• Anonym (Ts)

Tiggarna på Sthlms central.

Jag börjar bli rejält TRÖTT på dessa påträngande tiggare, det räcker nu!

Jag och sonen åt på McDonalds på t-centralen i Sthlm.

En tiggarkvinna gick runt och tiggde vid varje bord.

Hon stannade läääänge vid varje bord, inte frågade lite snabbt och gick vidare.

Väl framme hos oss sticker hon fram muggen precis framför näsan på mig, alltså lägger sig över bordet för att nå.

Ingen av oss sa något till henne.

Då börjar hon skrika till min son och pekade på hans pommes. Han blev rädd och tänkte ge dom till henne, men jag tog tag i dom och avbröt det hela.

Vi satt där ca 5 min till och på den korta tiden kom det fram 2 till som var lika otrevliga och påträngande.

Vad gör man när sånt här sker? Får man inte äta i fred längre?

• Svar på tråden Tiggarna på Sthlms central.
  • Nerfherder
    PGA skrev 2015-11-16 08:39:44 följande:

Nej, och därför har vi drivor av tiggare i våra städer. Jag antar att du tycker att det är trevligt.

Trevligt, det vet jag inte om jag tycker. Men jag ser de som människor, ist för tiggare.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Oline) skrev 2015-11-16 09:57:43 följande:
    Då är du inte på T-Centralen.

Märkligt att alla såna här "hemska tiggare"-trådar skrivs av så extremt okunniga personer.

SD bevisar återigen sin kunskapsnivå...

Men SUCK!  - På CENTRALSTATIONEN !!!!

Är född och uppvuxen 5 min från centralen så jag har i hela mitt 40+ liv kallat hela centralen för t-centralen! För mig och alla jag känner heter det t-centralen oavsett var man befinner sig!

Hur du kan få detta till att vara SD propaganda bevisar inget annat än Din brist på intelligens!
  • Anonym (Ts)

Märkligt att alla såna här "hemska tiggare"-trådar skrivs av så extremt okunniga personer.

Läs rubriken!
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Ts) skrev 2015-11-15 17:07:23 följande:

Jag börjar bli rejält TRÖTT på dessa påträngande tiggare, det räcker nu!

Jag och sonen åt på McDonalds på t-centralen i Sthlm.

En tiggarkvinna gick runt och tiggde vid varje bord.

Hon stannade läääänge vid varje bord, inte frågade lite snabbt och gick vidare.

Väl framme hos oss sticker hon fram muggen precis framför näsan på mig, alltså lägger sig över bordet för att nå.

Ingen av oss sa något till henne.

Då börjar hon skrika till min son och pekade på hans pommes. Han blev rädd och tänkte ge dom till henne, men jag tog tag i dom och avbröt det hela.

Vi satt där ca 5 min till och på den korta tiden kom det fram 2 till som var lika otrevliga och påträngande.

Vad gör man när sånt här sker? Får man inte äta i fred längre?

De är lite som duvor med andra ord...

Det enda man kan göra är att inte ge dem något.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Vidrigt) skrev 2015-11-15 17:09:29 följande:

Visst är det äckligt! Häromdagen kom det tom in en inne på ett cafe i hornstull. Att dom ens får gå runt och störa betalande gäster

I det fallet har personalen på caféet rätt att köra ut dem, och det borde de göra!
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (H) skrev 2015-11-16 01:40:55 följande:

Ja guuuuuud vad synd det är om oss västerlänningar som vill sitta och frossa på McDonalds i fred! Det måste ha varit extremt traumatiskt för er att se en lidande och svältande människa.

De är inte i Sverige för att de svälter.
  • Anonym (Kanske)

Vad får dig att tro att TS röstar på SD? SD fick 13% i valet. Det är betydligt fler än så som är emot tiggeriet. Jag skulle aldrig i livet rösta på SD men jag är också emot det.
  • nevermind
    Anonym (Ts) skrev 2015-11-15 17:13:39 följande:
    Ja det är vidrigt och störande som f*n. Även McDonalds är en restaurang med betalande gäster som inte vill bli störda!

Sonen tyckte killen som kom efter borde sälja sina svindyra Nike-sneakers om han är i behov av pengar.

Vi hade precis varit och provat såna skor på honom men JAG har inte råd!
    Där avslöjade du dig...
  • Anonym (Ts)
    nevermind skrev 2015-11-16 11:21:06 följande:
    Där avslöjade du dig...

Vad avslöjade jag? Att killen hade dyra skor? Att jag inte har råd med såna skor?

Det var ett par NIke air i prisklass runt 1000 kr. Jag kollade inte in skorna, men min son som verkligen vill ha och behöver nya sneakers kollade in dom. Jag vände mig om när sonen kommenterade skorna.

Vad exakt var det jag avslöjade? Fattar verkligen inte vad du menar.
Svar på tråden Tiggarna på Sthlms central.