• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • ensamärstark
    Lilla Luna skrev 2016-01-16 19:47:05 följande:

Kramp och molvärk nere i tjejmagen. Men mest på vänster sida. Trodde mensen kom tidigare idag. Men icke. BIM+1/BIM+2

Har du testat?
  • strongisthenewme

31 dagars cykel, är idag på dag 23. Hade en sparsam blödning dag 21,22, men idag ingenting, det har övergått till en lotions liknande vit flytning istället.
    Hoppas så att det kanske varit en nidis jag haft 2 dagar.
    Vill inget annat än att ta ett gravtest, men det är alldeles för tidigt, BIM nästa söndag. Tycker tiden går så jäkla långsamt!

• Anonym (längtan efter nr 3)
    Lilla Luna skrev 2016-01-16 19:47:05 följande:

Kramp och molvärk nere i tjejmagen. Men mest på vänster sida. Trodde mensen kom tidigare idag. Men icke. BIM+1/BIM+2

Samma här...lätt rosa på pappret idag , dock inget nu ikväll ?????
  • Lilla Luna
    ensamärstark skrev 2016-01-16 20:28:08 följande:

Har du testat?

Testade på eftermiddagen dagen innan bim/på bim. Blankt. Skrev fel. BIM+2/+3 är jag på idag..
    Anonym (längtan efter nr 3) skrev 2016-01-16 20:30:48 följande:

Samma här...lätt rosa på pappret idag , dock inget nu ikväll ?????

Har du testat? Testade vid Bim på em. Men negativt. Känns som jag ska ha mens när som. Liksom rinner till ibland.
  • elena-mikaela
    My102 skrev 2016-01-16 17:40:42 följande:
    Tack för svar :) jag har ser en stegring nu, har testat sen i onsdags :) så det verkar vara på G. Jag har tagit tempen igår morse och idag morse, ska fortsätta med det :). Men jag har bara ett ÄL test kvar :/ så jag tar det imorgon sen får se om det märks nåt på tempen. Jag har oftast fått slut på stickor och testat kring den perioden som jag bör få ÄL men det har aldrig hänt att jag har prickat in den..har oregelbunden mens.

Ökar tempen innan ÄL eller är det enbart efter ÄL som man ser en stegring som kan tyda på att ÄL har varit?
    Innan ÄL sker då sjunker tempen ner en bit för att sedan efter ÄL har skett stiga upp.... T.ex min Äl kurva var under mens 36.5-36.6 sedan precis innan ÄL 36.4-36.1 och när den dagen med lägsta tempen kommer då kör du på. Sen efter ÄL dagen efter åkte min temp från 36.1 till 36.8 då visste jag att nu ÄL varit den dag min temp var 36.1. Så ser man när ÄL har passerat. Jag brukar förbereda mig när tempen bara börjar sjunka ner. den kan göra det under flera dagar. Det är när den hoppar upp med 0.3-.5 grader då är det för sent att försöka.
  • elena-mikaela

[quote=76235867][quote-nick]elena-mikaela skrev 2016-01-16 15:39:32 följande:[/quote-nick

så här mina ÄL ser ut idag på BIM-1 längst nere togs imorse sen kl 15, högst upp kl 19

Troligtvis stegring visar att mensen är på g.:)

• Anonym (längtan efter nr 3)
    Lilla Luna skrev 2016-01-16 21:07:52 följande:

Testade på eftermiddagen dagen innan bim/på bim. Blankt. Skrev fel. BIM+2/+3 är jag på idag..Har du testat? Testade vid Bim på em. Men negativt. Känns som jag ska ha mens när som. Liksom rinner till ibland.

Inte testat mig då det känns som att det ska komma när som
  • Lilla Luna
    klaraanders skrev 2016-01-16 23:41:30 följande:

Nu fick jag mens nästan exakt två veckor för tidigt. Vad kan det betyda?

Nidis kanske?
  • Sajocawa
    klaraanders skrev 2016-01-16 23:41:30 följande:

Nu fick jag mens nästan exakt två veckor för tidigt. Vad kan det betyda?

Det betyder att du hade ägglossning två veckor tidigare. Har du koll på när ägglossning sker? För så kort lutelfas på bara någon dag har man inte.. :/
Svar på tråden BIM januari 2016