Inlägg från: elena-mikaela |Visa alla inlägg
  • elena-mikaela

BIM januari 2016

Hej. Lägger till mig i listan. En till kemisk graviditet avslutat tack och lov så man kan börja på nytt. Finns det nån där ute som har haft som mig kemisk graviditet nästan varenda månad på sista halvåret?
    BIM-lista Januari 

1/1 Kstadtjej87 4:e försöket, första barnet 

Kissekatten2014 5:e försöket 

Pärlsnäcka första barnet 

Lizzie09 första barnet 

2/1 

3/1 Behnizen 8:e försöket, andra barnet 

Bananen92 2:a försöket, första barnet 

Frofro 3:e försöket 

Frestelsen 

4/1 Rajgräs 2:a försöket, tredje barnet

201405 2:a försöket, första barnet 

Klaraanders 

5/1 

6/1 Sebbejonte 4:e försöket, tredje barnet 

Vantarpaettmirakel 2:a försöket efter MA, första barnet 

Melliis första försöket, andra barnet 

7/1 Karinjanson 8:e försöket, första barnet 

Emmarebeccas 2:a försöket

Jossjoss fjärde försöket 

8/1

9/1 Lillis26 5:e försöket efter MF, första barnet 

Lillverra 4:e försöket, andra barnet 

10/1 Stardust2016

11/1 Fian88 4:e försöket efter MF, andra barnet 

12/1 Soofa 

13/1 

14/1 Trucker89 2:a försöket, första barnet 

Lilla Luna första barnet 

Agge83 2:e försöket, tredje barnet 

15/1 

16/1 Finurligafiluren 1:a försöket, andra barnet

HCS 

17/1 Vanjastina 5:e försöket, andra barnet 

18/1 Mammamiia10 3:e försöket, tredje barnet 
            Elena-mikaela, 14-e försöket, 2-a barnet

19/1 Arissa 2:e försöket 

20/1 Cfmilla 3:e försöket, första barnet 

Du_är_en_saga 5:e försöket, första barnet 

21/1 

22/1 

23/1 

24/1 

25/1 

26/1 

27/1 

28/1 

29/1 

30/1 

31/1

www.beautytop.se - allt inom skönhet
  • elena-mikaela

Hej Tjejer. Hade enorm molvärk sedan ÄL+2 . Tyckte det var konstigt då jag brukar inte ha sån kraftig mensvärk direkt från ÄL som håller sig nu med. Vissa dagar är det svagare, men mest på morgon och under eftermiddag-kväll. Äter vanligtvis som en fågel men nu vräker i mig upp till 4-5 portioner på en gång:). Jag tyckte inte att vi hade någon chans denna månad överhuvudtaget då min man kunde inte alls under ÄL dagar...det var bara 2 tillfällen- 6 dagar innan äl och 3 dagar innan. Men idag kunde inte hålla mig från gammal vana och tog ett test från apotek hjärtat-svaga streck , tog CB vanlig och såg svag blå streck...så tidigt brukar jag inte ha- den brukar visa så runt äl+10 i vanliga fall ( har haft 5 tidiga MF) Tog också ÄL test och såg att det kom 2 starka streck ganska direkt. Fick manipulera bilden med grav test då den fastnar inte på kamera. . Andra bild med ÄL test dock. Vad tror ni? Bim 18/1 så det är en vecka kvar minst.
    .

www.beautytop.se - allt inom skönhet
  • elena-mikaela

Eftersom CB vanlig visar svaga plus ofta för mig behöver tyda RFSU. Hjälp! Är det spökstreck? BIM-6 ÄL+8....haar ont i magen så in åt pipan varje dag. Aldrig har haft så stark mensvärk från ÄL +2.De andra test CB och apotekets visar svaga plus

• elena-mikaela

Här blev det rejäl kramp i magen idag. Kunde gå bara halvböjd. ÄL+9..Fortfarande de där spökstreck på alla test. De kommer fram bara på morgonurin eller om jag har sovit 2 timmar efter jobbet. Annars samma tester är blanka. Jag får ge de några dagar...inte så länge kvar ju.. bara 5 dagar. En annan sak som är ovanlig förutom kraftig molvärk- att jag är supervarm. Känns att man brinner nästan inifrån.

• elena-mikaela

Ush vad jag är trött på min kropp... Denna månad hade jag lite mer synliga positiva tester på ÄL +7-ÄL+9 dock på ÄL+11 var det borta och tempen gick ner på ÄL+11. Igår kändes det som att mensen skulle dyka upp inom någon timme det var obehagligt i kroppen då man frös och hade värk i ljumskar och magen.. Idag på ÄL+13 tempen hoppade upp igen men jag har redan gett upp och väntar mens imorgon. 
    ÄL+10- 37.04
    ÄL+11-36.66
    ÄL+12- 36.75
    ÄL+13-37.04
    Så såg det ut... Även om en gnutta hopp finns kvar så minne av fina plus strecket på morgonurin på ÄL+10 och sedan helt blankt på ÄL+11 ger inga chanser:( Konstigt den här gången att det bukar visa svagare med varje dag men inte försvinna tvärt så där. Men men...en till kemisk grav säkert. Önskar i alla fall lycka till er andra..

• elena-mikaela
    My102 skrev 2016-01-16 14:55:53 följande:

Vad tror ni? Kommer ÄL ske imorgon eller måndag?

Jag har aldrig fått ett starkt positivt på graviditetskollens stickor :/'

Det ser ut att stegring är på G. Så du måste kolla nu imorgon om den blir starkare... och När du ser att den är starkare gör tester oftare. Jag brukar då göra 3 ggr om dagen för att inte missa stegring. Bra att ha koll på temp och flytningar i samband med det.
    Hur brukar dina se ut under ÄL? Du kan ske missar stegring? En gång jag har fått stegring 22:00  då kl 18:00 det var negativt och på morgon efter var negativt med.
  • elena-mikaela
    My102 skrev 2016-01-16 17:40:42 följande:
    Tack för svar :) jag har ser en stegring nu, har testat sen i onsdags :) så det verkar vara på G. Jag har tagit tempen igår morse och idag morse, ska fortsätta med det :). Men jag har bara ett ÄL test kvar :/ så jag tar det imorgon sen får se om det märks nåt på tempen. Jag har oftast fått slut på stickor och testat kring den perioden som jag bör få ÄL men det har aldrig hänt att jag har prickat in den..har oregelbunden mens.

Ökar tempen innan ÄL eller är det enbart efter ÄL som man ser en stegring som kan tyda på att ÄL har varit?
    Innan ÄL sker då sjunker tempen ner en bit för att sedan efter ÄL har skett stiga upp.... T.ex min Äl kurva var under mens 36.5-36.6 sedan precis innan ÄL 36.4-36.1 och när den dagen med lägsta tempen kommer då kör du på. Sen efter ÄL dagen efter åkte min temp från 36.1 till 36.8 då visste jag att nu ÄL varit den dag min temp var 36.1. Så ser man när ÄL har passerat. Jag brukar förbereda mig när tempen bara börjar sjunka ner. den kan göra det under flera dagar. Det är när den hoppar upp med 0.3-.5 grader då är det för sent att försöka.
  • elena-mikaela

[quote=76235867][quote-nick]elena-mikaela skrev 2016-01-16 15:39:32 följande:[/quote-nick

så här mina ÄL ser ut idag på BIM-1 längst nere togs imorse sen kl 15, högst upp kl 19

Troligtvis stegring visar att mensen är på g.:)

Svar på tråden BIM januari 2016