• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Berättade för sambon här ikväll med en liten supriselåda som stod i hallen med ljus omkring, samt stickan i. Han vart jätteglad men förvånad över att jag lyckats hålla mig från att berätta på hela dagen :)

• arh
    Lilla Luna skrev 2016-02-26 20:01:31 följande:
    Vore superkul att följas åt! Älskar lådan. Vill berätta så också,men först vill jag få positivt på cb plus eller digitala. Syns knappt på bild liksom.
    Ser tyvärr inget streck :/ men huvudsaken är ju att du ser det :)
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-02-26 21:19:35 följande:
    Det vill liksom inte fastna på bild. Tog ett test nyss. Rosa svagt streck. Inte kissat på 2h. Druckit en del vatten. Ååh,vill få ett tydligt plus snart.
    Det är nog bäst att du tar det imorgonbitti när det gått fler timmar och är starkare. Hade du bim idag? 
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-02-26 21:57:33 följande:
    Bim någonstans söndag-tisdag. Så det är tidigt. Jag ska ta ett test imorgon men väntar mig ett blankt eller svagt. Vågar intelita på det riktigt fören jag får ett tydligt. :)
    Jag testade negativt i måndag då jag trodde det var 4 dagar kvar till bim och testet hade 56% chans att visa graviditet. Jag hade såklart kollat fel en dag på bim vilket gjorde chansen ännu mindre att jag skulle testa positivt då men idag kom det på riktiga bim. :) håller tummarna för dig :)
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-02-27 06:59:21 följande:
    Så ser det ut här på FL. Men är liksom väldigt tydligt. Skickade en bild till en vän och hon såg direkt.
    konstigt :/ kanske du ska prova lägga in den med ett filter på? Jag tog ett nytt test idag bara för att göra mig själv säker och det visade ett starkare plus, hoppas att det gör det samma för dig på måndag :) men som jag tänkte igår, ett plus är alltid ett plus men du kanske bara är låg i hormonen :)
  • arh

Berättade för mamma och svärmor idag med en liten ask. Drog linen "Vi var på birsta idag och handlade, också hittade vi det här som bara skrek ditt namn"
    Mammas reaktion var: Åhh. Åhh. Hur visste du att jag var med barn haha och sen jätteglad och kramades
    Svärmors reaktion: Blev så glad att hon började gråta och tappade alla ord.

Vart minst sagt en väldigt bra dag med positiva reaktioner trots vår unga ålder :)

• arh
    Lilla Luna skrev 2016-02-27 20:40:39 följande:

Men så fint! Ska åka in på Birsta till nästa helg och knåpa ihop något fint så jag kan berätta för familjen och så.

Grattis föresten! Hoppas att det blir lyckat :)
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-02-29 11:55:39 följande:
    Stal din idé och köpte lite kläder och packade i en låda. Sambon ska få det tillsammans med ett digitalt senare i veckan. Just nu jobbar vi om varandra. :) såg nu att vi köpt samma boddys från H&M, tyckte det var svårt att hitta neutrala kläder... Blev tre boddys, ett par byxor och två par strumpor. Har suttit och granskat kläderna länge. Så små. Hoppas han blir glad! Kanske chockad först, haha! Han har ju noll koll på det här med BIM. :)
    Ja precis, det är ju mest grått vitt och beige-liknande färger som är mest neutrala men samtidigt dom som jag iallafall tycker är finast :) Hoppas att han blir glad! Hoppas att det går bra för både dig och mig för då har vi ju bf så nära, och bor så nära varandra :)
  • arh

Idag går jag in i Vecka 6 i min app så står det att embryot "lillabebis" som jag säger, att denna veckan börjar dens hjärta att slå av egen kraft som inte ens är större än ett vallmofrö. Det är jättehäftigt enligt mig att min lillabebis denna vecka blir levande :)

Jag mår iallafall jättebra, skrämmande bra, det känns som att det är för bra för att vara sant. I och med att det är så tidigt så är jag ju lite orolig att något ska bli fel men jag försöker inte tänka på det allt för mycket iallafall.

Dom enda symptomen jag har är uppsvälld mage och ömma bröst, inte mycket mer än så och jag hoppas att jag slipper illamåendet :)

• arh
    Lilla Luna skrev 2016-02-29 21:17:20 följande:
    Han stirradei lådan länge. Sen frågade han om det var på riktigt innan han började gråta. Tror han grät fyra gånger. Varje gång han såg kläderna.

Har tid för inskrivnining på mvc på torsdag. Allt blev helt plötsligt på riktigt.
    Senare i veckan sa du ju ;) vad kul att han blev så glad. Jag bytte vc idag och ska kontakta barnmorskan imorgon för inskrivning :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar