• Regnbågsdröm

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

loppi skrev 2016-01-15 15:38:40 följande:
    Fantastiskt! Vad händer nu ... Berätta för oss noviser :)
    Tack vännen!
    Just nu väntar jag bara. Tanken är nu att ett av äggen ska sättas tillbaka nu imorgon eftermiddag. Men först måste de dela sig som de ska. Gör de det blir det återföring vid 14.15 imorgon. Och där är jag lika mycket novis som er. Förra gången tog vår resa slut i bilen på väg till återföringen, så därav vår extrema rädsla just nu. Jag vågar inte andas förrän jag ser att de satt tillbaka mitt lilla ägg. (Och då lär jag ju inte heller våga andas, men just nu försöker jag ta ett steg i taget)
    De kan ringa från kliniken imorgon bitti och meddela om allt skitit sig. Förhoppningsvis gör de inte det. I så fall åker vi vid 11-tiden. Förhoppningsvis ringer ingen i bilen på väg dit heller. Jag håller er uppdaterade! Men är så fruktansvärt rädd just nu, även om jag förstås är glad över tre befruktade ägg, så vet jag ju att allt kan hända. Håll tummarna och tro på mina guldägg!
  • Regnbågsdröm
    Mariana79 skrev 2016-01-15 18:35:14 följande:
    Fy bubblan vad nervigt.... vilken känslomässig tortyr det måste va :/ Kram! !!
    Ja, så kan man verkligen beskriva det. Tack för kram. Den behövs. Jag uppdaterar er förhoppningsvis med något bra imorgon eftermiddag. Jag hoppas verkligen det. Kram!
  • Regnbågsdröm

JAG RUVAR!!
    Ett litet hjälteägg hade klarat sig och är nu isatt. Oavsett hur det går så känns det som en seger! Tack till alla som hållit tummarna, ni kan ju gärna fortsätta månaden ut om ni vill

• Regnbågsdröm
    jewel skrev 2016-01-16 15:26:31 följande:

Hejsan! Jag har smygläst tråden lite, men inte skrivit tidigare. Jag ska ta min tredje dos med Gonal-f ikväll, äggplock är planerat v 4. Känns väldigt kul men tiden går otroligt långsamt just nu.

Måste bara säga till Regnbågsdröm att min dotter som nu är 2,5 år var det där enda ägget som befruktades och delade sig. Det kändes rätt dystert då när vi inte fick något alls till frysen, men det räcker ju som sagt med ett guldägg! :)

Åh! Vad fantastiskt att höra. Tack snälla du för att du delade med dig. Jag hoppas så att vi har samma lycka som ni hade med dottern.

Stort lycka till med syskonförsöket. Jag och embryot håller tummarna
  • Regnbågsdröm
    Amie77 skrev 2016-01-16 20:13:57 följande:
    Fantastiskt roligt!! Så spännande! Fortsätter naturligtvis hålla tummarna. :)

När har du TD? (Går att uppdatera med det i listan om du vill.)
    Tack! Ja uppdatera gärna mig i listan
    Uppdaterad version:

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF 2. ÄP 14 januari, ET 16 januari, TD 31 januari.
  • Regnbågsdröm
    evnor2 skrev 2016-01-17 00:28:55 följande:

Ska på mitt första äggplock på måndag och jag är livrädd för att det ska göra svinont???? tänk om man inte klarar av det. Tyckt att sprutorna har varit förjävliga. Inga biverkningar men klarar inte av att sticka mig själv och är nålrädd. Men de är bara hoppas att de finns nåt att plocka ut och att det funkar?

Var inte nervös. Själva plocket gör inte ont. Det är efteråt typ när du kommer hem som det kan kännas. Men då är det ju liksom gjort. Lycka till! Håller tummarna för att de får ut fina ägg och att allt går bra!
  • Regnbågsdröm
    Adalia84 skrev 2016-01-16 21:38:25 följande:

Grattis till ruvandet! Måste ju vara ett starkt och uthålligt ägg????

