• Anonym (Ts)

Tiggarna på Sthlms central.

Jag börjar bli rejält TRÖTT på dessa påträngande tiggare, det räcker nu!

Jag och sonen åt på McDonalds på t-centralen i Sthlm.

En tiggarkvinna gick runt och tiggde vid varje bord.

Hon stannade läääänge vid varje bord, inte frågade lite snabbt och gick vidare.

Väl framme hos oss sticker hon fram muggen precis framför näsan på mig, alltså lägger sig över bordet för att nå.

Ingen av oss sa något till henne.

Då börjar hon skrika till min son och pekade på hans pommes. Han blev rädd och tänkte ge dom till henne, men jag tog tag i dom och avbröt det hela.

Vi satt där ca 5 min till och på den korta tiden kom det fram 2 till som var lika otrevliga och påträngande.

Vad gör man när sånt här sker? Får man inte äta i fred längre?

• Svar på tråden Tiggarna på Sthlms central.
  • Nerfherder
    Anonym (mrs) skrev 2015-11-16 20:53:22 följande:

?

Jag har skrivit exakt samma fråga!
  • Anonym (mrs)
    Anonym (Ts) skrev 2015-11-16 09:51:29 följande:

På övre plan där "ringen" är, bredvid O'learys.

Och där ligger inte T-centralen utan Centralstationen där tåg mot Göteborg C,Västerås C går ifrån!!
  • Anonym (Hm)

Min brors fru äger en restaurang där tiggare ibland kommer in. Trots att hon är född och uppvuxen i Kina vågar hon inte köra ut dom då hon är rädd för att bli kallad rasist och att det skall bli någon typ av dålig publicitet i tidningarna.

• Anonym (***)
    Anonym (Hm) skrev 2015-11-16 22:20:04 följande:

Min brors fru äger en restaurang där tiggare ibland kommer in. Trots att hon är född och uppvuxen i Kina vågar hon inte köra ut dom då hon är rädd för att bli kallad rasist och att det skall bli någon typ av dålig publicitet i tidningarna.

Ja, vågar man inte anmäla sådant, då får man skylla sig själv.

Man blir inte kallad rasist för att man inte vill ha tiggare i sin restaurang, det är något SD hittat på. Men det är bekvämt att dra på offerkoftan, så slipper man själv agera.

• Anonym (c)
    Anonym (***) skrev 2015-11-16 22:36:01 följande:

Man blir inte kallad rasist för att man inte vill ha tiggare i sin restaurang, det är något SD hittat på. Men det är bekvämt att dra på offerkoftan, så slipper man själv agera.
    det krävs ju bara att någon tar fram telefonen och filmar och lägger ut på facebook så är drevet igång.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (mrs) skrev 2015-11-17 07:24:40 följande:

Jag har hyfsad koll på Stockholm fast att jag bor i ett samhälle en bit därifrån.

Jag kan undra hur stor koll du har på Stockholm som inte förstår att T-centralen och Centralstationen inte är samma plats?

Du kan börja med att läsa RUBRIKEN!

Sedan kan du (som redan läst alla mina inlägg) läsa om INLÄGG 32, långsamt och sakta högt för dig själv så kanske även du förstår vad det är du läser?

Jag har även vid flera tillfällen skrivit att vi var stressade och skulle med ett tåg, därav sa jag inget till personalen.
  • Anonym (mrs)
    Anonym (Ts) skrev 2015-11-17 07:41:46 följande:

Du kan börja med att läsa RUBRIKEN!

Sedan kan du (som redan läst alla mina inlägg) läsa om INLÄGG 32, långsamt och sakta högt för dig själv så kanske även du förstår vad det är du läser?

Jag har även vid flera tillfällen skrivit att vi var stressade och skulle med ett tåg, därav sa jag inget till personalen.

Fast rubriken i trådstarten är en aning missvisande i och med du sen skriver i dina inlägg i tråden att McDonalds bredvid O'learys ligger vid T-centralen och inte vid Centralstationen (trots påpekande om det)

Men vad är ditt syfte med tråden?
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (***) skrev 2015-11-16 22:36:01 följande:

Jag drar mig till minnes en ICA-handlare som fick löpa gatlopp i den lokala pressen för att han informerade på romani att de inte växlade pengar i kassan. De växlade ingens pengar, men det var bara tiggarna som försökte få påsar med pengar växlade och därför tyckte han att det var smartare att informera på deras språk än på svenska.
  • Nerfherder

Rätt intressant hur en del tänker, de har inte tid att tilkalla personal för att bli av med en tiggare, däremot har de tid att sitta och gnälla på internet över det "hemska" som inträffat.

• annananonym
    Nerfherder skrev 2015-11-17 08:27:46 följande:

Rätt intressant hur en del tänker, de har inte tid att tilkalla personal för att bli av med en tiggare, däremot har de tid att sitta och gnälla på internet över det "hemska" som inträffat.

Kanske finns gott om tid när man sitter på tåget efter händelsen och reflekterar över saken. Drömmer
Svar på tråden Tiggarna på Sthlms central.