• SSK13

BIM-DECEMBER

God Jul allihopa! Och ni julaftonstestare, lycka till!

• SSK13
    Angel in sight skrev 2015-12-24 09:44:27 följande:

Grattis till alla jul-plus :) Härligt. Hoppas det tar sig för oss andra också snart :). Tror jag har bim 30 december och tänkte vänta till att testa då om inte mens kommit. 

God Jul :)

Jag har samma BIM! Är på ÄL + 8 idag. Lycka till !
  • SSK13

Är på ÄL + 9 idag och har världens mensvärk. Igår och idag har jag även känt mig ytterst gråtmild, lite deppig. Känns som PMS. Är väldigt inställd på negativt test.

Detta är första försöket sen MA, vet tydligt när ÄL var eftersom jag testade noga. Kände igår när mensvärken kom att jag redan nu är supertrött på att försöka. Varje morgon jag gick upp och tog ÄL-test (cb digital dubbel hormonindikator, fick ta 9 dagar för att få fast smiley, hade 3 runda ringar innan blinksmileysen kom). Som det känns nu kommer jag inte orka göra detta en omgång till. Iofs kommer jag med större säkerhet veta när ÄL kommer efter eventuell mens. Denna ÄL hade jag ingen aning om.

Men har efter mycket tänk och känn kommit fram till att så mycket som jag känt "aktivitet" i äggstock/livmoderområdet denna gång är unikt. Hade ÄL-känningar några dagar på samma sida. Sen efter det mol, sen mer värk fram och tillbaka på båda sidor och igår kom som jag skrev mensvärken. Värker även mycket på vänster sida.

Gissar att kroppen håller på efter MA, var ett väldigt tidigt då det bara var hinnsäck som syntes i v 8.

• SSK13
    Symetrical skrev 2015-12-25 14:36:23 följande:

Sådär kände jag också första äl efter MF/MA.

Håller tummarna att du slipper på't igen.

Att det gjorde väldigt mycket mer ont? Nu gör det faktiskt medelont på den sidan jag hade ÄL-smärta i. Så pass att jag övervägde alvedon. Mår illa också. Inte mycket, men det ligger där i bakgrunden. Aldrig mått illa mellan ÄL och mens innan. Mådde inte illa försen v. 6-7 första graviditeten, mådde aldrig illa i MA-graviditeten.

Såklart kan man må illa av andra orsaker också, men kräkis vill jag inte ens tänka på! :P

Kanske förväxlar dig med någon annan, men är det du som blev gravid en månad efter MA/MF? :)
  • SSK13
    Symetrical skrev 2015-12-25 16:02:30 följande:

Ja, jag kände extremt mycket första äl och ända tills mensen kom första cykeln efter mitt MF/MA. Hade jag inte varit så inställd på att det var efterdyningar från det hade jag varit övertygad om att jag var gravid igen. :-P

Nej, tror att du blandar ihop mig med Primavolta. Jag vart gravid tredje cykeln efter äl, så hann med två mens emellan.

Mår också galet mycket mer illa nu (plus massa andra symptom) jämfört med min MF/MA-graviditet, så hoppas att det bådar gott.

Ah sorry för ihopblandningen! Visste att du var gravid iaf ;)

Förståeligt att det kan kännas annorlunda efter MF/MA men jag är så nyfiken och undrar klart VARFÖR gör det så ont? Är inte så att jag hann vara gravid så länge, hoppade egentligen bara över en mens så sett så kroppen kan ju inte blivit ringrostig så kort tid :P

Är rädd för kräkis nu, mår rätt illa nu :/

Usch för illamående i din graviditet men också på ett sätt kanske lite lugnande om du var mer utan symtom i graviditeten som inte gick bra.
  • SSK13
    Symetrical skrev 2015-12-25 17:43:44 följande:

Vi håller tummarna för att det är en ny graviditet på g hos dig.

Ja, men precis så är det ju. Detta ihållande illamående, yrsel, molvärk, trötthet och ömma bröst är ju trots allt välkommet.

