• SSK13

BIM-DECEMBER

Jag blöder femte dagen från ett MA. Plussade på första försöket i oktober, men, det gick tydligen inte så bra. Hoppas på ÄL innan nästa mens, och att december skulle kunna bli vår månad.

• SSK13
    primavolta skrev 2015-11-21 20:59:05 följande:

BIM-LISTA December

25/11

eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12

Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket

sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket (efter 4:a ma)

Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket

NollÅtta, 1:a försöket, 3:e barnet

TB1, 1:a barnet, 25:e försöket

2/12

Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket

PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)

Sanna1986, 2:a försöket, 2:a barnet

Lizzie09, 4:e försöket efter ma

3/12

GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet

primavolta, 2:a försöket, 3:e barnet

4/12

pannkakan 87, 1:a barnet, 3:e försöket ef ma

5/12

mkess, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet

Kissekatten2014, 4:e försöket, 1:a barnet

Trucker89, 1:a försöket, 1:a barnet

mininiss

6/12

Cfmilla, 2:a försöket, 1:a barnet

smulis, 1:a barnet, 1:a försöket

7/12

Minna87, 2:a försöket, 2:a barnet

Angdev, 13:e försöket, 2:a barnet

8/12

EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket

maddex

Morrizen, 4:e försöket

Ang82, 1:a barnet, 9:e försöket.

finder, 3:e barnet, 1:a försöket

Calliope, 3:e försöket, 2:a barnet

karrop, 2:a barnet, 4:e försöket

9/12

ejh97

Lillis26, 4:e försöket efter mf

10/12

Kaninen, 3:e försöket, 1:a barnet

Kstadtjej87, 3:e försöket, 1:a barnet

8airam8, 2:a försöket

201405, 3:e försöket

jossjoss, 3:e försöket

11/12

bamboobaby

livias, 2:e försöket efter mf, 1:a barnet

karinjansson, 7e försöket, 1a barnet

sebbejonte, 3:e försöket, 3:e barnet

12/12

Glittersol, 5:e försöket

13/12

Mammabertil

14/12

Ekoxe, 4:e barnet

15/12

lillverra, 3:e försöket, 2:a barnet

mariatheresia, 5:e försöket, 3:e barnet

16/12

Symetrical

19/12

Juni90, 1:a barnet, 1:a försöket efter x

Nepe, 1a barnet, 4e försöket

23/12

Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet

Osäkert bim

SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet

ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet

pärlsnäcka

Testartest

SamsonS, 4:e försöket, 2:a barnet

lillaluna, 1a försöket, 1a barnet

Längtar88

albedo, 1:a barnet, 1:a försöket

SSK13, 2:a barnet, 1:a försöket efter MA i november

• SSK13

Oj blev fel. Lyckas inte rätta till det med ipaden.

Hjärtat slår lite nu när jag ska vara med i en sån här grupp igen. Men det är mitt googlande och användare här som gjort att jag ändå känner mig så hoppfull efter det hemska som hänt.

• SSK13

Äntligen är hCG påväg ner. En vecka sen blödningarna började. ÄL-test ger fortfarande starka streck men tror det blivit typ en nyans svagare sen i lördags. Hoppas på blankt hCG när jag tar det på fredag.

Wierd att följa utvecklingen på "fel" håll, men efter att fått veta att vissa att starkt positiva graviditetstester flera veckor efteråt känns det bra att det går neråt. Allt för att kunna börja om.
  • SSK13
    annacnummertre skrev 2015-11-24 15:09:42 följande:

Samma här, jahg har helt blankt på hcG nu, fick det redan 4 dagar in i blödningen. Så visst borde vi få ÄL snart hoppas jag :D

Ja jag tänker inom åtminstone tre veckor :) så det blir BIM i slutet av december. Bara ÄL inte hoppar över denna gången.

När jag cyklade hem idag började jag tänka hur himla på man blir när man börjar planera barn. Det tog lång tid för mig att vilja ha ett syskon och när jag väl ville kände jag att det måste gå jättefort. Säger emot mig själv och mina önskningar men egentligen spelar en månad hit eller dit mindre roll. Var så knäckt först när denna junibebisen blev missfall/MA då jag tyckte juni var så perfekt. Men augusti eller september blir lika bra det också. Egentligen.

