• SSK13

BIM-DECEMBER

babytjejen skrev 2015-12-17 12:00:06 följande:

Jag hade rätt..strax efter mitt förra inlägg kom fröken röd..inte Välkommen men det struntar ju hon i...får hoppas att nästa år är mitt år. Känns dock som man gett upp redan...

Kramar! 2016 blir ditt år.
  • SSK13
    Gylleneprinsessa skrev 2015-12-19 12:30:56 följande:

Jag är osäker på hur det har gått den här månaden. Jag är på ÄL +1 idag. Jag och sambon fick till det förra lördagen. Sedan fick jag urinvägsinfektion och han har haft svårt att komma under min fertila vecka. Han har fått göra det på egen hand och sedan har jag inseminerat mig själv med sperman de senaste två nätterna. Mer kan man inte göra när det inte riktigt vill sig. Nu börjar väntan på tomten och på graviditetssymptom. Tänker testa på nyårsafton då jag har BIM om inte mensen kommer innan det.

Tur att alla sätt är möjliga! Får jag fråga hur du gick till väga?
  • SSK13
    Cfmilla skrev 2015-12-20 10:09:14 följande:

Så då var det "äntligen" dags att flytta tråd! Mensen har äntligen kommit igång efter 14 dagars försening! >-(

Lycka till alla och jag hoppas att det blir MÅNGA julaftonsbebisar!!

Lycka till själv nu! Känns ju oerhört jobbigt att behöva vänta så länge på något man inte vill ha. Brukar du ha sådana långa cykler?
  • SSK13
    nepe skrev 2015-12-20 10:15:46 följande:

Okej, och nu kommer följdfrågan ;P Har man bara tur om det råkar visa? Fick bara en rund ring imorse, borde jag ge upp eller ska jag hålla hoppet uppe? 

Förresten, måste man kissa i en plastbägare? Jag tog en plåt/metall-burk imorse, någon som vet om det finns något i det materialet som kan försvåra?

Jag hade nog struntat i ägglossningstesten och köpt ett graviditetstest istället. Då slipper du de extra funderingarna som du har nu :)
  • SSK13
    Gylleneprinsessa skrev 2015-12-20 12:03:07 följande:

Med inseminationen? Haha! Cirkus! Han kom in till mig med ett snapsglas med sperma i. Jag lade stjärten högt med en handduk under. Första kvällen tog jag ett sugrör som jag använde för att få i sperman med. Satte den i glaset och täppte till öppningen. Det revs dock i underlivet och kom in så lite åt gången så sen försökte jag få i resten genom att "hälla" och kladda in det. Andra kvällen använde jag en kökstratt från ikea som vi satte in, sedan hällde sambon ner satsen. Då hamnade allt där det skulle. Jag låg sedan kvar länge och cyklade med benen som jag läst att man ska göra. Jag vet att jag fick i sperman och vi gjorde det på en gång han kommit. Hoppas bara det lade sig tillräckligt mycket i och runt livmodertappen.

Går det så går det. Annars får vi försöka nästa månad och hoppas på att det funkar med penetration. Det kändes dock synd att inte försöka på något sätt alls denna månad. Alla sätt är ju bra utom de dåliga. :)

Ni har verkligen försökt iaf! Borde ju kommit några simmare på rätt plats! Lycka till :)
  • SSK13
    Cfmilla skrev 2015-12-20 12:11:55 följande:

Nej jag har aldrig haft det så innan!? Men men ska inte fundera på det för mycket heller. Gissar att jag har äl om 10 dagar nånting så jag kör igång med äl tester. lycka till

Hoppas cykeln blir normallång nästa gång! Måste ju vara superstörigt att få mensen så sent.
  • SSK13
    nepe skrev 2015-12-20 12:25:11 följande:

Absolut! haha, håller helt med dig. Det var bara det att det var det jag hade hemma och ville testa i morse på morgonurin :) Köper ett gravtest imorgon om inte mensen kommit!

Härligt! Så spännande :)
  • SSK13
    misslina skrev 2015-12-20 13:43:46 följande:

Tappa absolut inte hoppet!

+6 har ev inte ens ägget fäst! Vanligaste är mellan äl +5-10

Så med andra ord inte alls konstigt att du inte fått ett plus, jag själv är på äl+8 och kommer testa om en vecka om inte mensen kommit.

Lycka till

Pratar ni inte om olika saker? BIM + 6 och ÄL + 6 är ju rätt olika :)
  • SSK13
    Ankissen skrev 2015-12-23 08:41:24 följande:

Inget plus för mig. Klockrent minus faktiskt. Då får jag ställa in mig på att det är pms jag har och att det inte blir nån bebis. Nya tag i januari.

Grattis alla som plussat.

Jag fick negativt fyra dagar före BIM men positivt på BIM, som var ganska svagt som sedan ökade :)
Svar på tråden BIM-DECEMBER