• Anonym (Orolig)

Kan han kasta ut mig ur mitt hus??

Jag och min sambo har ett hus som vi har köpt tillsammans. Han betalade kontantinsatsen. Han säger att om de tar slut mellan oss så kommer han bo kvar och jag får flytta ut. Är de rätt? Har han rätt att kasta ut mig bara för han betalat kontantinsatsen??

• Svar på tråden Kan han kasta ut mig ur mitt hus??
  • Dixie
    Anonym (Orolig) skrev 2015-10-27 11:02:34 följande:
    Jag vet men de är så jävla orättvist. För jag älskar de här huset lika mycket som han gör! Så ska jag flytta till en lägenhet (fängelse) och han får bo kvar i mitt älskade hus!:( blää
    vilken konstig åsikt - så om inte du får bo där/vara lycklig så får ingen annan vara det...... det hjälper ju inte dig på något sätt!
    varför inte bara koncentrera dig på ditt liv och att du mår bra - det verkar du ju inte göra i denna relationen....... var ditt ex bor är ju oväsentligt i sammanhanget! 
  • Dixie
    Anonym (daf) skrev 2015-10-27 21:41:52 följande:
    Har du lite skam i kroppen så tar du och betalar din del av kontantinsatsen till honom.
    varför skulle TS göra det? 
  • Anonym (Gillar inte trams-trådstarter)

Kan man ens tro på en TS som likställer lägenhet med fängelse??
    Så patetiskt. Många av oss bor i lägenhet. Är du stadsbo bor du med övergripande majoritet i en lägenhet.

• Anonym (Ytter)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-10-27 08:55:44 följande:

Jag och min sambo har ett hus som vi har köpt tillsammans. Han betalade kontantinsatsen. Han säger att om de tar slut mellan oss så kommer han bo kvar och jag får flytta ut. Är de rätt? Har han rätt att kasta ut mig bara för han betalat kontantinsatsen??

Den som bäst behöver bostaden brukar få bo kvar. Om ni varit gifta hade han inte haft rätt att kasta ut dig alls.
  • Anonym (Ytter)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-10-27 09:43:05 följande:
    Vi har avtalat bort sambolagen. Så de som vi köpt tillsammans delar vi väl upp om jag förstått de rätt. Nej vi har ingen bra relation. Vi har ett barn ihop också. Så jag är livrädd för att de här ska hända!!
    Skaffa fram pengar och ge honom hälften av det han satte in som kontantinsats!
  • green34
    Anonym (Ytter) skrev 2015-10-28 10:41:33 följande:
    Den som bäst behöver bostaden brukar få bo kvar. Om ni varit gifta hade han inte haft rätt att kasta ut dig alls.
    Nu tror jag allt att du ger helt fel svar till ts

Är du verkligen juridisk kunnig?
  • Anonym (Ytter)
    green34 skrev 2015-10-28 10:43:29 följande:
    Nu tror jag allt att du ger helt fel svar till ts

Är du verkligen juridisk kunnig?
    Nej
  • Anonym (Gillar inte trams-trådstarter)
    Anonym (Ytter) skrev 2015-10-28 10:41:33 följande:
    Varför far du med osanning?
  • green34
    Anonym (Gillar inte trams-trådstarter) skrev 2015-10-28 10:45:24 följande:
    Varför far du med osanning?
    Det undrar jag också?

Ganska så elakt  gjort.
  • Johan70
    Anonym (Orolig) skrev 2015-10-27 08:55:44 följande:

Nej.

Eftersom ni har köpt huset för att bo där tillsammans så är det ert gemensamma. Om ni skall flytta isär och ingen av er har råd att lösa ut den andra, så måste ni sälja huset och då får ni halva köpesumman var (efter avräkning för att betala av bostadslånet om ni har sådant).
Svar på tråden Kan han kasta ut mig ur mitt hus??