Försöker lugna mig själv nu då jag blev lite manisk med att vilja bli gravid snabbt som tusan efter MA. Hoppas på det bästa. Är kroppen redo är jag redo <3
  • SSK13
    annacnummertre skrev 2015-11-24 22:48:31 följande:

Åh :/ Så är jag också... jag har sagt nej till ett syskon länge, sen när jag väl bestämde mig, då blev jag nästan hetsig med ÄL-test och allt, så MF var på ett sätt en nyttig lärdom för mig, även om de två första dagarna efter var helt fruktansvärda, kände mig helt tom och förvirrad. Men nu känner jag mig stärkt och pepp. Kroppen och hjärnan är fantastisk!

Tog det lång tid innan du blev gravid efter att du bestämt dig? För oss gick det på första försöket så hann aldrig bli jättehetsig. Dock känner jag mig hetsig nu!
  • SSK13
    annacnummertre skrev 2015-11-24 23:05:07 följande:

Nej det tog sig på första försöket..

Åh, men som jag läst brukar man ha lättare att bli gravid efter ett MF eftersom man har mycket östrogen i kroppen och en mottaglig slemhinna, så jag håller tummarna!

Ja jag hoppas också! Hoppas verkligen verkligen!
  • SSK13
    lillverra skrev 2015-11-27 17:10:28 följande:

Jag testade ett till, och då blev det ett jätte jätte svagt positivt men nog faan fick man anstränga sig för att se det, så ska testa lite senare. Jag vet att jag har äl så testen kan fara åt helvete.

Jag hade ett test förra gången jag skulle kolla ÄL, tog det dagen före

Förväntad ÄL och det var inte positivt men man såg att där var något. Kände inga ÄL-känslor, genomskinligt sekret eller någonting. Blev gravid ändå, tänkte 14 dagar efter sista mens. Man får väl ha sex varannan dag helt enkelt så vet man att man inte missar ;)
  • SSK13

10 dagar efter startad MF-blödning. Gravtest är i princip blankt. Ser ut som spökstreck eller typ väääääldigt svagt positivt men betoning på väldigt. Skönt att hCG har sjunkit fort!

ÄL-testerna har ju vart väldigt positiva också, har börjat bli svagare. Gissar att det är bra.

Men nu är det svårt att veta när jag ska börja testa med ÄL-stickor, har både cb digital och vanliga. Gissar att det enda säkra är att börja ha sex typ varannan till var tredje dag.

Har liiiite blödning kvar så det får bli from nästa vecka vi börjar ha sex :)
  • SSK13
    kattenlady skrev 2015-11-28 15:01:50 följande:

Hej får jag hoppa in i tråden? Jag är en tjej på 32 år har en son på 3 år och fick i augusti i år en son till han föddes dock stilla i v 36 å nu försöker vi bli gravida igen hade en mens efter avslag sen ägglossning när jag skulle enligt clerblues digitala test månaden efter (förra månaden) fick jag bara blinkande gubbar på testen i 5 dagar sen en tom ring mensen kom en vecka sent å nu enligt alla appar ska jag ha ägglossning igen har fått blinkande gubbar i 5 dagar å nu är dom testen slut har dock köpt stickor som jag testat idag å det är bara ett streck alltså inte minsta tillstymmelse till ägglossning :/ hade dock flytningar mm första dagen med blinkande gubbe som nu avtagit bim 11/12 tror jag... vet inte om min ägglossning kom en vecka sent förra månaden å isåfall kanske gör det igen nu men varför får jag isåfall blinkande gubbe nu isåfall? Har en molande mensvärk fast det hade jag förra månaden oxå i typ 14 dagar innan mensen kom.

Vilken sorg att förlora er son :/ vet man varför det hände? Hur mår du?

Vissa kommer inte upp i den hormonhalten att det blir en stilla glad gubbe. Jag hade haft sex ändå varannan dag.
Svar på tråden BIM-DECEMBER