• Regnbågsdröm

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

BK1986 skrev 2016-01-21 23:12:46 följande:
    Menar du Menopur? För den tror jag att jag fått till knicksen på. :) Drar ner lite extra och trycker sen upp till nivån jag ska ha. Det var tipset jag fick på kliniken. :)
    Ja exakt, jag menar menopur. Trodde det var den sprutan du menade att du sprutat in luft ifrån? Men dåså, bra att du fått till det Fortsatt lycka till!
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-01-21 21:06:24 följande:
    Ja, den infon såg jag inte på en läkarrapport, så det gäller att ta den biten med en nypa salt. Vi får se helt enkelt. Har lovats massa barnkläder av syrran i 2a hand, känns lovande...

Hur lång är ruvperioden?
    17 dagar tror jag. Så har 10 kvar. Rätt segt alltså.. Men å andra sidan. Mår rätt bra nu. Mår hellre bra i 10 dagar till än att testa för tidigt och må dåligt om det är negativt. Då kan jag ta sorgen om 10 dagar istället. Den tanken får en att stå ut. Ovissheten kan vara bra ibland. Den får mig åtminstone inte att bryta ihop.
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-01-22 16:46:22 följande:
    17 dagar, låter som en lång evighet. Håller med dig om att bättre att vänta, svaret kommer ju tids nog ändå.

Plock på Tisdag nästa vecka så spännande.. 3 folliclar 19,18 och 16, den 4e verkar inte utveckla sig alls. Sedan får vi se vad som händer med alltihopa. Blir till och städa och fixa mat i helgen eftersom man kommer vara rätt utslagen tisdag och onsdag antar jag.Cetrotide skall jag ta påsöndag kväll..

Några tips inför äggplocket?
    Ja, det känns som en evighet också. Men det får väl lov att vara det. Om en dryg vecka blir man ju antingen överlycklig eller totalt förstörd. Så det är liksom inte mycket att göra åt innan dess. Om jag inte typ får mens innan och får en föraning så att säga... Men det hoppas vi ju inte på. Förstås. Men om det ändå ska vara negativt så kanske det är lika bra. Vi får se hur det går. Släpp inte tummarna

Härligt att du fått tid för äggplock! Önskar dig lycka till och ska tänka på dig då Men har nog inga direkta tips. Du ska ju fasta och så, men det är ju sånt du redan fått veta av kliniken? Annars är det ju bara att ta det som det kommer. Hoppas det är fina ägg i alla dina blåsor! <3
  • Regnbågsdröm
    HelloKik skrev 2016-01-22 18:15:29 följande:
    Åh vad bra det verkar fungera för er gällande storlek på ägg. Så skönt att det verkar fungera för många, det ger mig lite hopp!
    Själv var jag på undersökning idag, dag 6 på menopur, och har ett fåtal på ca 9 mm, men många mindre (pco). Så nu är planen att kolla igen på måndag om det händer nått
    Fick höra att jag är ett svårt fall då jag inte verkar reagera på sprutorna. Samtidigt som de inte vill att man blir överstimulerad, blir så ledsen att jag inte kommer vidare....
    Du kommer vidare! Vid mitt första försök hade jag 4 äggblåsor som var TRE MILLIMETER vid undersökning efter 7 dagars sprutor. Dvs typ obefintliga. Det är därför det är bra att de kollar och kan reglera dosen. Lycka till!
  • Regnbågsdröm
    Mariana79 skrev 2016-01-22 19:47:27 följande:
    Hur mår du rent fysiskt.. känns det annorlunda redan eller känns allt som vanligt? Du kanske inte vill känna efter för mycket utan typ håller andan? Vilket är helt förståeligt <3 fortsätter hålla tummar och tår för dig <3
    Jag har en hel del symptom/biverkningar. Men grejen är att man tar progesteron (Crinone) som ger typ gravidsympton. Så har ömma bröst, molande värk i magen, trött som fan. Men det kan lika gärna enbart bero på läkemedlet, som på en eventuell graviditet. Men hoppas förstås på det sista Men ingen idé att analysera symptom egentligen, eftersom de som sagt kommer av läkemedlet man tar efter insättningen...
  • Regnbågsdröm
    Mariana79 skrev 2016-01-22 19:47:27 följande:
    Hur mår du rent fysiskt.. känns det annorlunda redan eller känns allt som vanligt? Du kanske inte vill känna efter för mycket utan typ håller andan? Vilket är helt förståeligt <3 fortsätter hålla tummar och tår för dig <3
    Tack för tummarna också förresten. Ni är så fina <3
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-01-23 09:13:12 följande:

Andra ultraljudet för mig igår. Totalt 6 blåsor över 10 mm men bara en som var 17 mm. Så det blir fortsatt samma dos för mig och nytt VUL på måndag. Förhoppningsvis äggplock på onsdag. Första gången hittills som jag känt mig besviken. Försöker som sagt ta det som det kommer, och de har ju inte avbrutit försöket. Så någon dag hit eller dit spelar ju egentligen ingen roll. Men luften gick ur mig lite.

Det är ett bra resultat! De allra flesta går ju på två ultraljud och att behöva gå på tre är ju absolut inget konstigt. Dina äggblåsor är ju i sådan storlek att de troligtvis är redo och fina på måndag. Inga konstigheter alls ju. Som jag berättat tidigare.. Vid mitt första försök var äggblåsorna 7 mm på andra ultraljudet. Så, sluta med besvikelsen - det där är kanon
  • Regnbågsdröm
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-23 09:23:46 följande:
    Det är ett bra resultat! De allra flesta går ju på två ultraljud och att behöva gå på tre är ju absolut inget konstigt. Dina äggblåsor är ju i sådan storlek att de troligtvis är redo och fina på måndag. Inga konstigheter alls ju. Som jag berättat tidigare.. Vid mitt första försök var äggblåsorna 7 mm på andra ultraljudet. Så, sluta med besvikelsen - det där är kanon
    Nu insåg jag att jag läste lite fel. Blev förvirrad av den där som var 17 mm. Men oroa dig som sagt inte. Dina äggblåsor har all förutsättning att växa fram till nästa ultraljud. Som sagt så är jag själv typexemplet på en svårstimulerad patient
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-01-23 09:37:18 följande:
    Tack för peppningen! :) Jag försöker tänka att det är bättre att de får lite mer tid på sig att mogna än att de plockar för tidigt. Vilken medicin hade du? Och vad tog du för dos?
    Första gången tog jag gonal-f. Hände ingenting med blåsorna förrän vi gick upp till maxdos på 450. Nästa försök hade jag menopur och började direkt på 450. Alla är vi ju olika och behöver stimuleras olika mycket. Så är det ju!
  • Regnbågsdröm
    stajlish skrev 2016-01-23 19:36:18 följande:

Nu ruvar jag! Vår blastocyst flyttade in idag! :)

Nu skrev jag ju grattis i en annan grupp också, men gör det igen! Hihi. Välkommen till ruvargänget
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016