• Anonym (Ts)

Tiggarna på Sthlms central.

Jag börjar bli rejält TRÖTT på dessa påträngande tiggare, det räcker nu!

Jag och sonen åt på McDonalds på t-centralen i Sthlm.

En tiggarkvinna gick runt och tiggde vid varje bord.

Hon stannade läääänge vid varje bord, inte frågade lite snabbt och gick vidare.

Väl framme hos oss sticker hon fram muggen precis framför näsan på mig, alltså lägger sig över bordet för att nå.

Ingen av oss sa något till henne.

Då börjar hon skrika till min son och pekade på hans pommes. Han blev rädd och tänkte ge dom till henne, men jag tog tag i dom och avbröt det hela.

Vi satt där ca 5 min till och på den korta tiden kom det fram 2 till som var lika otrevliga och påträngande.

Vad gör man när sånt här sker? Får man inte äta i fred längre?

• Svar på tråden Tiggarna på Sthlms central.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Z) skrev 2015-11-16 11:19:30 följande:

SD-fejktråd.

På vilket sätt?
    När ska folk fatta att inte bara SD:are ogillar tiggeriet?
  • Nerfherder
    Anonym (Kanske) skrev 2015-11-16 11:53:40 följande:

På vilket sätt?

När ska folk fatta att inte bara SD:are ogillar tiggeriet?

Det är inte alla som gör så många tiggartrådar som du.
  • Anonym (Kanske)
    Nerfherder skrev 2015-11-16 11:57:30 följande:
    Det är inte alla som gör så många tiggartrådar som du.
    Jag har aldrig startat en enda tiggartråd.
  • Anonym (krass)
    Anonym (Kanske) skrev 2015-11-16 10:45:09 följande:
    I det fallet har personalen på caféet rätt att köra ut dem, och det borde de göra!
    Och de har ju vakter som borde säga ifrån.
  • smulpaj01
    Anonym (krass) skrev 2015-11-16 13:47:00 följande:
    Och de har ju vakter som borde säga ifrån.

Va? Vilka cafeér har vakter?
  • ica
    smulpaj01 skrev 2015-11-16 14:08:52 följande:

Va? Vilka cafeér har vakter?
    Centralen har ju vakter som patrullerar.
  • Anonym (Fy)

En tiggare kom fram till min syster som tyckte att hon kunde plocka ut pengar från bankomaten och förföljde henne en bra bit...

När ska folk inse att dessa tiggare vill inte integrera sig i samhället utan vill sitta och tigga, annars hade dom inte suttit där...

• Anonym (greger larsson)

Jag hade gått till personalen och krävt pengarna tillbaka för störd matro. Det är deras restaurang, deras gäster, de har all rätt att avhysa dem och tycker det borde ligga i deras intresse då de ju riskerar förlora kunder.

Springer det in uteliggare i nån affär eller restaurang så blir de snabbt utkörda, men tiggare som jag undrar ens har behov av tiggeriet (de vill ju inte ta emot mat, gav en kvinna en bit av min lunchmacka en gång som hon slängde i backen... tack så jävla mycket...) de får gå in överallt och bete sig.

Skulle en svensk springa in och tigga pengar på McDonalds då skulle man se på fan att polis eller väktare kom dit och slängde personen i marken och slänga på handbojor för "störande av ordningen"...

Skillnad på folk vet du...

• Nerfherder
    Anonym (Fy) skrev 2015-11-16 14:53:48 följande:

En tiggare kom fram till min syster som tyckte att hon kunde plocka ut pengar från bankomaten och förföljde henne en bra bit...

När ska folk inse att dessa tiggare vill inte integrera sig i samhället utan vill sitta och tigga, annars hade dom inte suttit där...

Idag tittade en tiggare på mig. Det var skjämmande...

(SUCK)
  • annananonym
    ica skrev 2015-11-16 14:12:43 följande:
    Centralen har ju vakter som patrullerar.
    Ja, men inlägget syftade på ett café vid hornstull och där finns med största sannolikhet inga vakter!
Svar på tråden Tiggarna på Sthlms central.