/manga-kanner-oro-infor-hojt-terrorhot

Var även ett reportage på SVT som vittnade om att det var betydligt färre resenärer än vanligt. Näringsidkare på Centralen har betydligt färre kunder.

Varför negligerar du terrorhotet? Anser du dig besitta högre kunskap kring hotbilden än SÄPO? För mig får du gärna ta vilka risker du vill. Det är dig och ditt liv, men när skolor mer eller mindre tvingar hela skolklasser att ta sådana här risker måste man våga säga ifrån. Det är ju trots allt våra barn det handlar om.
  • Anonym (förbannad)
    Anonym (Mr No) skrev 2015-11-22 19:14:07 följande:

Källa på det tack. På rak arm kan jag nämligen inte komma på ett enda högerextremt terrorbrott i Sverige där oskyldiga fått sätta livet till.

Faktum är ju att vi överlag varit relativt förskonade från terrorbrott i Sverige, men det är nog tyvärr på väg att ändras högst radikalt.

Eh senast jag kollade så har vi ju Trollhättan mordet där flera dog men just det sådana som dig swe ju inte sånt som nåt allvarligt eller som terrorism. För endast muslimer kan vara terrorister.
  • Anonym (Mr No)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-11-22 19:20:16 följande:

Förutom det är det rätt viktigt att anmärka vad som är historien för vissa och att andra beter sig som om tiden stod still.

Framtiden är jävlig osäker, det måste jag medge, tanken var i alla fall för nått år sen att våra barn skulle växa upp i Sveriges trygghet, inte mellanösterns våld!

Jag är också väldigt orolig. Man vågar knappt tänka på vilket samhälle våra barn tvingas växa upp i. Jag tycker vi fått ett hemskt samhälle - ett otryggt samhälle.
  • Anonym (Mr No)
    Anonym (förbannad) skrev 2015-11-22 19:24:03 följande:
    Eh senast jag kollade så har vi ju Trollhättan mordet där flera dog men just det sådana som dig swe ju inte sånt som nåt allvarligt eller som terrorism. För endast muslimer kan vara terrorister.
    Vilket bullshit! Du kan väl för sjutton inte jämföra det som en förvirrad dataspelande 20-åring med Star Wars utstyrsel gjort sig skyldig till med en världsomspännande terrororganisation som IS???!?!!

Ingen seriös människa ser skoldådet i Trollhättan som en terrorhandling. Inte morden på IKEA heller för den delen. Den stora skiljelinjen är att det inte finns någon gruppering bakom. Det finns ingen ideologi. Det finns inget högre syfte och ingen strategi.

För mig är det helt otroligt att massinvandringens förespråkare är så desperata i sin övertygelse att man tom försvarar islamistiska terrorhandlingar eller närmast negligerar dem och jämför dem med vad en psykiskt sjuk person hittar på bakom en Star Wars mask och ett svärd. Ser du inte själv det absurda i det hela eller gör du dig bara dum?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-11-22 19:24:52 följande:

Så skifta focus för att igen skönmåla våldsideologin islam.

Du länkar till wiki emot riktig forskare som har spenderat många år på att forska i historien, grattis.

Var det du som nämnde svagbegåvning i form av kunskapsbrist?

Det är oviktigt i dina ögon att vid tiden av första korståget var tre fjärdedelar av den kristna världen under islams förtryck?
    Det som skiljer oss från historiens gång är att för första gången i historien tar vi hand om volymer som invaderar oss nu, första gången i historien gör vi inget motstånd, första gången i historien behandlar vi dom bättre än våra egna.

Majoriteten av forskare är överens om att korstågen var till för att kristna de otrogna och erövra de otrognas länder.
    Så nog spelar korstågen en roll i denna terrororganisations tillväxt eftersom den hänvisar till att de ska återerövra det som gick förlorat under korstågen.
  • Anonym (förbannad)

Jo för Säpo tog fast rätt person sist

....... o du jag ska säga dig en sak åter igen att jag inte läser källhänvisningar till sidor som friatider läs mina tidigare inlägg för mig är det inte fakta utan bull shit. Å när fan har jag sagt att jag jobbar på asylboende?? Jobbar inom socialtjänsten och hur fan vet du vem jag är eller vad jag jobbat med!?

Ta dina mediciner nu du verkar ha missat en dos.

Jag anser inte att asylboenden är farlig plats att vistas på inte farligare än andra ställen då jag inte drar alla muslimer över samma kam o då jag möter flyktingar varje dag. Bra att barnen lär sig om andra kulturer och får insikt i varför folk flyr och inte bara påverkas av föräldrar som proppar dem med osanning. Bra att motverks rasism och främlingsfientlighet tidigt enligt mig så dem inte blir som dig. Folk har flytt hit och många kommer stanna antingen kan man inkludera dem i samhället eller öka klyftorna och starta inbördeskrig. Lär dig acceptera det eller sitt och utvekla schizofreni om du vill vem fan bryr sig.

• Världsmedborgare
    Anonym (Mr No) skrev 2015-11-22 19:24:54 följande:
    Jag är också väldigt orolig. Man vågar knappt tänka på vilket samhälle våra barn tvingas växa upp i. Jag tycker vi fått ett hemskt samhälle - ett otryggt samhälle.
    Om barnen känner oro, så beror det inte på samhället, utan det beror på dig som förälder, att du överför din oro till dina barn.
    Så vill du se otrygga barn, projicera din rädsla och din oro på dina barn.., barn gör inte som vi säger, dom gör som vi gör. 
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Anonym (förbannad)
    Världsmedborgare skrev 2015-11-22 19:42:18 följande:

Om barnen känner oro, så beror det inte på samhället, utan det beror på dig som förälder, att du överför din oro till dina barn.

Så vill du se otrygga barn, projicera din rädsla och din oro på dina barn.., barn gör inte som vi säger, dom gör som vi gör. 

Håller med dig!
  • Anonym (förbannad)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-11-22 19:35:25 följande:

"Jag har arbetat inom Säpo 30 år och inom polisen sedan 35 år, och jag har aldrig sett något som kommit med så stark kraft som detta. Det är ett enormt tryck på Säpo. Det kan inte fortsätta att rekryteras fler och fler, för då kan vi inte klara det till sist." ? Säpochefen Anders Thornberg."

sv.gatestoneinstitute.org/6008/islam-sverige

Jupps, våra barn bör se verklighet, eller nej, vi vuxna bör ta vårt ansvar så våra barn slipper andras verklighet!

Skrämmande att någon som dig jobbat inom säpo!!

Eller skulle kunna vara det om det låg sanning i det du sa. Tror säpo har lite bättre koll på vilka de anställer.
Svar på tråden skolklass besöka asylboende