• stajlish

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

J1987 skrev 2016-01-23 20:06:30 följande:
    Hej och tack för svar! Precis, det verkar som att det blir ICSI även för oss. Är väldigt nervös men tänker att det får bli som det blir... Hoppas det går bra för er! :)
    När ska ni dit på ert besök? Tack detsamma! =) Gjorde ett färsk försök i november som inte lyckades o nu har vi idag gjort ett frysförsök.. så vi får se om de lyckas denna gång =)
  • stajlish
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-01-23 20:28:17 följande:
    Åhh vad spännandr. Håller tummar och tår
    Tusen tack! =)
  • stajlish
    J1987 skrev 2016-01-24 06:44:10 följande:
    Åh, då håller jag tummarna för er! :) Vi har vårt första besök 1 februari så inte långt kvar nu! Är så nervös för hur jag ska må av hormonerna...
    Tack snälla! =) Ja, det verkar ju onekligen vara olika.. vad ska du ta för nåt? Korta eller långa? Jag hade nästan inga biverkningar alls av mina hormoner...så skönt! Så de behöver inte blir så!

Kram
  • stajlish
    loppi skrev 2016-01-24 11:02:30 följande:
    Tisdag morgon! Maken är med mig eftersom det skall tas simmare också så jag får hjälp hem. Var du snurrig dagen efter också och hemma från jobbet?
    Tack för tummarna, börjar ju bli lite nervös! Städar hemmet och lagar mat för nästa vecka :)
    Lycka till på äggplocket! Kommer gå kanon! Är inte alls så farligt som man tror.. Jag var hemma samma dag som äggplocket gjordes men jobbade dagen efter utan problem =)
  • stajlish
    loppi skrev 2016-01-24 13:40:18 följande:
    Tack! Ja, det är lite nervöst måste jag säga. Vilket gör att jag varit uppe sedan ottan och fixat hemmet, inget ont som inte har något gott med sigFlört . Det får bli två dagars ledighet för mig den här gången.
    Kommer gå kanonbra ska du se =) Va skönt med två dagars ledigt, kan du vila i lugn o ro =)
  • stajlish
    loppi skrev 2016-01-24 13:36:28 följande:
    Ja, hoppas verkligen den boar in sig ordentligt & allt går bra.
    Är ledig dagen efter också.

En fråga till, de säger att jag inte behöver någon hjälp dagen vid insättning! Känns det inte? Har ni jobbat samma dag.. vet inte om jag behöver jobba 1/2 dag efter insättning. Funkar det?
    Insättningen känns ingenting o går på typ 5 min! :) Man kan lätt jobba efteråt!
  • stajlish
    loppi skrev 2016-01-24 21:05:38 följande:
    Tack, ja det känns så skönt att ni säger att det är lungt, då vet man att det tunga framför en är äggplocket på Tisdag..
    Lycka till imorgon! Ska tänka på dig :) Kram
  • stajlish
    BK1986 skrev 2016-01-25 10:08:04 följande:

Då var tredje ultraljudet gjort! Nu hade det blivit 6 stycken på vänster sida och 5 på höger. En på 21 mm, några runt 17 och resten mellan 10 och 15. Så nu hoppas jag att beskedet blir att vi får ta ägglossningssprutan ikväll och plocka på onsdag.

BM som gjorde ultraljudet undrade hur jag mådde, och hon var inte förvånad över att jag var illamående eftersom det förutom de 11 som var över 10 mm även var ett helt gäng på cirka 8! Lite skumt att jag inte känner mig mer svullen runt magen än vad jag gör.

Nu inväntar jag samtalet från kliniken som brukar komma runt 14 och håller tummarna för Ovitrelle ikväll. Och att sprutan funkar! ;)

Funderar på att vara hemma idag då jag känner mig rätt skör. Hur har ni andra gjort med att berätta på jobbet?

Dom på mitt jobb vet inget! =)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016