Tack!! Får hoppas på det
  • Regnbågsdröm
    Mariana79 skrev 2016-01-18 17:26:28 följande:

Snälla ni, hjälp!

Har googlat som ett as, men hittar inga klara besked. Vi ska ju köra korta programmet på IVF och jag undrar på vilken dag i cykeln sker äggplocket? Är det helt inviduellt, eller sker det i regel alltid mellan tex dag 11-19? Såvida det finns ägg att plocka alltså... Anledningen varför jag undrar är för att min man ska på tjänsteresa utomlands runt tiden som jag tror äggplocket är... hoppas verkligen har fel! Han är ju en viktig del av det hela så att säga!

Är det ngn som kan ge mig lite info om detta, när var ditt äggplock - på vilken cykel dag vid korta programmet?

Tusen tack på förhand!

Ingen aning, då jag bara gjort långs protokollet. Men där får man ju ev preliminär vecka för ÄP. Den här gången fick vi torsdagen i den veckan, förra gången fredagen. Så brukar nog vara rätt så ungefärligt av vad de säger från början.

Jag tycker att din man ska begära ledigt från resan redan nu om det är så att han ska vara iväg flera dagar?
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-01-18 18:16:40 följande:

Var inne och tog blodprov idag efter 5 dagars injektioner med Menopur. De ringde senare upp och sa att värdet inte var så högt och att jag därför måste öka dosen från 300 till 450 from ikväll. Hon som ringde var så stressad och jag satt illa till på jobbet så jag fann mig inte i att ställa så mycket frågor. Kan någon vänlig själ här förklara för mig exakt vad det är de mäter vid denna provtagning och vad det betyder att man får ett lågt värde?? Är det vanligt att man får justera dosen? Känner mig så dum och oinsatt men känner mig så orolig. Ska på ultraljud på fredag så då bör jag väl få domen om hur det ser ut. Det här är ju mitt första IVF försök så jag vet ju inte riktigt hur min kropp svarar på behandlingen. Känns inte alls bra nu......

Absolut inget att oroa sig för! Jag har aldrig behövt göra blodprov, utan har varit på ultraljud först efter sju dagar. Men de kollar i princip samma sak. De ser hur stimulerad du är typ. Att man behöver justera dosen är mer regel än undantag. Jag var också jättenervös vid mitt första försök, då äggblåsorna inte växt ett skit vid första ultraljudet. De höjde mig totalt från 200 till 450 under tidens gång. Vårt andra försök nu fick jag börja direkt på 450. Så det tar lite tid innan de ser vad man behöver Men då är det bara positivt att du tagit ett blodprov och att de sett det redan nu! Så var inte orolig för det.

Nu vid försök två så var jag på två ultraljud. Vid det andra såg det bra ut och jag var redo för plock, hade dock några blåsor som de tänkte kunde växa till sig vid en dags extra stimulering. Men för säkerhets skull tog de blodprov för att titta. Så då ser de väl något extra i det antar jag.

Oroa dig inte! Och vi finns här för frågor
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-01-18 19:48:51 följande:
    OK då förstår jag. Vad fina ni är som delar med er av era erfarenheter. Vad skulle jag gjort utan er på detta forum. Troligtvis grubblat och känt mig ensam i min situation. Hur stora ska blåsorna vara för att de ska vara tillräckliga för plock?
    De ska vara mellan 18-20 mm. Räkna inte med det på första ultraljudet på fredag. Det är vanligast att gå på två ultraljud. Vid vårt första försök gick jag på tre. De två första gångerna var blåsorna i princip obefintliga. De var 3 mm vid första kollen.. Så det är verkligen inget konstigt att behöva öka dosen flera gånger! Nu har ju du maxdos redan, så dina borde växa till sig fint!

Sen ska du heller inte stirra dig blind på antalet blåsor. Förstås är det bättre att ha ett lagom antal än jättefå. Men antal blåsor är inte samma sak som antal ägg. Många glömmer det.

Var inte rädd för att ställa fler frågor om du behöver. Kram!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016