• Regnbågsdröm

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Mariana79 skrev 2016-01-25 09:02:09 följande:
    Tack snälla rara du, du anar inte vad dina ord gör för mig <3 Tack! Ska ge mig ut och gå nu och städa lite tankar. Jag hoppas innerligt att du ff mår bra och att allt framskrider som det ska <3
    Vad fin du är. Glad om jag kan säga något som kan hjälpa dig i tankarna. <3
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-01-25 10:08:04 följande:

Då var tredje ultraljudet gjort! Nu hade det blivit 6 stycken på vänster sida och 5 på höger. En på 21 mm, några runt 17 och resten mellan 10 och 15. Så nu hoppas jag att beskedet blir att vi får ta ägglossningssprutan ikväll och plocka på onsdag.

BM som gjorde ultraljudet undrade hur jag mådde, och hon var inte förvånad över att jag var illamående eftersom det förutom de 11 som var över 10 mm även var ett helt gäng på cirka 8! Lite skumt att jag inte känner mig mer svullen runt magen än vad jag gör.

Nu inväntar jag samtalet från kliniken som brukar komma runt 14 och håller tummarna för Ovitrelle ikväll. Och att sprutan funkar! ;)

Funderar på att vara hemma idag då jag känner mig rätt skör. Hur har ni andra gjort med att berätta på jobbet?

Bli inte för besviken om du får ta en sprutdag till. Om du bara har en helt mogen, så vill de nog försöka få de där som är 17 att växa till sig lite till. Jag skulle gissa på att du får ta ovitrellen imorgon. Men är förstås ingen expert, men bara förvarnar dig så du inte blir besviken Men äggplock är nära, det är en sak som är säker!

Angående jobbet så berättade jag om processen. Det gör det enklare i alla lägen. Misslyckas man vill man ju inte heller gå till jobbet direkt, då kan det också vara skönt att de vet. Lycka till!
  • Regnbågsdröm
    jewel skrev 2016-01-25 12:19:15 följande:

Nu är mina ägg plockade!!! :) 12 st blev det, känns jättebra. I morgon ska de ringa och säga hur många som blivit befruktade. Det gjorde väldigt ont men det är ju så kort tid så det var ingen fara. De lämnade två blåsor på vänster sida som var svåra att nå, de tyckte att det räckte ändå. Håll tummarna för mina ägg nu! :)

Härligt med bra utdelning! Hoppas många är mogna och kan befruktas! Håller tummarna för dig.

Jobbigt att du tyckte att det gjorde ont. Får hoppas att du slipper göra om det
  • Regnbågsdröm
    anki75 skrev 2016-01-25 14:13:04 följande:

Nu är mina ägg oxo plockade. Jag fick ut 19 st!! Jag blev helt paff. Det trodde jag ju aldrig. Och det kändes ingenting.Det kommer väl nu i efterhand :/

Kul för er att ni får många ägg. Det gör ju kanske att man känner sig lite lugnare i att några nog är mogna och kan bli befruktade, än om man får ut färre. Lycka till!

Och du kan ha lite ont och så efteråt, men inget man inte överlever
  • Regnbågsdröm
    Amie77 skrev 2016-01-25 18:17:45 följande:

Nedan är det jag tror är senaste listan. Uppdatera gärna med ÄP, ET och TD om ni vill.

Kanske dags att ändra om det till en ungefärlig ordning så att man har koll på vilka man, ungefärligen, är parallell med? Jag är t.ex. först i listan, men sent ute med mitt FET.

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9

Ingensmamma, 31 år. Långt protokoll. IVF 1. Spraystart vecka 7.

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF 2. ÄP 14 januari, ET 16 januari, TD 31 januari.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF 1.ÄP v 4.

Loppi, 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. Äggplock 26 Jan.

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan.

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart Menopur 21/1. Äggplock v. 5.

Iskristall, 39 år, IVF 2. Kort protokoll. Sprutstart v.4-5. ÄP v.6? TD?

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka.

Nicka 34 Försökt bli gravid i ca 6 år .Fet i mitten på feb

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1

Mariana79, 36 år, syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6.

Stajlish, 31 år, FET v.3

Pipam, 25 år, IVF 1, start nästa cykel, BIM 28 jan. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos.

Jewel, 32 år. Syskonförsök. IVF1, kort protokoll, äggplock v 4.

BK1986, 29 år, IVF 1, kort protokoll, sprutstart Menopur 14/1, äggplock v 4.

Celavie1, 39 år, IVF1, långt protokoll, äggplock 27/1.

Låter rimligt. Hade jag kunnat kopiera från mobilen, hade jag kunnat fixa det. Men det går inte (eller jag vet inte hur man gör) Någon annan som kan och orkar fixa?

Jag ska nog stå längst upp, för jag har ju TD först tror jag
  • Regnbågsdröm
    mini72 skrev 2016-01-25 18:57:24 följande:
    Glömde skriva att jag har kort protokoll och ett s.k. testförsök. Sprutorna startade den 21/1. :)
    Vad menar du med testförsök?
  • Regnbågsdröm
    mini72 skrev 2016-01-25 19:59:58 följande:
    Eftersom förundersökningen gått bra, så hänger resultatet förmodligen på kvalitén på äggen, pga att jag har passerat åldersgränsen på kliniken vi går till. De vill ändå ge oss en chans med IVF och kallar detta för ett testförsök. Det är ett fullvärdigt försök med IVF, som vi inte kan göra annat än hålla tummarna för!
    Resultatet hänger väl alltid på kvalitén på äggen. Mer eller mindre då. Men okej. Hoppas det går bra för er! Lycka till!
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-01-25 21:35:16 följande:

Uppdatering ovitrelle-gate,

Tiden flyttades bara framåt så nu skall jag in runt lunch istället. Det vart lite svettigt innan jag fick tag i sjuksköterskan.

Bra att veta om någons ovitrelle penna inte funkar. Sug upp innehållet i en annan spruta och ta så fort ni kan.

Imorgon äggplock... äntligen!

Puh, vilken tur! <3 Håller alla tummar för er imorgon!
  • Regnbågsdröm
    anki75 skrev 2016-01-26 05:49:35 följande:
    Jag funderade på en sak. Läkaren som skulle göra äggplocket på mej sa att hon ville jag skulle tömma blåsan innan, annars kunde det göra ont. Tänkte om det var därför det gjorde ont på dej?
    Fast du har ju inte ätit och druckit på så länge, så blåsan borde ju verkligen inte vara fylld.

Däremot vid insättning ska man ha fylld blåsa för att underlätta ingreppet. Så tycker det verkar konstigt att det skulle påverka så extremt åt andra hållet vid äggplock. Jag tror nog helt enkelt att folk är olika känsliga
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016