Vul 12/1 i v 7+3. Lagom nervös inför det. :-S

Ja jag hoppas tills motsatsen bevisats. Går bara att spekulera i vad värken står för.

Klart det är när det är en liten som ligger där inne! Förstår nervositeten, tänk på att du har oddsen på din sida :)
  • SSK13
    Angel in sight skrev 2015-12-25 21:49:11 följande:

Kul! När ska du testa?

Åh vet inte. Ville först ta ett idag efter jag har sovit, är på ÄL + 10 och har ett testa tidigt test. Men kommer inte ta ett när jag vaknar. Kanske tar ett från graviditetskollen, men är ju BIM - 4 så lär inte visa något oavsett.

När ska du testa?

Cb digital anses ju bra men på BIM - 4 är det 56 % som får positivt resultat av de som är gravida. Är ju inte så övertygande ändå tänker jag så får vänta lite till :)
  • SSK13

Morgonläsning - "En kvinnas mystierier".

Världskonstigaste kroppen. La fram test till idag jag tänkte ta (billigt, graviditetskollen). Gick på toaletten innan läggdags (typ 01 inatt) och ser att det är rosa på papperet, mycket mycket utspätt rosa. Jag bara "jaha, mensen kommer fyra dagar tidigt. Därav all mensvärk." och så började jag nästan gråta (trött och besviken).

Vaknar idag och känner mega-brak-mensvärk. Känner hur det kommer igång när jag går upp för att gå in till min dotter. Bara känner. Usch. Mensen. Går på toaletten. Ingenting! Inte en snudd på rosa, bara vanliga lotions/kladd-flytningar.

Somnade om lite. Gick på toaletten igen nyss. Ingenting. Kände inne i med papper, bara vitt vitt vitt. Mensvärken är HELT borta. Jag förstår ingenting?!

Jag blev ledsen, kom halvt över det innan jag somnade och började räkna ut nästa ÄL osv. Body, don't mess with me. Nu har ju hoppet lite halvt smugit sig tillbaka...

• SSK13
    Symetrical skrev 2015-12-26 12:20:48 följande:
    Det förstår jag verkligen! Det rosa i kombo med rejäl molvärk på äl +10(?) låter onekligen som en rejäl infästning! Håller tummarna för att mensen inte kommer, utan att du får ett fint plus här om ett par dagar istället.
    Äl + 10 ja. Var såklart tvungen att googla fenomenet "nidblödning". Känns väl lite för bra för att vara sant att det skulle inträffa för just mig. Men det känns onekligen speciellt att få rosa sådär en gång och sen inget mer, kommer vanliga ofärgade flytningar nu.

Min mens har aldrig någonsin startat med rosa förut, det kommer alltid klarrött i en mindre mängd första dagen som sedan startar igång som mest dag 2-3. Dessutom är det fyra dagar före beräknad (icke) mens. Nåväl. Hade jag inte haft MA den 17 november hade jag vart rätt mycket till mig nu.

Älskar dock att jag får lov att hoppas lite till nu och inte behöver vänta en månad till med hopp.
  • SSK13

Fick mens nu på eftermiddagen. Tack för stöttning!

Lycka till ni som är kvar!

• SSK13
    ensamärstark skrev 2015-12-26 18:19:23 följande:
    Nej den kom alltså fyra dagar för tidigt för dig? Vi kanske ses i januaritråden då? Kram
    Ja fyra dagar tidig är mensen. Fick MA i november så har räknat att från ÄL är det tio dagar. Brukar ha cykel på 28 dagar. Lutealfas 14 dagar. Men kroppen är väl knasig nu efteråt.

Känner mig rätt ledsen för nästa ÄL (om den kommer som den brukade komma), kommer att vara när vi är på resa med min mans familj, vi delar boende... Samt att vår dotter ska sova i samma rum. Allt går såklart, men känns samtidigt jobbigt att göra detta till en ren och skär bebisverkstad. Vill inte förlora sexets betydelse. Fast det är bara i en månad det är så... Nåväl. Mycket tankar. 
Svar på tråden BIM-DECEMBER