• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Lilla Luna skrev 2016-03-03 21:18:00 följande:
    Kattlådan har vi delat på tills nu, haha. Hoppas han håller rutinen uppe sen. ;)

Bf 5/11 om jag går efter äl. :)
    Okej enligt min app så har jag bf 30/10 :)
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-03-03 21:22:10 följande:

Så, besök hos bm idag. Började med att vi missförstått varandra om platsen så jag fick köra rally till Sundsvall, men skulle ju ändå dit senare. :)

Vi gick igenom lite kost, vardagsmotion och såna saker. Mitt mående. Bokade in inskrivning i april. Pratade lite om KUB vilket vi får göra för 2500kr eftersom jag är under 35år. Dokumenterade min vikt och lite frågor om vart min familj bor, hur jag jobbar och sånt. Smågrejer. Lite info om vad som komma skall med kurser och sånt. Trevligt möte men nu återstår den långa väntan till inskrivning och sen till UL i v.18-20.

Ja visst är det så att timrå har samarbete med din barnmorska i stan eller vad dom heter? Men då kanske det inte är så nödvändigt att sambon följer med egentligen, han jobbar ju den dagen jag ska iväg.

Ja det är så jäkla länge till vecka 18, jag vill göra tidigt ul men jag vet inte vart man kan vända sig :/
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-03-04 12:07:51 följande:

Bättre att han är med de andra gångerna kanske, typ vid ul och sånt. :) ja, går hos Din barnmorska. Funderar på om man kan boka in tidigt ul någon annanstans? Frågade om man kunde bokat ett sånt och betala men det gick inte.. Vet inte vilka privata möjligheter som finns här.

Enligt bm har jag bo 28/10 så vi ligger ju nära varandra! Vi måste ses något framöver och jämföra symptom och prata bebis. :) förvånar mig inte om liten vill komma ut tidigare, jag och mina syskon är alla födda tidigt, allt från 1v tidigt till 1mån.

Ja absolut! Jag vill gärna träffas både innan och efter bebis, kanske shoppa lite och så :)

Ja jag vill också gärna göra tidigt ul och har ingen aning om vart jag ska vända mig. Jag är ju så orolig. Hade aldrig trott att jag skulle vara så här orolig men det är väl just för att jag mår så bra (att det känns som att det är för bra för att vara sant) och just för att det är så tidigt i graviditeten. :/
  • arh

Vaknar upp, får för mig att det är måndag och tänker yes, jag har klarat mig till vecka 7. Inser att det är lördag och jag är kvar i vecka 6.. Vecka 6 har varit såååå seg :/ men nu är det bara idag och imorgon kvar av den här vecka och varje dag känns som en seger :)

• arh
    Emmissara skrev 2016-03-05 09:20:54 följande:

Vad tror ni? Är de en stegring från igår?

Definitivt tydligare än gårdagen :)
  • arh
    Lilla Luna skrev 2016-03-05 10:26:00 följande:
    Går jag efter sista mensen så är jag i v.7 nu. 6+0 idag. Vad tiden går segt!
    I Sverige går man ju efter första dagen i sista mensen så det är ju mycket troligt att du är i vecka 7 i och med att din bf är 28e och min bf är 30e och idag är vecka 6, 5+5 :)

Har du laddat ner appen gravid och baby? Den är jättebra :)
  • arh
    Emmissara skrev 2016-03-05 09:48:06 följande:
    aa ja tycker de också, ååå :D börjar bli lite lugnare nu, och ja börjar tro på att ja faktiskt kan vara gravid
    Ta ett lite dyrare test här i dagarna för att vara säker :)
  • arh
    Emmissara skrev 2016-03-05 13:31:28 följande:

Ja jag förstå hur man räknar, men de sa att snöigt vad bm kommer fram till så är jag i vecka.... Tänkte då om ni visste att de räknar med en standardcykel på 28 dagar? De känns ju jättekonstigt isf då många har längre eller kortare cyklar och längre eller kortare lutealfas än 14 dagar

I sverige räknar man med att en standard cykel är 28dagar om du har annat så tycker jag att du ska gå ifrån dagen du hade din äl om det skiljer mer än 14 dagar. Jag har däremot nästan alltid äl 14 dagar efter mens +- någon dag så jag räknar iallafall med standard cykel och från sista mensens första dag :) jag tror däremot att man i appen kunde välja hur ens cykel ser (ungefär hur lång den brukar vara) ut så du kan få till det där om vilken vecka du är i men jag är inte säker :)
  • arh
    Emmissara skrev 2016-03-06 10:50:56 följande:

Tog detta nyss och skakar fortfarande. Vi har fortfarande gäster här hemma så när de har åkt så får maken den glada nyheten

Grattis! :)
  • arh
    obalanserad skrev 2016-03-07 00:49:43 följande:

Här kom mensen igår så bara försöka igen nästa ägglossning :/

Aj då, bättre lycka nästa månad :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar