BIM-DECEMBER
God Jul allihopa! Och ni julaftonstestare, lycka till!
God Jul allihopa! Och ni julaftonstestare, lycka till!
Grattis till alla jul-plus :) Härligt. Hoppas det tar sig för oss andra också snart :). Tror jag har bim 30 december och tänkte vänta till att testa då om inte mens kommit.
God Jul :)
Grattis alla plussare!
Är på ÄL + 9 idag och har världens mensvärk. Igår och idag har jag även känt mig ytterst gråtmild, lite deppig. Känns som PMS. Är väldigt inställd på negativt test.
Detta är första försöket sen MA, vet tydligt när ÄL var eftersom jag testade noga. Kände igår när mensvärken kom att jag redan nu är supertrött på att försöka. Varje morgon jag gick upp och tog ÄL-test (cb digital dubbel hormonindikator, fick ta 9 dagar för att få fast smiley, hade 3 runda ringar innan blinksmileysen kom). Som det känns nu kommer jag inte orka göra detta en omgång till. Iofs kommer jag med större säkerhet veta när ÄL kommer efter eventuell mens. Denna ÄL hade jag ingen aning om.
Men har efter mycket tänk och känn kommit fram till att så mycket som jag känt "aktivitet" i äggstock/livmoderområdet denna gång är unikt. Hade ÄL-känningar några dagar på samma sida. Sen efter det mol, sen mer värk fram och tillbaka på båda sidor och igår kom som jag skrev mensvärken. Värker även mycket på vänster sida.
Gissar att kroppen håller på efter MA, var ett väldigt tidigt då det bara var hinnsäck som syntes i v 8.
Sådär kände jag också första äl efter MF/MA.
Håller tummarna att du slipper på't igen.
Ja, jag kände extremt mycket första äl och ända tills mensen kom första cykeln efter mitt MF/MA. Hade jag inte varit så inställd på att det var efterdyningar från det hade jag varit övertygad om att jag var gravid igen. :-P
Nej, tror att du blandar ihop mig med Primavolta. Jag vart gravid tredje cykeln efter äl, så hann med två mens emellan.
Mår också galet mycket mer illa nu (plus massa andra symptom) jämfört med min MF/MA-graviditet, så hoppas att det bådar gott.
Vi håller tummarna för att det är en ny graviditet på g hos dig.
Ja, men precis så är det ju. Detta ihållande illamående, yrsel, molvärk, trötthet och ömma bröst är ju trots allt välkommet.
Vul 12/1 i v 7+3. Lagom nervös inför det. :-S
Kul! När ska du testa?
Morgonläsning - "En kvinnas mystierier".
Världskonstigaste kroppen. La fram test till idag jag tänkte ta (billigt, graviditetskollen). Gick på toaletten innan läggdags (typ 01 inatt) och ser att det är rosa på papperet, mycket mycket utspätt rosa. Jag bara "jaha, mensen kommer fyra dagar tidigt. Därav all mensvärk." och så började jag nästan gråta (trött och besviken).
Vaknar idag och känner mega-brak-mensvärk. Känner hur det kommer igång när jag går upp för att gå in till min dotter. Bara känner. Usch. Mensen. Går på toaletten. Ingenting! Inte en snudd på rosa, bara vanliga lotions/kladd-flytningar.
Somnade om lite. Gick på toaletten igen nyss. Ingenting. Kände inne i med papper, bara vitt vitt vitt. Mensvärken är HELT borta. Jag förstår ingenting?!
Jag blev ledsen, kom halvt över det innan jag somnade och började räkna ut nästa ÄL osv. Body, don't mess with me. Nu har ju hoppet lite halvt smugit sig tillbaka...
Fick mens nu på eftermiddagen. Tack för stöttning!
Lycka till ni som är kvar!