• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Lilla Luna skrev 2016-01-18 12:11:07 följande:

Hoppas!

Jag tog ett test igår. Blankt. BIM+4/+5. Inget än... Har inga fler test. Ger typ upp. Kan ha haft äl runt 5-6/1 men då är det ingen idé att hoppas om äl var så sen. Hade liksom sex runt 29/12 så... Får väl se om mensen kommer på onsdag eller torsdag då så jag kan börja om... Men då blir det paus från fl. blir så deprimerad av alla som försöker och har en sambo som är taggad. Min han vill bara köra när han har lust, och det är så sällan så det är pinsamt.

Spermierna lever ju i några dagar så det är ju inte helt omöjligt.

Förstår att det är trist att din sambo har blivit lite mer avig på tanken av bebis. Det kanske är bra att ni pausar med bebis tillverkningen tills ni är på samma spår. Hoppas allt blir bra och att det går över med tiden . <3
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-01-19 12:08:05 följande:

Bebis vill han ha men han har liksom ingen sexlust mitt i allt.. Hur han nu tänkt att vi ska få barn då... Tror inte spermier lever 7-8 dagar. :( men ingen mens än...

Från 1177 "Spermierna, sädescellerna, är ofta befruktningsdugliga i fem dagar efter samlag. Det betyder att spermierna kan stanna kvar i slidan och befrukta ägg under flera dagar efter samlag. Men tiden kan variera något. Enstaka spermier överlever upp till sju dagar, medan andra bara klarar sig en kortare tid. Detta beror på egenskaper hos spermien, förhållandena i slidan och livmodertappens sekret."

Ja du, det blir ju svårt att få bebisar gjorda om han inte är sugen :/ Är det så att han känner sig pressad över att "leverera" ?
  • arh
    Mia95 skrev 2016-01-19 21:04:57 följande:

Bim imorgon, tog två olika sorters test imorse, FETnegativt på båda...läcker fortfarande råmjölk...brösten är som sprängfyllda Pamela bomber (sambon är glad åtminstone) och jag stupar snart av trötthet.. 

Aja, väntar ett par dagar och testar igen om inte mensen kommer innan dess..känns dock inte som den är på g, har inte dom vanliga "innan mensen flytningarna" som jag brukar ha.. 

Du kanske bara har lågt med hormoner så inte testerna känner av :/
  • arh
    Inkeddoll skrev 2016-01-20 00:20:00 följande:

Hej hoppar in i denna tråden. Jag är 23 år och killen är 29 år. Vi planerar att skaffa barn om ca 1 år. Vi båda vill ha barn men känner att vi vill ha en hel del pengar sparat tills då vi börjar försöka så de är klart då. Vi känner att de är en trygghet att ha en bra buffert då de kostar en hel del. Beroende på hur lång tid de tar att spara ihop summan så kan de ju bli att vi börjar försöka innan ett år har gått. Vi bor i en 2a , vi kollar lite efter större lägenhet. Men vi trivs i denna lägenheten och de är en ganska billig hyra så man har ju mer pengar över till annat och sparande. Och de skulle ju funka att bo här även med en bebis , några månaderna iallafall. Sen behöver man ju större lägenhet då man vill att barnet ska ha ett rum.

Jag äter ppiller neovletta nu och har gjort de sen jag var 15 år. Så de kan nog ta ett tag innan man blir gravid med tanke på att jag ätit dom så länge.

Hej och välkommen :)
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-01-20 12:01:41 följande:

Ingen mens än. Vart är den? Känns inte som att den är på g heller, men det gjorde det förra veckan. Känner mig så förvirrad...

Nä, vi pratade om det igår och han vet inte heller vad det beror på. Kanske undermedvetet. Får pausa härifrån och försöka stänga av hjärnan lite så kanske det går bättre?

Konstigt att den inte kommer. Trist att du tänker pausa härifrån också men förstår ju såklart att det är jobbigt. Hoppas allt löser sig :)
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-01-20 21:23:08 följande:
    Jag älskar dock att vara här inne och läsa. Förut gick jag in flera gånger om dagen, varje dag! Men nu har jag börjat trappa ner, blir ju ett beroende, haha! Så nu kan det gå någon dag emellan ibland. Men känner själv att jag blir liiite stressad av allt med BIM och alla BIM-trådar. Den här tråden hänger jag nog kvar i, mer avslappnat här! Så måste jag ju heja på er andra! :D
    Ja visst blir det som ett litet beroende, speciellt i början för mig. Nu är det lugnare hehe. Men om du får för dig att även pausa här så hoppas jag att du kommer tillbaka till oss :))
  • arh

Börjar ana att någonting händer med min kropp. Har haft smått ömma bröst hela veckan och blivit genuint förstörd/ledsen över små saker.
    1a gången då min sambo missat min förfrågan om att han skulle köpa hem en semla, ville verkligen ha en..
    2a gången då jag upptäckte att pulvermosen var slut när jag behövde den.
    Idag på jobbet när jag pratade med min sambo om att jag trodde jag tappat min förlovningsring men han berättade att jag glömt den hemma.

Min sambo tycker det är väldigt roligt såklart att jag brutit ihop över små saker.. Jaja, vill inte hoppas för mycket såklart men det är ju lite suspekt, brukar inte vara värst blödig

• arh
    obalanserad skrev 2016-01-23 19:20:47 följande:
    Jag var gravid innan, för ett år sen ungefär men fick missfall. Känner väl igen de du skriver, jag ville ha vattenmelon men min pojkvän glömde köpa hem det så jag satt och grät flera timmar. Sen när han köpte den så åt jag upp hela sen spydde jag ;) hade även sjuk craving på lök.
    När har du beräknad mens?
    Har beräknad mens om ca 7dagar enligt appen, tidigare tror jag. Så det är ju väldigt tidigt, har även haft smått värk till och från idag och igår. Enligt appen hade jag äl, den 16e men är rätt säker att jag hade det den 12e. Oavsett så har jag inte missat den men sen är ju frågan om det fäster osv. Mitt godis begär har varit mycket mer, nu kan jag äta hela dagarna nästan.. Visst har jag alltid varit en godisråtta men inte såhär mycket men det kan ju vara hjärnan också som spelar spel.
  • arh

Antingen så har jag en nidblödning eller så är mensen på gång.. Lite blod i morse på papperet. Vågar inte hoppas på något idag känner jag

• arh
    Jennymariaa skrev 2016-01-25 11:30:17 följande:
    Hoppas på nidblödning! Den kan vara lika länge som mensen fast betydlig mindre blödning :D
    Sist det visade sig såhär kom mensen, 1 vecka för tidigt än vanligt så jag tror att jag fick något slags missfall i samband med att ägget höll på att fästa, men jag håller tummarna för denna gång och att mensen håller sig borta, för även denna gång är det tidigare än beräknad mens
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar