• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • lillverra

Lider verkligen med er som bara försöker och försöker men inte blir gravida. Tar verkligen på ens psyke. Jag tror bara man ska försöka koppla bort fml och slappna av och inte tänka. Det gjorde jag nu inför fjärde försöket. Var bara inne här och skrev enstaka gånger. Med dottern tog det tre försök. Men även haft en graviditet 2011 som sluta i abort. Den graviditeten tog 13 månader och det tog så på psyket att när det väl tog sig så mådde jag allt för dåligt för att behålla fröet. Så jag vet hur jobbigt det kan vara. . Jag vill bara vara i vecka 13 nu så man kan börja berätta för nära och kära.

• Cfmilla
    lillverra skrev 2016-01-15 16:06:07 följande:

Lider verkligen med er som bara försöker och försöker men inte blir gravida. Tar verkligen på ens psyke. Jag tror bara man ska försöka koppla bort fml och slappna av och inte tänka. Det gjorde jag nu inför fjärde försöket. Var bara inne här och skrev enstaka gånger. Med dottern tog det tre försök. Men även haft en graviditet 2011 som sluta i abort. Den graviditeten tog 13 månader och det tog så på psyket att när det väl tog sig så mådde jag allt för dåligt för att behålla fröet. Så jag vet hur jobbigt det kan vara. . Jag vill bara vara i vecka 13 nu så man kan börja berätta för nära och kära.

Tack för att du berättar! Och tack för vänliga ord, har iof bara försökt sedan oktober och vet att det är många som försökt väldigt mycket längre men det är jobbigt hur som. Har två aborter i bagaget som gnager, då bara råkade jag. Min syster har aldrig haft svårt att bli gravid första försöket på båda. Så det är klart att det frestar på.

Vilken vecka är du i nu?
  • strongisthenewme
    Cfmilla skrev 2016-01-15 15:10:36 följande:
    Usch jag förstår dig!! jag vet inte när du kan testa, kolla om några dagar. Du ska se att du har ett pyre där inne!
    Tack för peppen! Den behövs verkligen för att hålla hoppet uppe :)
  • hittanyttid
    Kstadtjej87 skrev 2016-01-15 07:11:09 följande:
    Ja håller den på att hoppas som din gör så hade jag med testat. Jag kan känna att mensen va mer sparsam först sen kom de igen och lite mindre och mer igen. Håller timmarna för dig Fian88
    Hej, jag hoppar in här.
    Jag hade BIM i måndags men fick istället först pyttelite mens (?) i tisdags för att sedan har riktigt mycket i både ons+tors. Men idag inget. Har fortfarande konstig känsla i kroppen och hoppas verkligen på ett plus. Min basaltemperatur har inte heller sjunkit förrän lite idag.
    Testade mig i tisdags och fick negativt svar. Kan det bero på att det gick för kort tid från senaste gången jag kissade, säkert bara en-två timmar?
    Vad tror ni, gravid eller inte?
  • HCS
    Agge83 skrev 2016-01-15 11:59:04 följande:
    Imorn om allt stämmer... Fick ju den där blodblandade flytningen på äl+8 o sen har tempen gått rätt upp tills i förrgår, sen ner fast inte under strecket, legat samma i 3 dagar, skall köpa ett early test å göra imorn bitti, är det neg så blir jag så besviken. Haft sån grym mensvärk å ömma bröst, fått massa finnar överallt, mått illa på morgonen, trött som det värsta, kaffet har smakat blä,trodde faktkskt att det var positivt idag.. Men nope.. Hjärnan spelar väl ett spratt ordentligt denna månaden..

Hur går det för dig?
    Håller tummarna för dig! Vad var det för test idag? Låter ju iaf lovande för dig! :)

Jag vet ärligt talat inte alls, mer än att jag inte fått mens egentligen.. FF har prickat in äl som i måndags men jag köper inte det riktigt då min temp brukar vara mycket lägre vid äl. Snarare den 5e el 7e om det nu inte var på nyår... Visar sig inom en vecka iaf...
  • HCS
    ensamärstark skrev 2016-01-15 13:06:14 följande:
    Jag är med på ÄL +4 idag. Har BIM den 25e
    När tänker du testa? Jag är dock lite osäker på min, trodde jag hade äl på nyårsafton men ingen mens än och inget positivt test så får lita på ff som prickat in den som i måndags. Köper dock inte det riktigt då tempen inte var så låg alls som den brukar vid äl. Återstår att se.. :)
  • HCS
    anna90 skrev 2016-01-15 12:03:58 följande:
    Då är vi på samma! Jag hade också ÄL den 11:e men däremot inte BIM förrän 24:e :) Har två stycken känsliga test som mäter från 5 hcg/miu (eller hur beteckningen nu är) så jag ska nog testa på ÄL+9 med det första.. Står att man kan testa från ÄL+8
    Spännande! Jag är inte riktigt säker på min äl, min kropp och ff tycker olika. Jag trodde jag hade äl på nyår, men ingen mens och inget plus än så den måste varit senare ändå. Återstår att se vad som händer.. :)
  • Mammis2011och2015

Hej!
    I  Mars födde jag lilla meya som dog efter förlossningen. I Juli blev jag gravid med hennes lillasyster som 3 veckor efter ett felfritt RUL hade utvecklat katastrofalt stora njurar och hennes överlevnadschanser var obefintliga. 

Vi bestämde oss med en gång för att utesluta våra gener och bege oss utomlands för IVF. Idag fick jag min första mens nästa mens börjar jag med mediciner och förhoppningsvis är vi gravida om en dryg månad <3

www.nouw.se/ettbarnihimlen

Gå gärna in och kika på min blogg 

• Cfmilla
    Mammis2011och2015 skrev 2016-01-15 21:14:43 följande:

Hej!

I  Mars födde jag lilla meya som dog efter förlossningen. I Juli blev jag gravid med hennes lillasyster som 3 veckor efter ett felfritt RUL hade utvecklat katastrofalt stora njurar och hennes överlevnadschanser var obefintliga. 

Vi bestämde oss med en gång för att utesluta våra gener och bege oss utomlands för IVF. Idag fick jag min första mens nästa mens börjar jag med mediciner och förhoppningsvis är vi gravida om en dryg månad <3

www.nouw.se/ettbarnihimlen

Gå gärna in och kika på min blogg 

Men oh! Tog vinden ur mig lite. Här sitter jag och gnäller, wow så starkt av er! Åh vad jag hoppas för er! Spännande att följa er resa, ska kika på bloggen!
  • Lilla Luna

Ännu en natt med värk på vänster sida. Stramar lite. Molvärk. Kanske är det mensen på g?

Svar på tråden BIM januari 2016