• stajlish

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Iskristall skrev 2015-11-25 08:05:56 följande:
    Väntar på mens. Förväntar den i dag. Väntar och väntar. Borde komma idag och sprutstart i morgon. Men den lär väl strula med mig bara för att jag väntar haha
    Säkert, känns som vanligt när man väntar på den.. min som brukar va som en klocka var en dag sen just inför spraystarten! :) Hoppas den kommer snart!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-11-26 06:10:35 följande:

I natt satte mensen igång! I morgon fredag blir det sprutstart

Härligt! :)
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-11-26 15:03:10 följande:
    Åh vad bra!

Hoppas äggplocket gick bra idag och att det inte gjorde alltför ont :) Kram
    Det gick jättebra! Det kändes ju stundtals o efteråt gjorde det skitont en stund! Men så skönt att ha det gjort! 8 ägg blev det :) Återföring på lördag om allt går som det ska! :)
  • stajlish

hope88 skrev 2015-11-26 16:02:57 följande:
    Åh vad glad jag blir av att höra det och vilken lättnad för dig :) Härligt med 8 ägg håller tummarna stenhårt! Tänk nu är du snart ruvare ;)
    Ja, så skönt att ha det överstökat! Och så glad att det blev en så positiv o efter omständigheterna smärtfri upplevelse :) Ja, hoppas på många o fina befruktade embryon på lördag! Gärna ett till mig o några till frysen...vore ju underbart! Ja, snart ruvar jag också...spännande! Fick TD på lucia 13/12 :)
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-11-26 17:44:41 följande:
    Jag håller tummarna för att du slipper vänta på din mens!
    stajlish skrev 2015-11-26 15:06:13 följande:

Det gick jättebra! Det kändes ju stundtals o efteråt gjorde det skitont en stund! Men så skönt att ha det gjort! 8 ägg blev det :) Återföring på lördag om allt går som det ska! :)

Jag vet faktiskt inte om jag redan har grattat dig för lyckat äp i annan tråd. Men vill inte riskera att missa, sååå grattis till äp! Hoppas allt går bra. Så ni får återföring på lördag!
    Tack! :)
  • stajlish
    celavie1 skrev 2015-11-26 22:44:47 följande:

Men vad kul att läsa om era framsteg. Själv ska jag ju in på undersökning och genomgång av behandlingen på måndag. Min rädsla är att det ska bli för sent och sätta igång med behandling innan jul. Jag tror jag är i dag 20 och brukar få mens dag 27-30 ungefär. Skulle vilja få det gjort......

Spänannde! Kul att du snart är igång! Du borde hinna innan jul tycker jag... :) Hoppas på det!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-11-27 21:26:46 följande:

Nu är jag igång! Första sprutan tagen

Härligt! Gick det bra? :)
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-11-27 23:46:41 följande:
    Förstår det stajlish :) Håller tummarna stenhårt för både insättning och ägg till frysen :)

Idag började mensen :D men den är inte igång riktigt utan lite förgrejer (brunt) så imorgon borde det bara igång ordentligt och då börjar jag med gonal-f på söndag :)
    Insättningen gick bra, blev dock bara ett embryo som dom odlar vidare...vi får brev nästa vecka om det klarar sig till frysen.. resten av äggen var omogna :( Så jag hoppas verkligen det klarar sig, vore skönt att ha ett i frysen! Nu hoppas jag dessa ruvardagar går fort och att ingen mens dyker upp! Härligt, ska du ta första sprutan idag nu då? :)
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-11-29 20:47:23 följande:
    Woop woop ruvare! Vad roligt <3

Håller tummarna hårt att ägget klarar sig till frysen men att ni också plusar! Nä ingen mens här ska det bli bebis :) Försök ta en dag i taget och sysselsätt dig så mycket det går.

Jajamensan nu är första sprutan tagen och det gick bra :) Ska ringa kliniken imorgon och får väl då reda på tider för ultraljud m.m :) Skönt att vara igång!
    Ja, hoppas bara tiden går fort och att det går vägen! :) Ja, ska försöka leva på som vanligt bara och hoppas dessa veckor går lika fort som det brukar göra annars... :) 

Härligt! Ja, nu är du ett steg närmre!
  • stajlish
    Adalia84 skrev 2015-11-30 09:10:13 följande:

Hej alla! Jag påbörjar behandling fr.o.m nästa cykel. Ska köra långa protokollet och från Carl von linne. Borde bli insättning kring slutet av jan om allt går som det ska! Är jättetaggad nu! Kör ni långa/korta och från vilken klinik?

Välkommen hit! Jag gjorde långa protokollet på Sahlgrenska! :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016