Inlägg från: Nerfherder |Visa alla inlägg
  • Nerfherder

Tiggarna på Sthlms central.

TS, varför tillkallade du inte mcdonaldspersonal?

• Nerfherder
    PGA skrev 2015-11-16 08:32:42 följande:

Det är bara att förbjuda tiggeri och kasta ut skiten ur landet. De har inget här att göra.

Synd att så många svenskar är så naiva. Det är därför det ser ut som ts beskriver.

Alla ser inte världen på samma sätt som dig...
  • Nerfherder
    PGA skrev 2015-11-16 08:39:44 följande:

Nej, och därför har vi drivor av tiggare i våra städer. Jag antar att du tycker att det är trevligt.

Trevligt, det vet jag inte om jag tycker. Men jag ser de som människor, ist för tiggare.
  • Nerfherder
    Anonym (Kanske) skrev 2015-11-16 11:53:40 följande:

På vilket sätt?

När ska folk fatta att inte bara SD:are ogillar tiggeriet?

Det är inte alla som gör så många tiggartrådar som du.
  • Nerfherder
    Anonym (Fy) skrev 2015-11-16 14:53:48 följande:

En tiggare kom fram till min syster som tyckte att hon kunde plocka ut pengar från bankomaten och förföljde henne en bra bit...

När ska folk inse att dessa tiggare vill inte integrera sig i samhället utan vill sitta och tigga, annars hade dom inte suttit där...

Idag tittade en tiggare på mig. Det var skjämmande...

(SUCK)
  • Nerfherder
    seriösanvändare skrev 2015-11-16 18:31:05 följande:

Om de svalt de inte ens kunna att ta sig till Sverige.

De är fattiga ja, men de svälter inte.

Och på restauranger eller caféer får de inte tigga, så säg till personalen nästa gång TS. Ingen ska behöva bli ofredad när h*n sitter och äter.

Precis, så jag undrar varför TS inte tillkallade personal
  • Nerfherder
    Anonym (Ts) skrev 2015-11-16 19:02:41 följande:

Jag har skrivit om det upprepade gånger i tråden, LÄS människa!

Jaha, men du hade ju blivit av med tiggaren om du gjort det. Vad vill du annars diskutera, hur hämska tiggarna är?
  • Nerfherder
    Anonym (Fy) skrev 2015-11-16 20:35:45 följande:

Du är inne i varje tråd o kritiserar varje inlägg utan att komma med nått... Seriöst gå vidare utan att passera gå...

Nopes
  • Nerfherder

[quote=76011211][quote-nick]Anonym (mrs) skrev 2015-11-16 20:42:54 följande:[/quote-nick][/quote]

Hahaha

• Nerfherder
    Anonym (mrs) skrev 2015-11-16 20:48:45 följande:

Och du hade inte alls möjlighet att tillkalla personal innan hon blev för påslagen?

Eller kom hon flygandes från ingenstans?

TS har ju flera gånger skrivit detta i tråden, läs!
  • Nerfherder
    Anonym (mrs) skrev 2015-11-16 20:53:22 följande:

?

Jag har skrivit exakt samma fråga!
  • Nerfherder

Rätt intressant hur en del tänker, de har inte tid att tilkalla personal för att bli av med en tiggare, däremot har de tid att sitta och gnälla på internet över det "hemska" som inträffat.

• Nerfherder
    annananonym skrev 2015-11-17 08:31:42 följande:

Kanske finns gott om tid när man sitter på tåget efter händelsen och reflekterar över saken.

Det var ju verkligen en hemsk traumatiserande händelse, eller hur...
  • Nerfherder
    HenryIronstead skrev 2015-11-17 14:53:15 följande:
    Varför skulle vi Stockholmare säga så? T-centralen är typ perrongerna och uppgångarna mot Åhléns och plattan och del av uppgången till pendeltågen, fast jag tycker det blir Centralstationen när man passerar gränsen och butikerna börjar. Centralstationen är själva stora ytan dit folk går till tågen. Sen finns en till del, där bussarna går, men jag säger Wtc eller World trade center om det.

Som stockholmare nästan hela livet, så skulle jag aldrig göra upp om träff på en så luddig plats, utan vara mer precis.
    Även jag är stockholmare hela livet, och har aldrig sagt så.
Svar på tråden Tiggarna på Sthlms central.